Wymiana plecionki / złącza elastycznego na wydechu.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
Wymiana plecionki / złącza elastycznego na wydechu.
Witam, po wymianie plecionki na wydechu, jak zagrzeje silnik do 90 stopni pojawia się buczenie w okolicach 2000 i 3000 obrotów na 2 i 3 biegu.
Powodem jest prawdopodobnie zły wymiar wspawanej plecionki co powoduje naprężenia układu lub jej słaba jakość.
Czy ktoś może zmierzyć długość oryginału lub podać wymiar zakupionej jeżeli wymieniał i nie ma podobnych efektów po wymianie?
Silnik 1.6 16V BCB.
Powodem jest prawdopodobnie zły wymiar wspawanej plecionki co powoduje naprężenia układu lub jej słaba jakość.
Czy ktoś może zmierzyć długość oryginału lub podać wymiar zakupionej jeżeli wymieniał i nie ma podobnych efektów po wymianie?
Silnik 1.6 16V BCB.
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
Nie pamiętam czy to jest we wnęce,
Robiłem to u innego tłumikarza niż zwykle i nie sądziłem, że to będzie problem,
Wibracje są o wysokiej częstotliwości, nie czuję nic na fotelu
Oglądałem spód, nie wygląda na źle wspawane, ale jest chyba inny rozmiar na długość.
Dzięki, ale zadałem konkretne pytanie, zanim wybiorę się kłócić z tłumikarzem, który twierdzi ze wszystko jest ok.
Robiłem to u innego tłumikarza niż zwykle i nie sądziłem, że to będzie problem,
Wibracje są o wysokiej częstotliwości, nie czuję nic na fotelu
Oglądałem spód, nie wygląda na źle wspawane, ale jest chyba inny rozmiar na długość.
Dzięki, ale zadałem konkretne pytanie, zanim wybiorę się kłócić z tłumikarzem, który twierdzi ze wszystko jest ok.
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
Ja mam 1.6 AZD, problem był ten sam. Po ponownym wspawaniu jest ok. ale nie pamiętam czy stara złączka była tej samej długości więc nie wiem czy jest sens mierzyć. Jak złączka jest za długa to skracają rurę, jak za krótka to wspawują kawałek rury. Zobacz czy gumy na których wisi wydech nie są nienaturalnie naprężone. Jeśli tak, to to powinno wystarczyć żeby koleś poprawił to co spiepszył.
Jak masz za długą złączkę, a rura nie jest skrócona to cały wydech od złączki w tył przesuwa się do tyłu i w górę. To powoduje zmianę położenia i nadmierne naprężenie gum. Sprzyja temu wysoka temperatura - metal zwiększa objętość - układ wydechowy wydłuża się.
Nie wnikałem na czym polegało złe wspawanie, nie wydawało mi się to istotne. Znajomy mi to wymieniał, jak mu powiedziałem co jest nie tak, to kazał wjechać na kanał, później powiedział że musiał poprawić spaw i jest ok. Więc prawdopodobnie albo masz krzywo wspawaną złączkę, albo trzeba wspawać kawałek rury, albo wyciąć kawałek rury.
Nie wnikałem na czym polegało złe wspawanie, nie wydawało mi się to istotne. Znajomy mi to wymieniał, jak mu powiedziałem co jest nie tak, to kazał wjechać na kanał, później powiedział że musiał poprawić spaw i jest ok. Więc prawdopodobnie albo masz krzywo wspawaną złączkę, albo trzeba wspawać kawałek rury, albo wyciąć kawałek rury.
Ostatnio zmieniony pt mar 19, 2010 00:17 przez k18t, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 286 gości