Ubywa oleju i widać wyciek z kanału od strony kolektora...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
sebastian1901
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 694
Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
Lokalizacja: CzęstochoVWa
Auto: Octavia I 1.8T RS
Silnik: AUQ
Kontakt:

Ubywa oleju i widać wyciek z kanału od strony kolektora...

Post autor: sebastian1901 » śr paź 22, 2008 00:04

ssącego, płynie po szpilkach mocowania kolektora ssącego i z góry też widać że się leje. Turbo jest suche z zewnątrz. Skąd ten wyciek. Dzwoniłem do mechanik i mówi, że wszystkie mk2 TD przy przebiegu 250.000km mają ten wyciek. SKĄD ON JEST ? :) Dzięki i pozdrawiam :pub:


Sebastian

m.s
DIESEL POWER
DIESEL POWER
Posty: 887
Rejestracja: sob paź 20, 2007 01:15
Lokalizacja: GST
Kontakt:

Post autor: m.s » śr paź 22, 2008 08:33

sebastian1901, po pierwsze sprawdz węze do turba czy niejest mokre i niema tam oleju potem sprawdz turbo (ps. jakie masz )
potem sprawdz wąz od odmy i wąz od filtra do turbo
ile ubywa ci oleju i jak szybko

olej moze dostawac je od odmy do turba i potem idzie dalej jak tak miałem kilka zabiegów i bedzie lepiej



Awatar użytkownika
sebastian1901
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 694
Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
Lokalizacja: CzęstochoVWa
Auto: Octavia I 1.8T RS
Silnik: AUQ
Kontakt:

Post autor: sebastian1901 » śr paź 22, 2008 10:46

mam Garett T3, silnik JR, ogólnie wszystko jest suche ściągałem te gumy i jest ok jedynie delikatnie spocona była ta guma co idzie z turbo do filtra ale nie ma tragedii.
Możliwe że turbo gdzieś puszcza olej i płynie do ssącego a że uszczelka jest licha tą nią przepuszcza bo już brak mi koncepcji ?

a oleju tak po miesiącu musze dolać z 0,7l ale nie mówie że jeżdże spokojnie bo deptam :grin:
Ostatnio zmieniony śr paź 22, 2008 10:48 przez sebastian1901, łącznie zmieniany 1 raz.


Sebastian

m.s
DIESEL POWER
DIESEL POWER
Posty: 887
Rejestracja: sob paź 20, 2007 01:15
Lokalizacja: GST
Kontakt:

Post autor: m.s » śr paź 22, 2008 10:58

sebastian1901, ja tez deptam
sebastian1901 pisze:Możliwe że turbo gdzieś puszcza olej i płynie do ssącego a że uszczelka jest licha tą nią przepuszcza bo już brak mi koncepcji
jop

sprawdz węzyk od WG na torbo to bedziesz wiedział na 100 % czy puszcza turbo

jak odma ?

[ Dodano: 22 Paź 2008 10:59 ]
sebastian1901 pisze:a oleju tak po miesiącu musze dolać z 0,7l
to prawie cała miarka :crazy:



sebii78
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: śr mar 26, 2008 20:00
Lokalizacja: Żory

Post autor: sebii78 » śr paź 22, 2008 19:17

weż zobacz stan uszczelki od pokrywy zaworów ja tez tak mam jak ty olej sie ssączy i leci po kolektorze ssącym ,kup nową uszczelkę i silikon na temperature i załóz ją na ten silikon ale dokładnie odtłuśc i powinno pomuc sęk w tym że te uszczelki dużo nie wytrzymują wygladają jakby korkowe co innego metalowa z gumą.



Awatar użytkownika
sebastian1901
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 694
Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
Lokalizacja: CzęstochoVWa
Auto: Octavia I 1.8T RS
Silnik: AUQ
Kontakt:

Post autor: sebastian1901 » śr paź 22, 2008 22:30

miałem wymieniac i tak jak piszesz kupilem tą z korka ale to shit a stara była ok tylko ją porządnie odtłuściłem podobnie jak pokrywe i założyłem na autosil i dalej kapie :/


Sebastian

Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » czw paź 23, 2008 17:29

Wywal wszystko i oczyść czapkę i głowicę benzyną ekstrakcyjną. Kup silikon reinza do uszczelniania. Nałóż cienką warstwę silikonu na krawędzie głowicy i powierzchnię pokrywy, która styka się z uszczelką. Po 10-15 minutach nałóż uszczelkę na silikon, nałóż czapkę, wykrzyw blachy dociskowe, i delikatnie dokręć śruby. Po godzinie-półtorej dokręć śruby z ostateczną siła tylko nie za mocno. Poczekaj jeszcze z pół godziny i możesz jechać.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
Krakulec
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: wt lip 10, 2007 15:32
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Krakulec » wt mar 16, 2010 23:23

I co doszedłeś co z tym wyciekiem bo mam to samo tez mam jr . Mi sączy sie przez srube od kolektora wydechowego i jestem pewien na 100% tylko z kąd ten olej w wydechu zrobilem cały silnik także nie od strony silnika kupilem turbine na alllegro co wogole nie dmucha i cos mi sie wydaje ze to ona w kulki leci bo ostatnio az sie zdziwilem zamrugała mi kontrolka od oleju ja sprawdzam olej a tu nie ma a silnik świeży remont tylko turbo używka


Krakulec

Awatar użytkownika
sebastian1901
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 694
Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
Lokalizacja: CzęstochoVWa
Auto: Octavia I 1.8T RS
Silnik: AUQ
Kontakt:

Post autor: sebastian1901 » śr mar 17, 2010 09:43

nie zlokalizowałem, delikatnie sie pociło i nic nie ruszalem ale wyglądało jakby po szpilce szło od kolektora.
co do Twojego problemu to turbina pewnie olej wali w wydech, wymień ją jak najszybciej bo silnik zajedziesz


Sebastian

Awatar użytkownika
Krakulec
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: wt lip 10, 2007 15:32
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Krakulec » czw mar 18, 2010 01:13

Też mi sie wydaje . Kupilem następna turbine gadałem z gościem mowił ze niby igła. Ale poprzednia tez miała byc igła a jest kupa , gościowi co mi ja sprzedał to napisałem ze oleju je litr na 1000 km i ze moja suszarka do włosów mocniej dmucha. No nic w piątek sie wszystko okaże jak założę.


Krakulec

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » czw mar 18, 2010 10:03

BENITO pisze:Nałóż cienką warstwę silikonu na krawędzie głowicy i powierzchnię pokrywy, która styka się z uszczelką.
Silikonu nie powinno dawać się pod korek - czasem jak się dokręca pokrywę uszczelka wymyka się do środka. Żeby nie leciało z pod pokrywy trzeba mieć prostą pokrywę i grubą uszczelkę.



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » czw mar 18, 2010 10:48

t0mal, gdzie ja napisałem ze dawać pod korek :helm: :helm: :helm: :helm:


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » czw mar 18, 2010 11:49

BENITO pisze:silikonu na krawędzie głowicy
A nie napisałeś, że nie powinno się dawać uszczelki z korka.



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » czw mar 18, 2010 11:51

BENITO pisze:gdzie ja napisałem ze dawać pod korek
t0malowi chodziło chyba o korek w znaczeniu materiał z którego wykonano uszczelkę.

A ja po kilku latach posiadania mk2 i różnych patentach na uszczelnianie polecam wydać kilka złotych więcej na jednoczęściową uszczelkę gumową z mk3, np:
http://allegro.pl/item941972912_uszczel ... _golf.html
Żeby ją założyć trzeba jeszcze zmienić szpilki mocujące dekiel na takie bez zgrubienia (ja dostałem komplet szpilek w zestawie razem z uszczelką Elring) i nie babrać się w żadnych silikonach :bigok:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 161 gości