Wydech ABF i wszystko o nim

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

yahoo_p
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: czw kwie 26, 2007 11:17
Lokalizacja: Łódź / Inowłódz
Kontakt:

Post autor: yahoo_p » śr mar 17, 2010 00:03

tirsone pisze:Ja mam taki kolektor jak po lewej..i sądzę że to jest lepszy niż taki po prawej..
niestety jest w błędzie, ten kolektor ma zwężki...

Obrazek



Awatar użytkownika
AD6
Forum Master
Forum Master
Posty: 1047
Rejestracja: pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Kontakt:

Post autor: AD6 » śr mar 17, 2010 00:05

w firmie mgmotorsport jak robią kompletne wydechy do ABF-ów to zostawiają kolektor jak jest taki jak po prawej i lecą dalej od dwórurki a jak jest zwężany lub żeliwny to zalecają wykonani nowego gadałem kiedyś z gościem od nich


VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno

Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » śr mar 17, 2010 00:07

Dzięki Panowie za opisanie tematu. Chyba jednak kupię tego TA bo tak najprościej :)


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
AD6
Forum Master
Forum Master
Posty: 1047
Rejestracja: pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Kontakt:

Post autor: AD6 » śr mar 17, 2010 00:10

tu masz zdjęcie z galeri tej firmy wydechu pewnej cordoby z eatonem :grin:

widać tam minimalnie że korektor jest ori

http://www.mgmotorsport.pl/galeria4.html

[ Dodano: 16 Mar 2010 23:15 ]
z tym TA to nie takie głupie rozwiązanie bo ostatnio można wyrwać za stosunkowo niewielkie pieniądze ewentualnie takie połączenie z ori części jak pokazaliśmy przedchwilą

[ Dodano: 16 Mar 2010 23:18 ]
Obrazek

tu jeszcze dokładnie widać w czym jest problem


VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno

Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » śr mar 17, 2010 00:22

AD6,

No teraz widzę : )


Poszukam tego TA. Na allegro jest ta oferta z tym wadliwym ale nie znam kogoś kto spawa kwasówkę więc chyba kupię dobry.


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
LCQ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 491
Rejestracja: sob sty 27, 2007 08:08
Lokalizacja: z kutego tłoka...

Post autor: LCQ » śr mar 17, 2010 01:10

AD6 pisze:w firmie mgmotorsport jak robią kompletne wydechy do ABF-ów to zostawiają kolektor jak jest taki jak po prawej i lecą dalej od dwórurki a jak jest zwężany lub żeliwny to zalecają wykonani nowego gadałem kiedyś z gościem od nich
Michał robi tak dlatego, że kolektor ma bdb przepływ i nie ma konieczności ruszania go, najbardziej blokującym elementem w wydechu jest dwururka w przypadku ABFa,


Była zmodzona ibiza 2e, był swap na ABF, było modzenie ABFa,doszły Schricki 2x268, wywalone na rzecz 276/276, teraz czas na:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261294
ale to mało więc ;)

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » śr mar 17, 2010 11:03

yahoo_p pisze:Przy żeliwnym kolektorze jest inna dwururka z racji, że kolektor jest krótszy. Rurowych kolektorów były dwa rodzaje. Najlepiej zrobić taki mix. kolektor po prawej i dwururka po lewej z fotki. Fotka zapożyczona od kolegi AD6.
tylko właśnie na dwururce po prawej 16V lepiej chodzi (myśle o długości)



Awatar użytkownika
skwaros
Forum Master
Forum Master
Posty: 1254
Rejestracja: pt sie 04, 2006 14:27
Lokalizacja: Kamień Pomorski
Kontakt:

Post autor: skwaros » czw mar 18, 2010 00:09

tirsone pisze:Poszukam tego TA. Na allegro jest ta oferta z tym wadliwym ale nie znam kogoś kto spawa kwasówkę więc chyba kupię dobry.
jest on ze stali nierdzewnej. sprzedający pisał że możliwe może być że nic nie bedzie trzeba spawać i darady go naciagnać. można go pospawać zwykłym migomatem + zabezpieczenie spawów lakierem do 650+.


[b]mk2:[/b] http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=70665&postdays=0&postorder=asc&start=0

[b]mk3:[/b] http://forum.vwzone.pl//viewtopic.php?f=98&t=49700

[url=http://nord-vag.pl][b][color=#BF0000]N[/color]ord-Vag.pl[/b][/url]

Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » czw mar 18, 2010 10:06

skwaros pisze:jest on ze stali nierdzewnej. sprzedający pisał że możliwe może być że nic nie bedzie trzeba spawać i darady go naciagnać. można go pospawać zwykłym migomatem + zabezpieczenie spawów lakierem do 650+.
no jak nie znajdę jakiegoś w 100% dobrego to kupię ten o którym mówimy.


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
skwaros
Forum Master
Forum Master
Posty: 1254
Rejestracja: pt sie 04, 2006 14:27
Lokalizacja: Kamień Pomorski
Kontakt:

Post autor: skwaros » czw mar 18, 2010 11:37

Jakiej grubości powinny być ścianki rury na wydech?

Złącza elastyczne jak najbardziej można używać przy łączeniu rur wydechu czy starać się robić to bez nich?


[b]mk2:[/b] http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=70665&postdays=0&postorder=asc&start=0

[b]mk3:[/b] http://forum.vwzone.pl//viewtopic.php?f=98&t=49700

[url=http://nord-vag.pl][b][color=#BF0000]N[/color]ord-Vag.pl[/b][/url]

Awatar użytkownika
AD6
Forum Master
Forum Master
Posty: 1047
Rejestracja: pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Kontakt:

Post autor: AD6 » czw mar 18, 2010 16:16

skwaros, przynajmniej z 3mm złącze elastyczne wystarczy tylko jedno gdzies na początku zaraz za silnikiem no chyba że ci nie przeszkadza jak auto drga to wtedy wogóle możesz nie dawać złącza elastycznego

[ Dodano: 18 Mar 2010 15:23 ]
toffic pisze:
yahoo_p pisze:Przy żeliwnym kolektorze jest inna dwururka z racji, że kolektor jest krótszy. Rurowych kolektorów były dwa rodzaje. Najlepiej zrobić taki mix. kolektor po prawej i dwururka po lewej z fotki. Fotka zapożyczona od kolegi AD6.
tylko właśnie na dwururce po prawej 16V lepiej chodzi (myśle o długości)
Zdjęcie źle to ujeło ale te dwie dwururki są w 100% identyczne jeśli chodzi o średnicę i długość tylko że ta po lewej nie ma zwężki
Ostatnio zmieniony czw mar 18, 2010 16:23 przez AD6, łącznie zmieniany 2 razy.


VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno

Awatar użytkownika
gadom67
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: pn lut 25, 2008 21:29
Lokalizacja: Dobre Miasto
Kontakt:

Post autor: gadom67 » ndz mar 21, 2010 20:56

orientuje sie ktos jaka jest srednica wewnetrzna rur w kolektorze supersprint????



jawor87
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: wt gru 16, 2008 00:27
Lokalizacja: w-wa/Maków Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: jawor87 » ndz mar 21, 2010 23:09

[url=http://images39.fotosik.pl/133/57769a28b99c1602m.jpg]Obrazek

ja miałem do wczoraj kolektor taki jak po prawej i zmieniłem go na rzecz tatechnix...
kupiony nowy za 350zeta z defektem (nie równe do spasowania flansze przykręcane do głowy,i jak wyszło w trakcie, również portki ) no i powiem wam że 6godzin walki z nim żeby to spasować,rzeźba straszna jak się okazało, praktycznie nic nie pasowało,żeby nie palnik,zawzięcie i cierpliwość na 100% nie dało by tego złożyć do kupy! z kolektorem została zamontowana rura fi 60mm do środkowego tłumika dalej seria i na końcu dedykowany wydech Remusa. Odczucia po wymianie...jest głośniej... :blush: i leeepiej z osiągami :bigok: auto już od 3500 lepiej ciągnie a jak łapie 5000 jest na prawdę fajnie :grin: przy dokręcaniu do odcinki zdecydowana poprawa,auto nie słabnie od6tys tak jak miało to miejsce na starym kolektorze. Jak na zakup za 350zeta satysfakcja po zamontowaniu gwarantowana,sam aż takiej różnicy się nie spodziewałem;D :bigok:
pozdro
Ostatnio zmieniony ndz mar 21, 2010 23:10 przez jawor87, łącznie zmieniany 1 raz.


Ibi 0-100km/h ABF
http://youtu.be/32MQnlPlRL0

Awatar użytkownika
Bady_Jesus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: śr wrz 26, 2007 14:04
Lokalizacja: Mszana Dolna, Kraków
Kontakt:

Post autor: Bady_Jesus » sob mar 27, 2010 16:23

Mi ten TA-techinx spasowal po przegięciu:) i faktycznie różnica jest:)


Końca nie ma nigdy... Squad:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości