Mała moc

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Payson
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn paź 19, 2009 00:02
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Mała moc

Post autor: Payson » wt mar 16, 2010 21:18

Witam

Szukałem na forum podobnego tematu ale nie znalazłem nic co by odpowiadało na moje pytanie - jeśli się mylę to z góry przepraszam !

Mianowicie chodzi o to: posiadam Golfa 4 98' , 1,9 TDI, 81,00 kW czyli 110 KM... czyli powinnien nieźle śmigać i być bardzo zrywny... wydaje mi się, że kiedy kupowałem go pół roku temu było lepiej... a teraz... nie mam zarzutów do biegów 1,2... przy trójce mam już wrażenie, że idzie za wolno... a przy czwórce i delikatnym wzniesieniu, powiedzmy 15 stopni, obroty i predkosc stoja w miejscu... tak przy 90-100 km/h. Ostatnio zostałem wyprzedzony przez Peugota 206, 1.4 właśnie przy takiej prędkości - lol. Jako kolejny dowód podam, że jechałem audi a4 kombi znajomego razem z nim tez 1.9 tdi, samochod ciezszy a bardziej bylo czuc przyspieszenie...

Jestem jakby to powiedzieć "zielony w tym temacie" więc proszę o radę co z tym robić? Mechanik czy hamownia... i może jakieś pomysły skąd taka utrata mocy? Może ktoś miał kiedyś podobny problem.

Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam
Paweł Krystek



Awatar użytkownika
Łuki_79
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS

Post autor: Łuki_79 » wt mar 16, 2010 21:27

Zacznij od sprawdzenia filtra powietrza,wpisz w szukajce tryb awaryjny lub notlauf,to powinno ciebie naprowadzić znacznie.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » wt mar 16, 2010 21:41

Payson pisze:Mechanik czy hamownia...
Na początek diagnoza vag czyli sprawdzenie ewentualnych błędów oraz logi statyczne i dynamiczne. Na forum regionalnym na pewno znajdzie się ktoś kto pomoże ci w wykonaniu logów. potem umieścisz na forum i będzie widać co się z autem dzieje.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Payson
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn paź 19, 2009 00:02
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: Payson » wt mar 16, 2010 23:18

Dzięki, dzięki - co do filtra powietrza to był wymieniany odrazu po zakupie samochodu razem z filtrem oleju, paliwa, rozrządem itd. itp. - może jest źle zamontowany?? Bo po podłączeniu komputera nie ma żadnych błędów... tym bardziej ta sprawa jest dziwna...

Tak czy tak dziękuje za radę - jak najszybciej poszukam kogoś kto będzie mógł mi przeprowadzić takie testy ;)

[ Dodano: 19 Mar 2010 21:23 ]
Juuuupi !

Nie zdążyłem przeprowadzić tych testów... ponieważ podjechałem do znajomych mechaników - jeden zajrzał pod maskę - 10-20 sekund, coś podłączył... i mówi, żebym teraz sprawdził... wyjechałem i miałem 60-70% mocy więcej...
Teraz naprawdę czuję co znaczy silnik 1,9 TDI 110 KM - mknie jak rakieta ;)

Tak czy tak dziękuje za rady - myślę, żeby na wszelki wypadek i tak przeprowadzić te testy.

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
dulawa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: ndz lis 02, 2008 09:56
Lokalizacja: KOS ->Kęty/LoobLyn<-
Kontakt:

Post autor: dulawa » ndz mar 21, 2010 08:52

a trzeba było sie dowiedzieć co zrobił ;D byś nas wszystkich oświecił troszkę:)
ale wydaje mi sie ze ktoryś z wężyków na N75 pewnie sie zsunął..
ale z innej beczki powiedz ile Ci idzie ta maszynka bo mam dokładnie ten sam silnik..
ostatnio 170/175 km/h to maks
po sugestiach kolegi SZTOMEL podmieniłem zaworki N75 i N18 i juz ciut lepiej (185 km/h) ale w poniedziałek robimy logi dyn., tak że coś bedzie wiadome pzdr


"...Lepiej panować w piekle niż być sługa w niebie..."...mogę przywieźć zawieźć poświęcić swój czas po prostu pomóc.....

Awatar użytkownika
cruse
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: czw lip 24, 2008 23:25
Lokalizacja: Elbląg - NE
Kontakt:

Post autor: cruse » ndz mar 21, 2010 11:32

cześć,
mój AHF robi lekko 195 km/h ( dalej nie trzymałem pedału w podłodze..)
Samochód nie modyfikowany ( jeszcze ... )
Eksploatacyjne przyczyny problemów z mocą / prędkością:
- brudny filtr powietrza,
- brudny przepływomierz
- nie odwodniony filtr paliwa
- brudny filtr paliwa

Zalecam regularne kontrole, czyszczenie i wymiany.


PS: szukam użytkowników TDI w Elblągu

Awatar użytkownika
Oli
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 725
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 22:02
Lokalizacja: Hajnówka
Kontakt:

Post autor: Oli » ndz mar 21, 2010 12:17

dulawa pisze:trzeba było sie dowiedzieć co zrobił
mam identyczny przypadek, kumpel mówi, że jak kupował furę (Octavia kombi) to była zrywna teraz jest muląca, podpiąłem kompa i pokazało między innymi przepływomierz, trochę pogadaliśmy i chciałem pokazać ten przepływomierz. Otwieramy maskę a tam :panna: zdjęta wtyczka od przepływomierza, założyłem, kumpel buta i banan na gębie
mechanik pewnie zrobił to samo


[b]148KM/326Nm[/b]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 156 gości