czy to uszczelka pod głowica???

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2650
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Post autor: matisim » czw mar 18, 2010 21:51

sas_gti pisze:hmm a czy przypadkiem olej mający przecież kontakt ze spalinami a potem dostający sie do wody mimo wszystko nie zabarwi? Mi sie wydaje ze jest taka szansa ale to by sie trzeba bylo wczytac w instrukcję do tego preparatu.

a mozesz napisać gdzie olej ma kontakt ze spalinami?? :chytry:



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » czw mar 18, 2010 23:27

Uszczelka rzadko pada między kanałem wodnym a olejowym. Ciepło rozchodzi się od cylindrów w głąb, woda i częściowo olej mają za zadanie schładzać blok i głowicę. Do przepalenia uszczelki dochodzi wtedy gdy przez odpowiednio długi okres czasu nastąpi zaburzenie ciągłości strumienia płynu (czyli gdy woda się zagotuje, ciepło z cylindrów nie jest wtedy przez nią odbierane). Olej gdy osiągnie nawet 140 stopni nie jest groźny dla uszczelki, chyba że tak jak w przypadku wody strumień ulegnie rozerwaniu (ale tu więcej komplikacji spowoduje brak smarowania). Najczęstszą przyczyną padniętej uszczelki jest więc zagotowanie wody, lub poprostu przedmuchanie. Ma ono miejsce gdy uszczelka ulegnie zmęczeniu termicznemu lub mechanicznemu. Inna opcja to zły montaż ale w tym wypadku odpada.

[ Dodano: 18 Mar 2010 22:29 ]
a właśnie dokręcając głowicę nie przesadź by nie pękła. Gdzieś na forum był piękny przykład jak odkształca się głowica pod wpływem naprężeń (poruszone przy okazji wymiany uszczelki).



Awatar użytkownika
k18t
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: czw mar 11, 2010 23:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: k18t » czw mar 18, 2010 23:48

maverick03 pisze: pod korkiem wlewu oleju było coś, czy korek był czysty?? Nie zauważyłeś żeby poziom oleju się podnosił?? ;/
Na korku może być syf jak ktoś robi małe przebiegi dzienne, jak olej był niedawno wymieniany, jak olej jest marny, jak odma jest zapchana... to nic nie wyjaśnia.

Czemu oleju miało by przybyć? To bez sensu. Jest opcja że na bagnecie będą kropelki wody ale to i tak mało prawdopodobne bo woda dostająca się do przestrzeni obiegu oleju szybko odparowuje.



Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2650
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Post autor: matisim » pt mar 19, 2010 12:51

kwietek pisze:a właśnie dokręcając głowicę nie przesadź by nie pękła. Gdzieś na forum był piękny przykład jak odkształca się głowica pod wpływem naprężeń (poruszone przy okazji wymiany uszczelki).

o 1/8 obrotu miałem dokręcić, ale narazie czekam. dobrze że ta maź jest o góry i nie wciąga tego spowrotem...



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pt mar 19, 2010 17:55

matisim pisze:a mozesz napisać gdzie olej ma kontakt ze spalinami??
niespecjalnie chce mi się tracic czas na tłumaczenie tego bo nie o tym jest ten tamat, ale sytuacja ma się podobnie jak w przypadku paliwia w oleju, pewniie o tym slyszales.



maverick03
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt gru 14, 2007 17:02
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: maverick03 » pt mar 19, 2010 23:44

k18t pisze:Na korku może być syf jak ktoś robi małe przebiegi dzienne, jak olej był niedawno wymieniany, jak olej jest marny, jak odma jest zapchana... to nic nie wyjaśnia.

Czemu oleju miało by przybyć? To bez sensu. Jest opcja że na bagnecie będą kropelki wody ale to i tak mało prawdopodobne bo woda dostająca się do przestrzeni obiegu oleju szybko odparowuje.
Tak to prawda ale problem syfu pod korkiem częściowo rozwiązuje przysłonięcie chłodnicy:) dodatkowo zapchana odma skutkuje wywaleniem oleju w najsłabszym punkcie. Często "oleju" przybywa właśnie wtedy gdy uszczelka puszcza miedzy kanałem wodnym i olejowym-obie substancje się mieszają dając opisaną już wcześniej maź. Powodów jest kilka, tak jak napisał kwietek , ostatnio spotkałem się też z uszczelką która po prostu przegniła w efekcie czego płyn zarzucał jedną ze świec-silnik przerywał a z wydechu wydobywała się chmura białego dymu:)



Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2650
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Post autor: matisim » sob mar 20, 2010 10:56

w poprzednim golfie z silnikiem 1,6 miałem masło nawet po wymienieniu uszczelki ale trasy jakie pokonuje to codziennie do szkoły 25km w jedna 25 do domu, potem wieczorem z domu jakieś 6 i stoi przez noc. tym robie te same trasu i masła nie ma, i na starym oleju i na nowym.

[ Dodano: 02 Kwi 2010 10:05 ]
jednak to uszczelka, mniej już jest pod korkiem tego oleju ale z miarki ubyło dość sporo, na 3 tys km ubyło jakieś 3/4 mm z miarki. :grrr:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 28 gości