Niestabilne obroty!!!! Co robić??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

czyrimbolo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pn lut 20, 2006 00:58
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Niestabilne obroty!!!! Co robić??

Post autor: czyrimbolo » pn mar 27, 2006 01:10

Od paru miesiecy jestem posiadaczem Golfika II 1,6 benz. Na monowtryskowym gaźniku Pierburg 2e2. Problem w tym, ze po ustawieniu obrotów, zapłonu przez mojego mechanika, samochod przestał wprawdzie gasnac na wolnych obrotach taj jak bylo wczesniej. Lecz gdy jest rozgrzany to obroty sa strasznie nierowne, skacza do gory i w dol - obserwacje słuchowe. Mechaqnik mowi ze to wina potencjometra, inni ze guma pod gaznikiem moze byc peknieta i łapie lewe powietrza, niektorzy winia swiece(nie byly jeszcze sprawdzany). Prosze o kilka wskazowek - co powieninem najpierw sprawdzic.



Awatar użytkownika
herflik95
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 953
Rejestracja: pn mar 13, 2006 11:36
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Post autor: herflik95 » pn mar 27, 2006 12:29

sprawdz swiece. jezeli sa popenkane porcelanki na nich to wymień przewody od napiecia



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » wt mar 28, 2006 21:39

czyrimbolo pisze:Na monowtryskowym gaźniku Pierburg 2e2
Masz na mysli gaźnik sterowany mikroprocesorkiem.A w jakim zakresie te obroty ci falują?Jeżeli nie utrudnia to jazdy,ani nie powoduje szarpania na biegu jałowym itd.to proponowałbym nic nie robić.jeździłem kilkoma 1,6 i każdy tak trochę pływał.A co na to inni posiadacze ?

[ Dodano: Wto Mar 28, 2006 21:41 ]
herflik95 pisze:sprawdz swiece. jezeli sa popenkane porcelanki na nich to wymień przewody od napiecia
Co masz na mysli,stary,powiedz,bo chłop kupi przewody i moze to na nic???



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » wt mar 28, 2006 22:00

czyrimbolo pisze:Na monowtryskowym gaźniku Pierburg 2e2
a co to za cudo? :) :) :) to masz 2ee czy 2e2? bo czegos takiego jak pieszesz to nie ma... podaj oznaczenie silnika i bedzie wszystko jasne... bo bez tego nie da sie postawic diagnozxy



Awatar użytkownika
herflik95
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 953
Rejestracja: pn mar 13, 2006 11:36
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Post autor: herflik95 » śr mar 29, 2006 08:49

jak jest popenkana porcelana na swiecach to oznacza ze jest bicie na kablach i po załozeniu nowych swiec po pewnym czasie zrobi sie to samo. wymien przewody jak jest porcelana popenkana



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » śr mar 29, 2006 18:36

To znaczy,ze co?słabe przewody WN będą powodować że pękają izolatory świec zapłonowych?Weź mnie oswieć?



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » śr mar 29, 2006 19:02

Tez mnie to dziwi bo sie z tym nigdy nie spotkalem... i tak swoja droga nie sadze zeby taki byl efekt przebicia...



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » śr mar 29, 2006 19:46

Raczej walenia młotkiem,albo polewania zimną wodą rozgrzanego silnika ...



fibolek

Post autor: fibolek » czw mar 30, 2006 14:58

Kolego sprawdź świece(odkręć jedną i zobacz,oceń jej stan) a przewody to sprawdź własną ręką jak nie masz pojecia.Po prostu odpal Gofera i podotykaj ręką jak cię prąd kopnie to znaczy że masz przebicie.A tak poważnie to sprawdź przewody,świece no i kopułkę oraz palec rozdzielacza.



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » czw mar 30, 2006 16:42

Zrob tak jak pisze fibolek... ale sprawdzaj zewnetrzna czescia dloni :) albo zros przewody spryskiwaczem np takim po plynie do szyb.... zrob to w ciemnym pomieszczeniu i od razu zobaczysz skacza po przewodach sliczne iskierki... i bedziesz wiedzial gdzie masz przebicie...



promo211
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: śr sty 18, 2006 20:41
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: promo211 » czw mar 30, 2006 20:34

witam
kolega pewnie ma silnik EZ PN RF lub EZA lubRF RE GU--to 1.8
najczęstrzą przyczyną falowania obrotów jest po prostu zła regulacja tego ustrojstwa bo nie kazdy potrafi to dobrze zrobic a po drugie nieszczelności własnie w tej gumowej podstawie gaźnika (ciepło guma mięknie itd:) ale moze byc równierz niedomknięta któras z przepustnic moze byc na niej osad lub tez sprężyny powrotne juz słabo cisną
jest jeszcze mozliwosc ze trzeba wyregulowac szybki bieg jałowy ale to powinien zrobic fachowiecL:) moze byc jeszcze tak ze są przedmuchy jakies do skrzyni korbowej takze tak czy siak to na własną rękę mozesz tylko sprawdzic zapłon(wątpie zeby to było to chociaz od swiec dużo zależy patrz czy jest ile jest i jakiego koloru jest nagar na swiecy) i nieszczelność w dolocie
moze byc jeszcze tak ze gdzies masz rozszczelnioną odme i tez bedzie falowac
pozdr i powodzenia


...

Awatar użytkownika
Rafal81p
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: sob mar 04, 2006 19:37
Lokalizacja: Motycz /k.Lublina
Kontakt:

Post autor: Rafal81p » sob kwie 01, 2006 18:32

Ja też posiadam MK2 oznaczenie PN i jaki mam gaźnik 2e2 czy 2ee??????? bo mam podobny problem i prawdopodobnie padl nastawnik przepustnicy ?? jest cos takiego wogóle??



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 168 gości