Skrzynia biegów działa ale zgrzyta

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

elusiamacek1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn mar 22, 2010 11:47
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Skrzynia biegów działa ale zgrzyta

Post autor: elusiamacek1 » pn mar 22, 2010 12:30

Witam moze głupio napisałam temat ale nie wiem jak to nazwać, otóż jechałam golfikiem i na 5 biegu głośno chodził a w pewnym momencie jakby cos strzeliło i teraz na kazdym biegu głośno jest ale biegi mimo wszysko działają bez zarzutu. Jak stoje to jest cicho tylko jak jedzie to trzeszczy . Wiem ze moze zrozumiale nie napisałam ale jak co to postaram sie na wszystkie pytania odpowiedziec. Może ktoś z Was miał taki przypadek :)



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » pn mar 22, 2010 12:33

na początek to może poziom oleju w skrzyni sprawdź



elusiamacek1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn mar 22, 2010 11:47
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: elusiamacek1 » pn mar 22, 2010 12:53

Qto pisze:na początek to może poziom oleju w skrzyni sprawdź
Dobrze wiedziec ale jak sie sprawdza?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » pn mar 22, 2010 13:07

Na przykładzie mk4
Obrazek



baka8
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: sob lut 06, 2010 12:55
Lokalizacja: Opole

Post autor: baka8 » pn mar 22, 2010 13:07

w skrzyni z boku jest korek wlewowy w połowie jej wysokości , a na dole spustowy do zlania oleju, odkręcasz boczny i dolewasz bądź sprawdzasz czy jest na ful ( jak jest poziom to nawet powinien ci sam olej zacząć wyciekać) . Jak dla mnie to nie olej, raczej uszkodzenie mechaniczne w skrzyni. Opisz co masz na myśli piszą trzeszczy , przy przyspieszaniu ? podczas jazdy na luzie tez?? przy zwalnianiu??



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » pn mar 22, 2010 13:18

baka8 pisze:Jak dla mnie to nie olej, raczej uszkodzenie mechaniczne w skrzyni.
Też myślę że to mechaniczne uszkodzenie...ale skoro na początku skrzynia chodziła głośno na 5 biegu to może było mało oleju, dlatego pytałem o poziom. A co się w skrzyni wydarzyło to pewnie nie określi się bez jej rozebrania,



elusiamacek1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn mar 22, 2010 11:47
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: elusiamacek1 » pn mar 22, 2010 13:18

baka8 pisze:w skrzyni z boku jest korek wlewowy w połowie jej wysokości , a na dole spustowy do zlania oleju, odkręcasz boczny i dolewasz bądź sprawdzasz czy jest na ful ( jak jest poziom to nawet powinien ci sam olej zacząć wyciekać) . Jak dla mnie to nie olej, raczej uszkodzenie mechaniczne w skrzyni. Opisz co masz na myśli piszą trzeszczy , przy przyspieszaniu ? podczas jazdy na luzie tez?? przy zwalnianiu??
To jest cos jakby kawałek metalu latal po skrzyni, a trzeszczy cały czas tak samo , nieważne czy zwalniam czy przyspieszam , czy puszczam na luz w czasie jazdy. Jednynie nie słychać tylko wtedy jak zatrzymuje sie .



Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gawior » pn mar 22, 2010 13:35

Skręć kołami maksymalnie w lewo i pod skręconym kołem lewym ( od kierowcy ), od strony skrzyni biegów, jak tam zajrzysz to będziesz widział koniec skrzyni i taki jakby dekielek stalowy. Po jego prawej stronie 9 tego dekielka na końcu skrzyni ) jest duża śruba/zakrętka ( czy jak tam to nazwać - korek z gwintem ) na klucz imbusowy 17. Odkręcasz to i oleju ma być tak na poziomie z tym otworem, że jak by było go ciut więcej to by się przez niego wylewał. Jak nie ma na tyle, to trzeba dolać do momentu wylewania się tego oleju przez otwór.

Sam dzisiaj jadę na wymianę oleju w skrzyni :grin: , bo nie mogłem za chiny odkręcić sam tego korka żeby sprawdzić jaki jest stan oleju i ewentualnie po spuszczeniu starego wlać tamtędy nowy olej.



KAROL 84
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 212
Rejestracja: sob sty 24, 2009 22:33
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: KAROL 84 » pn mar 22, 2010 13:37

Witam widzę że jesteś z Suwałk. Możemy się spotkac na mieście to Ci może coś doradzę lub pomogę sprawdzic poziom oleju. Zależy co Ci tam padło i jaki masz silnik bo mam skrzynię od silnika 1.6 abu. Jak coś to się odezwij do mnie. Pozdro



elusiamacek1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn mar 22, 2010 11:47
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: elusiamacek1 » pn mar 22, 2010 13:57

KAROL 84 pisze:Witam widzę że jesteś z Suwałk. Możemy się spotkac na mieście to Ci może coś doradzę lub pomogę sprawdzic poziom oleju. Zależy co Ci tam padło i jaki masz silnik bo mam skrzynię od silnika 1.6 abu. Jak coś to się odezwij do mnie. Pozdro

Witam, ja mam silnik 1.8 i mam taka nadzieję ze wymiana skrzyni nie bedzie potrzebna, ale jak to mówią nadzieja matką głupich :( A po za tym mieszkam delikatnie za Suwałkami i tym golfikiem boje sie gdziekolwiek wyruszać, idę narazie kombinować z tym korkiem i jak będę coś wiedziała to napiszę.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 260 gości