k18t pisze:Na korku może być syf jak ktoś robi małe przebiegi dzienne, jak olej był niedawno wymieniany, jak olej jest marny, jak odma jest zapchana... to nic nie wyjaśnia.
Czemu oleju miało by przybyć? To bez sensu. Jest opcja że na bagnecie będą kropelki wody ale to i tak mało prawdopodobne bo woda dostająca się do przestrzeni obiegu oleju szybko odparowuje.
Tak to prawda ale problem syfu pod korkiem częściowo rozwiązuje przysłonięcie chłodnicy:) dodatkowo zapchana odma skutkuje wywaleniem oleju w najsłabszym punkcie. Często "oleju" przybywa właśnie wtedy gdy uszczelka puszcza miedzy kanałem wodnym i olejowym-obie substancje się mieszają dając opisaną już wcześniej maź. Powodów jest kilka, tak jak napisał
kwietek , ostatnio spotkałem się też z uszczelką która po prostu przegniła w efekcie czego płyn zarzucał jedną ze świec-silnik przerywał a z wydechu wydobywała się chmura białego dymu:)