duże spalanie i temp. oleju bardzo niska

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

matti432
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: sob lut 20, 2010 20:17
Lokalizacja: Koszalin

duże spalanie i temp. oleju bardzo niska

Post autor: matti432 » pt mar 19, 2010 18:39

witam, mam takie problem. posiadam golfa 3 1.6 75 koni mechanicznych (+ lpg sekwencja) . w trakcie zimy samochód spalał bardzo dużo. myślałem że to dlatego że w tym roku w trakcie zimy występowały bardzo niskie temperatury. przejeżdzam codziennie 4 km. odcinki (2 km)z domu do pracy i spowrotem (2km). ja osobiście nie znam się zbytnio na samochodach. ojciec (chyba przed zimą gdy pojawiły się pierwsze przymrozki) wymienił u mechanika olej chłodzący na jakiś przeznaczony na zimę i nie jestem pewny ale chybna także olej silnikowy ale tego nie jestem pewny. teraz temperatury wymoszą mniej więcej od 10 do 12 stopni w dzień. myślałem że spalanie się unormuje. jedlakże tak się nie stało. od dnia wymiany oleju chłodniczego wskazówka temp. oleju cały czas byłą na 0 ( na tych białych kreskach). po przejechaniu pewnego odcinka wskazówka ta podnosiła się do 40-60 stopni. myślałem że teraz to się zmieni i wskazówka będzie tak jak kiedyś czyli na środku lecz przy uruchamianiu zawsze jest na 0.dopiero po przejechani 1,5 km się troche podnosi co to może być. czy to wina oleju? czy powinnem wymienić płyny przeznaczone na zime na te letnie. gdy zatankuje pełen bak (chyba 55l.) benzyny spalam go w trakcie dwóch miesięcy (przejeżdzam tylko 4 km. dziennie).



Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Jesionvr6 » pt mar 19, 2010 18:52

silnik przy temp otoczenia ok 0 st. powinien sie nagrzać do 90 st po ok 10 min pracy i taka temp trzymać jeżeli tak nie jest trzeba wymienić termostat układu chłodzenia.

matti432 pisze:wymienił u mechanika olej chłodzący na jakiś przeznaczony na zimę

nie olej tylko płyn i nie ma płynów na lato i na zimę jest tylko jeden płyn chłodniczy


Obrazek

matti432
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: sob lut 20, 2010 20:17
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: matti432 » pt mar 19, 2010 19:41

a ile kosztuje taka wymiana?



Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Jesionvr6 » pt mar 19, 2010 19:47

to zależy który masz 1,6 w mk3 sam termostat od 50do 200 zł plus wymiana


Obrazek

matti432
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: sob lut 20, 2010 20:17
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: matti432 » pt mar 19, 2010 19:59

benzynowy 1.6 55kW



Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Jesionvr6 » pt mar 19, 2010 21:17

do silnika ABU kosztuje 50 zł
do silnika AEE kosztuje prawie 200 zl bo występuje z obudową razem


Obrazek

matti432
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: sob lut 20, 2010 20:17
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: matti432 » sob mar 20, 2010 11:01

sprawdziłem silnik na tej stronie. musi to być silnik abu. a ile kosztowała by robocizna?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 69 gości