VENTO 1993 - 1L oleju - 300km

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » wt mar 28, 2006 15:16

Venom pisze:ktos tu pisze o czesciach za 200zl hmm chyba za same szklanki
gdzie uszczelniacze gdzie prowadzenie zaworow, pierscienie, uszczelka pod glowice plyn chlodzacy, olej, sruby do glowicy?
no chyba ze robimy na odwal sie to wtedy tak ale to ma podobno jeszcze pojezdzic
jakie szklanki??? jemu bierze olej a nie cyka... a ceny sa nastepujace: pierscienie zgarniajace 50zl, uszczelka pod glowice 50zl, sruby 50 zl, uszczelniacze 20 zl, do tego uszczelki pod klawiature i miske i smiga... a olej nie nalezy do czesci... moze nadal jezdzic na tym samym lub od razu wymienic... to samo plyn chlodzacy... szlifu walu tez sie nie robi jesli nie jest konieczny... panowie czy wy wymieniacie wszystko nawet jak jest sprawne?



Awatar użytkownika
hanti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lip 14, 2005 23:35
Lokalizacja: zDolny Śląsk :)-Piława Górna
Kontakt:

Post autor: hanti » wt mar 28, 2006 19:20

VENTO 1993 - 1L oleju - 300km
to jeszcze nie tragedia mój goofer łyka teraz ok1-1,3 litra oliwy na 100km - motor do wymiany (moge stawiać zasłony dymne hehe)
KamilW pisze:Venom napisał/a:
ktos tu pisze o czesciach za 200zl hmm chyba za same szklanki
gdzie uszczelniacze gdzie prowadzenie zaworow, pierscienie, uszczelka pod glowice plyn chlodzacy, olej, sruby do glowicy?
no chyba ze robimy na odwal sie to wtedy tak ale to ma podobno jeszcze pojezdzic
jakie szklanki??? jemu bierze olej a nie cyka... a ceny sa nastepujace: pierscienie zgarniajace 50zl, uszczelka pod glowice 50zl, sruby 50 zl, uszczelniacze 20 zl, do tego uszczelki pod klawiature i miske i smiga... a olej nie nalezy do czesci... moze nadal jezdzic na tym samym lub od razu wymienic... to samo plyn chlodzacy... szlifu walu tez sie nie robi jesli nie jest konieczny... panowie czy wy wymieniacie wszystko nawet jak jest sprawne?
KamilW, masz rację i inni też ylko pamętajmy o tym,że przy takim przebiegu należałoby zrobić szlif cylindrów a to już koszta ( do mojego JP 1,6D kosztuje ponad 1100 PLN) dlatego ja też kupuję silnik na ryzyko

aha ja swoim przez niecały rok zrobiłem ponad 124 000 km więc nie mam pretęsji do gofra


Obrazek - Jedyna taka taksówka !!!!!!

Awatar użytkownika
Venom
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: pt wrz 24, 2004 08:55
Lokalizacja: Bedzin
Kontakt:

Post autor: Venom » wt mar 28, 2006 20:53

KamilW pisze:
Venom pisze:ktos tu pisze o czesciach za 200zl hmm chyba za same szklanki
gdzie uszczelniacze gdzie prowadzenie zaworow, pierscienie, uszczelka pod glowice plyn chlodzacy, olej, sruby do glowicy?
no chyba ze robimy na odwal sie to wtedy tak ale to ma podobno jeszcze pojezdzic
jakie szklanki??? jemu bierze olej a nie cyka... a ceny sa nastepujace: pierscienie zgarniajace 50zl, uszczelka pod glowice 50zl, sruby 50 zl, uszczelniacze 20 zl, do tego uszczelki pod klawiature i miske i smiga... a olej nie nalezy do czesci... moze nadal jezdzic na tym samym lub od razu wymienic... to samo plyn chlodzacy... szlifu walu tez sie nie robi jesli nie jest konieczny... panowie czy wy wymieniacie wszystko nawet jak jest sprawne?
wiesz nie znam konkrtnie tego silnika nie sluchalem go wiec nie wypowiem sie co jest do wymiany ale jak juz robic to raz a dobrze i koniec
olej nie musi wymienic bo jak bierze tyle to pewnie juz dolal 10razy :)
u mnie np glowica sie konczy cyka i bierze olej przez uszczelniacze
i teraz tak uszczelniacze prowadnice szklanki uszczelka planowane
plus robota
to juz wole zajezdzic go i wstawic nastepny :)


[img]http://www.motorsporttermine.de/Grafiken/banner_1.jpg[/img]

Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » wt mar 28, 2006 21:25

nie sadze zeby szlif byl potrzebny... moj silnik po 200000 km mial odczyt srednicy cylindrow na srednim poziomie 81,02 mm... czyli po przebiegu 200000 km srednie zuzycie gladzi wynioslo 0,01 mm!!!! te silniki sa niesmiertelne i zadne szlify nie sa potrzebne nawet po przebiegu 500000 km... robi sie je przy 1000000 km... i to nie sa moje wymysly... samo to ze jak pisal wczesniej ma po prawie 500000 km kompresje rzedu 10 barow! I po co szlif? Wymienic pierscienie, uszczelniacze i ewentualnie to czego zuzycie przekracza norme i smigac dalej... myslicie ze silnik za 500 zl nawet z gwarancja jest w super stnie? otoz nie... jest w takim samym stanie jak inne silniki z tym przebiegiem... i nigdy nie ma pewnosci ze bedzie lepszy niz ten co ma sie w aucie... a to co sie zrobi w tym u siebie to juz bedzie zrobione i przejedzie kolejne 100000 albo i wiecej km... takie jest moje zdanie...



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » śr mar 29, 2006 18:33

KamilW :pub: Dobrze gada...



Awatar użytkownika
ben29
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 23:55
Lokalizacja: Znad Jeziora Roznowskiego
Kontakt:

Post autor: ben29 » śr mar 29, 2006 20:07

Popieram stonefree :pub:


Kupię listwy boczne na tylne błotniki z napisem GT
wersja 3d.

preker20
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 662
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 23:40
Lokalizacja: lodz/zgierz
Kontakt:

Post autor: preker20 » śr mar 29, 2006 20:21

a ja popieram ben29, :P
tesh nie uwazam zeby zakup innego motoru byl dobrym pomyslem, wole wsadzic w swojego 2 x wiecej i miec pewnosc co tam jest


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/176151.html][img]http://images.spritmonitor.de/176151.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » śr mar 29, 2006 20:27

Niech zyje solidarnosc :)
preker20 pisze:tesh nie uwazam zeby zakup innego motoru byl dobrym pomyslem, wole wsadzic w swojego 2 x wiecej i miec pewnosc co tam jest
jak najbardziej popieram :pub:



Awatar użytkownika
martines
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw sie 19, 2004 17:00
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Post autor: martines » czw mar 30, 2006 07:47

No to postawiłem go na pierścienie i uszczelniacze... Ciekawe co będzie.



barca90
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: sob lis 26, 2005 11:46
Lokalizacja: Beskidy
Kontakt:

Post autor: barca90 » czw mar 30, 2006 08:57

Ja wymieniłem pierścienie i uszczelniacze, głowica splanowana i przejechałem od tego zabiegu 10000 km i wzioł mi 1l oleju. Lepiej naprawić motorek niż kupować używany. A przed remontem brał 1l na 1000 km. A za cały remoncik zapłaciłem 1200 zł.



Awatar użytkownika
ben29
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 23:55
Lokalizacja: Znad Jeziora Roznowskiego
Kontakt:

Post autor: ben29 » ndz kwie 02, 2006 17:08

dokŁadnie, 1 l na 10 000 to dobre osiagniecie, mi po przebiegu silnika 160 tys tyle bierze, mechanik twierdzi ze to bardzo dobry wynik,
to powinno byc logiczne , ze lepiej zainwestowac w swoj silnik niz kupowac jakiegos seka, no chyba ze silnik juz padl calkowicie.

pozdro :pub:


Kupię listwy boczne na tylne błotniki z napisem GT
wersja 3d.

Awatar użytkownika
hanti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lip 14, 2005 23:35
Lokalizacja: zDolny Śląsk :)-Piława Górna
Kontakt:

Post autor: hanti » ndz kwie 02, 2006 17:55

KamilW pisze:.. moj silnik po 200000 km mial odczyt srednicy cylindrow na srednim poziomie 81,02 mm... czyli po przebiegu 200000 km srednie zuzycie gladzi wynioslo 0,01 mm!!!!
a co mam powiedzieć jak na moim ranty mają ok. 2,5 mm(na cylindrach) Już kiedyś powiedziałem jaką miałem sytuację z fiatem po remoncie pojeździł pół roku i padł. Ja mam diesla więc musi być kompresja u mnie na dwóch garach jest po 20,5 bara a powinno minimum być 26. A co do zużycia oleju to codziennie robie do pracy około 40 km i co dzień dolewam oliwy od min. do maxa tak więc doszedłem do wniosku że nie opłaca sie robić mi remontu )szlif cylindrów, nowe tłoki i pierścienie , panewki - niewiadomo jak by było z wałem po wyciągnięciu itd. to grubo ponad 1200 -1300 PLN no i robocizna magika) a silnik ze skrzynią kompletny mam po znajomości za 1000 PLN (auto z 91 r.) silnik jest jeszcze zamontowany i widziałem jak chodzi .

no i jeszcze jedno diesel to nie benzyniak w dieslu remont musi być konkret jesli ma jeszcze pojeżdzić a nie tylko wymiana pierścionków

POZDRO


Obrazek - Jedyna taka taksówka !!!!!!

Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » ndz kwie 02, 2006 18:26

hanti pisze:a co mam powiedzieć jak na moim ranty mają ok. 2,5 mm(na cylindrach)
to jest fizycznie niemozliwe...
hanti pisze:Już kiedyś powiedziałem jaką miałem sytuację z fiatem po remoncie pojeździł pół roku i padł.
no to widocznie remont byl wielce profesjonalny... :)
hanti pisze:Ja mam diesla więc musi być kompresja u mnie na dwóch garach jest po 20,5 bara a powinno minimum być 26. A co do zużycia oleju to codziennie robie do pracy około 40 km i co dzień dolewam oliwy od min. do maxa tak więc doszedłem do wniosku że nie opłaca sie robić mi remontu )szlif cylindrów, nowe tłoki i pierścienie , panewki - niewiadomo jak by było z wałem po wyciągnięciu itd. to grubo ponad 1200 -1300 PLN no i robocizna magika
w takim wypadku remont jest nieoplacalny...
hanti pisze:a silnik ze skrzynią kompletny mam po znajomości za 1000 PLN (auto z 91 r.) silnik jest jeszcze zamontowany i widziałem jak chodzi .
jesli tak to bardzo dobrze trafiles... tylko uwazaj zeby nie kupic bubla bo to ze fajnie pracuje to jeszcze nie wszystko...
hanti pisze:no i jeszcze jedno diesel to nie benzyniak w dieslu remont musi być konkret jesli ma jeszcze pojeżdzić a nie tylko wymiana pierścionków
no tu nie ma 2 zdan... remont diesla to duze wyzwanie... pozdrawiam



greg

Post autor: greg » pn kwie 03, 2006 20:41

KamilW pisze:panowie czy wy wymieniacie wszystko nawet jak jest sprawne?
a żebyś wiedział ze wymieniamy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 97 gości