coś piszczy...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

gufi96vp
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: ndz mar 22, 2009 19:02
Lokalizacja: Ostrołęka

coś piszczy...

Post autor: gufi96vp » pt mar 19, 2010 19:16

mam taki problem mianowicie po wymianie rozrządu i pasków klinowych. czasami coś strasznie piszczy szczególnie na niskich obrotach na tak ok 1200rpm nic już nie słychać. czyli głownie problem widać na biegu jałowym co może być przyczyną?? od wymiany przejechałem ok 3k km stąd pytanie co może być przyczyna tego piszczenia??



rolandV
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: wt mar 16, 2010 14:58
Lokalizacja: toruń

Post autor: rolandV » pt mar 19, 2010 19:28

co było konkretnie wymieniane? bo może została stara pompa wody, rolki, może napinacz, może wymienił tylko paski i jak przyszły nowe nie powyciągane to poszło większe obciążenie i coś jest do wymiany. Dlatego lepiej dać te parę stów więcej i wymienić wszystko.



gufi96vp
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: ndz mar 22, 2009 19:02
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: gufi96vp » pt mar 19, 2010 20:18

wymieniane było praktycznie wszystko tzn. pasek rozrządu, rolka prowadząca, napinacz paska, pompa wodna wraz z paskiem, pasek od pompy wspomagania oraz pasek od alternatora i klimy. nie ruszany był napinacz paska alternatora i klimy.



Awatar użytkownika
krzysiekj1990
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: wt lip 21, 2009 10:33
Lokalizacja: Iława

Post autor: krzysiekj1990 » pt mar 19, 2010 23:21

albo moze piszczec lozysko w alternatorze co bylo u mnie POZDRAWIAM



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

re

Post autor: Razal » sob mar 20, 2010 00:11

może być też koło na wale korbowym z tłumikiem drgań skrętnych. Objawia się takim świerszczeniem.


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

gufi96vp
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: ndz mar 22, 2009 19:02
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: gufi96vp » sob mar 20, 2010 00:42

zapominałem dodać że to nie jest cały czas zazwyczaj na zimnym silniku... spróbuje zdjąć pasek z alternatora i odpalę i zobaczę jak będzie przy okazji sprawdzę czy nie ma luzów na alternatorze... a jak sprawdzić to koło??



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Re

Post autor: Razal » sob mar 20, 2010 10:06

Jeżeli tylko na zimnym to możliwości mogą być raczej dwie...

Albo alternator... pasek / napinacz, ale bardziej obstawiam tłumik drgań skrętnych na wale korbowym. Ja mam podobne objawy, jak jest zimno to szczególnie rano chwilę popiskuje, po jakiejś chwili ustaje. Łożyskowanie alternatora mam nowe wraz z prętem, napinaczem i paskami także odpada. Byłem na oględzinach u gościa, który się na tym zna bo naprawia tylko diesle i zna ten motor jak własną kieszeń - powiedział krótko - tłumik drgań skrętnych na wale korbowym lub jak kto woli koło pasowe na wale korbowy. Koszt koła to ok. 300-400zł + wymiana. Ja w kwietniu planuję to wymienić i musi się skończyć popiskiwanie na zimnym.

Dodam, że w lecie nie popiskiwało nic. Ale nie zamierzam czekać do następnej zimy ;-)


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » sob mar 20, 2010 10:21

stawiam na altek na 100% aby sie upewnić polej go delikatnie wodą,jesli przestanie będziesz wiedział,że to pasek z altka,co powodem może być napinacz,kółko pasowe itp,w faq jest foto porada odnośnie wymiany



gufi96vp
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: ndz mar 22, 2009 19:02
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: gufi96vp » sob mar 20, 2010 11:52

zasadniczo to na zimnym silniku niezależnie od pory roku w lato też lubi tylko może trochę mniej... powoli zaczyna mnie to denerwować... teraz zbytnio nie mam czasu, w przyszłym tyg. mam ustawiony czas na zabawę z samochodem to sprawdzę bo muszę termostat wymienić tak mi się zdaje bo latem łapie z 85 ale przy -20 to 70 to max na co go stać... dzięki za porady jak sprawdzę to napisze co i jak



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 94 gości