przegub zewnętrzny

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » śr mar 17, 2010 15:27

Ja wymieniałem 2 razy. Przy piewrwszym podejściu poprosiłem po prostu osłonę przegubu, zmieniłem i zadowolony. Za 2 miechy siedzę pod autem i widzę, że popękane jak stary kondom. Trochę się zdenerwowałem bo trochę trzeba się przy tym pobrudzić, poszedłem do sklepu i poprosiłem coś dobrego. Zamast 15 zapłaciłem 21. To chyba zestaw Lobro. 3 lata bez problemów.



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » śr mar 17, 2010 15:30

Spidan robi też dobre przeguby i gumy


:-k ...

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » śr mar 17, 2010 15:30

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 1fa91.html
Tu masz foto tego zestawu.



tomi-ex
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: pt sie 14, 2009 16:28
Lokalizacja: czestochowa

Post autor: tomi-ex » śr mar 17, 2010 16:22

jhosef pisze:http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 1fa91.html
Tu masz foto tego zestawu.


Ok , to zamawiam Lobro . Ile taki zestaw bedzie kosztował

W jakiej kolejnoswci to poskładać . Widze ze na tym zdjeciu jest kilka elemtntów , podkłądki pierscienie ....

PRzegub jest odkrencalny , czy trzeba bedzie go wybic z półosi



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » śr mar 17, 2010 16:47

tomi-ex, ja płaciłem 20 zł z groszami. Musisz odkręcić przegób w piaście. Klucz chyba 30 i dłuuuuga przedłużka. Klucz musi być porządny bo polegnie. Aby go wyciągnąć ze zwrotnicy musisz odpiąć wahacz od zwrotnicy - śruba przy sworzniu - klucz chyba 17 lub 19 - leży poziomo. Odciągasz zwrotnice z całą kolumną i wyciągasz półoś.

Trzeba go zbić z półosi, oczywiście z wyczuciem. A kolejność to: guma, podkładka, tulejka plastikowa, przegub. Pozostałe to chyba do innych przypadków do jakich jet ta osłona przeznaczona.



tomi-ex
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: pt sie 14, 2009 16:28
Lokalizacja: czestochowa

Post autor: tomi-ex » czw mar 18, 2010 08:37

trzeba tez bedzie wykrecic te śruby od amortyzatora



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » czw mar 18, 2010 09:41

Kolumny z amortyzatorem nie trzeba odkręcać. Wystarczy ją tylko odciągnąć a dasz radę wyciągnąć przegub.



tomi-ex
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: pt sie 14, 2009 16:28
Lokalizacja: czestochowa

Post autor: tomi-ex » czw mar 18, 2010 18:24

kupiłem juz zestaw Lobro za całość zapłaciłem 20 zł ( smar , osłona , opaski , podkładki , tulejka , sruba )

[ Dodano: 20 Mar 2010 19:23 ]
ta sruba 30mm ma prawy gwint



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » ndz mar 21, 2010 13:34

tomi-ex pisze:ta sruba 30mm ma prawy gwint
Nie pamiętam na 100% ale na 90% prawy. Jesli się zastanawiasz bo nie możesz odkręcić to musisz wziąć porządną nasadkę i przedłużkę najlepiej z metrową i puści. Nie jest to łatwe do odkręcenia zwłaszcza słabym kluczem. Odkręcaj najlepiej jak stoi na kole bo możesz z podnośnika zrzucić.



tomi-ex
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: pt sie 14, 2009 16:28
Lokalizacja: czestochowa

Post autor: tomi-ex » pn mar 22, 2010 11:47

[ Dodano: 22 Mar 2010 11:03 ]
Udało mi sie to rozkrecić . Czy to ułamanie na zdjieciu oznaczone nr. 3 jest normalne ?
. Jak te elementy powinny być dopasowane nr 1 czy nr 2 jest poprawnie , chodzi mi o ten rant z jednej strony jest grubszy a zdrugiej cienszy
czy te naciecia 4 i5 to normalne ?

http://www.fotosik.pl/pok...8ec5eaffec.html
http://www.fotosik.pl/pok...0bf6610a81.html
http://www.fotosik.pl/pok...b6d491c074.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/492 ... c2142.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bf2 ... 4162c.html
Ostatnio zmieniony pn mar 22, 2010 12:04 przez tomi-ex, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » pn mar 22, 2010 12:32

tomi-ex, 3 pierwsze fotki nie latają.



tomi-ex
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: pt sie 14, 2009 16:28
Lokalizacja: czestochowa

Post autor: tomi-ex » pn mar 22, 2010 15:00

jak załozysz nowa zawleczkę na półoś , przegub trzeba składać na półosi czy najpierw złozyćz przegub i później próbować to jakos załozyć



Nowicjusz2009
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: śr paź 07, 2009 00:52
Lokalizacja: bielsko

Post autor: Nowicjusz2009 » pn mar 22, 2010 15:13

Mam pytanie czy jest mozliwe aby zepsuty przegub blokowal kolo. Oraz przy zmianie biegow strzelal. I powodowal zablokowanie kierownicy przy skretach na postoju. Krece kierownica i nie moge jej do konca skrecic.



tomi-ex
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: pt sie 14, 2009 16:28
Lokalizacja: czestochowa

Post autor: tomi-ex » pn mar 22, 2010 19:06

mam problem z założeniem tego periselenia na półośkę . Jak to zrobić , czy trzeba bedzie rozbierać caz przegub najpierw nasadzić te wieloklin a następnie poskakać te kulki .Czy da sie to włożyć w calosci czyli caly przegub na ta półośkę



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 462 gości