Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Forum techniczne związane z silnikami 1.8T / 20V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » śr mar 17, 2010 11:02

Rafalek114 pisze: 1 przyklad ...caly kpl z sachsa i poslizgnal sie przy jakis marnych 260nm i 190km w moim mk3 , nie polecam ....

2 przyklad ... jest jeden ziomek na forum vwzone ktoremu gto robil swapa na APY w mk3 plus "soft,wydech,fmic" i sprzeglo z g60 pofrunelo w dwa tygodnie ,pozniej wszedl spiek i dopiero daje rade


3 przyklad Z drugiej strony wlozylismy nowy kpl sachsa z vr6 do audi tt na jednomasie z g60 by digitun ...moc to 306km i 380nm ...auto dawalo rade ale nigdy nie bylo strzelone ze sprzegla ,dlatego nie wiem jak to by sie skonczylo ,jak ktos mocno upala samochod to odradzam taki zestaw, jak ktos jezdzi spokojnie to tak jak Dario napisal moze i nawet do 380nm wytrzymac
pytanie jeszcze jak to było złożone, znam seryjne 180km 1.8T w którym sprzęgło z G60 ślizgało bo dla kogoś montaż sprzęgła to tylko przykręcenie docisku i skrzyni :goof:



Awatar użytkownika
Rafalek114
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: wt lis 25, 2008 22:06
Lokalizacja: Kedzierzyn-Kozle
Kontakt:

Post autor: Rafalek114 » śr mar 17, 2010 17:37

toffic pisze:pytanie jeszcze jak to było złożone, znam seryjne 180km 1.8T w którym sprzęgło z G60 ślizgało bo dla kogoś montaż sprzęgła to tylko przykręcenie docisku i skrzyni :goof:

wiesz bylo zalozone chyba dobrze bo 10tys km przejechalo i nie bylo problemu , problemem w tym kpl jest docisk , jast miekki jak kupa dlatego nie moze przenosic kosmicznych nm -proste i logiczne . Podobno pasuje od jakiegos t4 ,ale co i jak dokladnie nie mam pojecia , wtedy taki kpl mialby sens jezeli chodzi o wysokiem moce i nm


WWW.DIGITUN.PL
2011 - Najmocniejsze 20vt w Polsce na me7.5 631km/725nm

2014 - golf 35 edition 20tfsi na k04 - 402km / 505 nm

2014 - Jedno z najmocniejszych 20vt w Europie 826 km / 867 nm

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » śr mar 17, 2010 18:03

Tylko jak nie znajdziesz go po numerze VAG to zapomnij bo allegro to oferuje sprzęgło 228mm sachsa, luka, valeo o tym samym numerze do t4, ABFa, TDi, i 9A



pajczaki
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr lip 29, 2009 14:12
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Kontakt:

Post autor: pajczaki » śr mar 17, 2010 19:33

ja mam zalozony ten slawetny zestaw sprzegla z jednomasem..(koło 1Z - wywazone, zabielone, masa 7,05kg, reszta od vr6)
w chwili obecnej 255km/370Nm.. najezdzone kilka tys km i trzyma choc przy strojeniu jak Unitronic zapodal wiekszy Nm (nie wiem ile) to sprzeglo przypalilo sie podobno

chce zwiekszyc moc i Nm i mam pytanie - czy skrzynia 6b nie bedzie wytrzymalsza od 5b?
gdyby chodzilo tylko o ulice to 5b starczylaby ale na pojezdzawki torowe skrzynia i sprzeglo nie podolaja raczej za dlugo
Ostatnio zmieniony śr mar 17, 2010 19:38 przez pajczaki, łącznie zmieniany 1 raz.


takie tam kombi 1.8T (250km) - było
corsa B MV6 HydroTransfer (200km+)

grzegorzp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
Lokalizacja: warszawa - rembertów

Post autor: grzegorzp » śr mar 17, 2010 20:06

gdzie wyważałeś koło?

ps. jeżeli chodzi o wytrzymałość to 5b spokojnie wytrzymuje milion pięćset koni, więc jeżeli o wytrzymałość chodzi to spokojnie może zostać ale jak chcesz 6b to po prostu zmieniaj ale trochę roboty z tym jest a nie P&P
Ostatnio zmieniony śr mar 17, 2010 20:13 przez grzegorzp, łącznie zmieniany 1 raz.



pajczaki
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr lip 29, 2009 14:12
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Kontakt:

Post autor: pajczaki » śr mar 17, 2010 20:19

he,he gdyby tak bylo jak piszesz to nie mialbym juz 2 skrzyni:))

kolo robilem na krasnobrodzkiej - 300pln - po 100 pln za kazda rzecz przy nim robiona
na bialostockiej (czy jakos tak) biora mniej ale kaza sobie przynosic kolo razem z walem...


takie tam kombi 1.8T (250km) - było
corsa B MV6 HydroTransfer (200km+)

Awatar użytkownika
Paulus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: pn paź 04, 2004 12:47
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Paulus » śr mar 17, 2010 20:58

Dobra Panowie teraz ja mam kłestszyn.
Szpera jaka, za ile, gdzie kupić?
A może ktoś przerabia oryginał przekładnie na zeszperowaną?


tra, la, la, la 1.8T w nim gra :-)

bandyta mk1love
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 437
Rejestracja: wt sty 20, 2009 21:59
Lokalizacja: Sanok/ Trepcza/ Katowice

Post autor: bandyta mk1love » śr mar 17, 2010 21:28

Paulus, na seryjnej skrzyni to można zeszperować do okolic 40% płytkami - ale długo to nie pojeździ niestety :crazy:

p.s Odpowie mi ktoś na pytanka z poprzedniej strony? :bigok:


Moja ,, gitarka " na sprzedaż - sprawdź !

Polecam i pozdrawiam wszystkich ! - Maciek (bandyta)

Awatar użytkownika
_mumin_
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 157
Rejestracja: czw sty 03, 2008 00:30
Lokalizacja: OKR
Kontakt:

Post autor: _mumin_ » śr mar 17, 2010 21:41

bandyta mk1love pisze:
_mumin_ pisze:Tu małe porównanie korb 1.9 TDI vs. 1.8T chyba nie muszę mówić która jest która :)

Obrazek

Obrazek

To już wiemy dlaczego warto zmienić korby na kute :P
Silnik 1,8 8v i 16v oraz 9a mają korby 144 mm, ABF, 2e itd mają 159 mm korby - jaki jest wymiar korby tej z TDI, które pokazałeś i z jakiego dokładnie to jest silnika ?

Z tego tematu wynika,że seryjne korby 20vT wytrzymują okolice 350 koni - czyli w zasadzie jak i inne korby seryjne vw ale taka ,,masiwna" z TDi to już musi dawać ładnie radę - pytanie tylko czy da się ją zaadoptować do jakiegoś benzynowego silnika i do ilu koni wytrzymałyby takie korby!?

Tak optycznie patrząc to jestem bardziej do nich przekonany niż do np korb kutych Wosner'a czy jeszcze jakiejś innej firmy!!

O GIGANTYCZNYCH sworzniach dla korb TDi nie wspomnę...z czego tu w ogóle tłoki podpasywać ?
Nie mierzyłem bo stwierdziłem że i tak tłoka się pod to nie znajdzie :)
Tłoki musiały by być robione specjalnie pod te korby 1. wymiar sworznia
2. kształt korby .

Jeśli chodzi o sprzęgło g60 to u mnie wytrzymywało 380 nm 180 km , lekko nie miało
bo startowałem często z 2 i strzał ze sprzęgła. Jakoś dawało radę ...
Ostatnio zmieniony śr mar 17, 2010 21:43 przez _mumin_, łącznie zmieniany 1 raz.



pajczaki
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr lip 29, 2009 14:12
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Kontakt:

Post autor: pajczaki » śr mar 17, 2010 21:55

Paulus pisze:Dobra Panowie teraz ja mam kłestszyn.
Szpera jaka, za ile, gdzie kupić?
A może ktoś przerabia oryginał przekładnie na zeszperowaną?
uzywke bardzo ciezko trafic u nas a nowki maja rozne sklepy tuningowe - cena ok 3,8tys pln


takie tam kombi 1.8T (250km) - było
corsa B MV6 HydroTransfer (200km+)

Awatar użytkownika
Paulus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: pn paź 04, 2004 12:47
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Paulus » śr mar 17, 2010 22:01

pajczaki pisze:
uzywke bardzo ciezko trafic u nas a nowki maja rozne sklepy tuningowe - cena ok 3,8tys pln
Dobrą alternatywą jest sprowadzenie szpery zza wielkiej wody. Koszt 800$ plus przesyłka, cło i VAT.
Słyszałem natomiast że jest firma która przerabia ori przekładnię na przekładnię zeszperowaną. Myślałem że ktoś o nich słyszał.


tra, la, la, la 1.8T w nim gra :-)

Awatar użytkownika
Rafalek114
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: wt lis 25, 2008 22:06
Lokalizacja: Kedzierzyn-Kozle
Kontakt:

Post autor: Rafalek114 » czw mar 18, 2010 00:50

pajczaki pisze:chce zwiekszyc moc i Nm i mam pytanie - czy skrzynia 6b nie bedzie wytrzymalsza od 5b?
jest duzo wytrzymalsza i to bez dwoch zdan , polecam swapa skrzyni na 6b

ps. jeżeli chodzi o wytrzymałość to 5b spokojnie wytrzymuje milion pięćset koni,


sranie w banie ...jak jest agresywny nm to sypia sie 5biegowe skrzynie jak domki w Czeczeni ...Jedyne wyjscie to albo mocniejsza skrzynia z TDI ,albo 6b i po problemie

ps wracajac do sprzegla g60-vr6 ...to za nie dlugo zakladamy speca do tt wiec strzele eksperymentalnie pare razy ze sprzegla(vr6) i opisze czy daje rade czy nie - moc 306 i 380nm .... a juz dzisiaj wiem ze przy brutalnej jezdzie nie da sobie rady .

ps2 i nie rozumiem co ma piernik do wiatraka . Sprzeglo w tdi nie jest tak obciazone jak sprzeglo w turbo benzynie nawet przy tych samych nm . Prosty i logiczny przyklad dwa auta o tej samej masie i tych samych nm ,ale innej mocy podanej w "km" np jakie szanse bedzie miala ibiza 1,9tdi 180km i 380nm z ibiza 20vt 306km i 380nm ?? odpowiedz jest prosta ... nie bedzie miala wogole szans ... A logiczna sprawa ze szybszy samochod z tych dwoch aut bedzie mial bardziej obciazone sprzeglo ...tzn przyspiesz lepiej ,czyli sa wieksze przeciazenia .Koniec moich wypocin odnosie 1,9tdi ,a 20vt.


I prosze nie piszcie mi ze "nm" to sila scinajaca i ona ma wplyw na obciazenie sprzegla i nic innego ...bo to nie jest prawda,przynajmniej nie do konca , w tych dwoch przypadkach ma jeszcze znaczenie zakres "rpm" obciazenia sprzegla przy danych nm
Ostatnio zmieniony czw mar 18, 2010 01:15 przez Rafalek114, łącznie zmieniany 2 razy.


WWW.DIGITUN.PL
2011 - Najmocniejsze 20vt w Polsce na me7.5 631km/725nm

2014 - golf 35 edition 20tfsi na k04 - 402km / 505 nm

2014 - Jedno z najmocniejszych 20vt w Europie 826 km / 867 nm

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » czw mar 18, 2010 01:57

Rafalek114 pisze:ps2 i nie rozumiem co ma piernik do wiatraka . Sprzeglo w tdi nie jest tak obciazone jak sprzeglo w turbo benzynie nawet przy tych samych nm . Prosty i logiczny przyklad dwa auta o tej samej masie i tych samych nm ,ale innej mocy podanej w "km" np jakie szanse bedzie miala ibiza 1,9tdi 180km i 380nm z ibiza 20vt 306km i 380nm ?? odpowiedz jest prosta ... nie bedzie miala wogole szans ... A logiczna sprawa ze szybszy samochod z tych dwoch aut bedzie mial bardziej obciazone sprzeglo ...tzn przyspiesz lepiej ,czyli sa wieksze przeciazenia .Koniec moich wypocin odnosie 1,9tdi ,a 20vt.


I prosze nie piszcie mi ze "nm" to sila scinajaca i ona ma wplyw na obciazenie sprzegla i nic innego ...bo to nie jest prawda,przynajmniej nie do konca , w tych dwoch przypadkach ma jeszcze znaczenie zakres "rpm" obciazenia sprzegla przy danych nm
największy wpływ ma moment, prędkość, bezwładność części nieruchomych i przełożenie całkowite skrzyni (opory praktycznie przy ruszaniu przyjmuje się jako stałe)
Co do docisku z G60 i jego niby miękkości: a mierzył ktoś koło :chytry: niestety 90% nie trzyma wymiary, więc i docisk nie ma odpowiedniej siły (w zakresie gdy sprzęgło jest załączone praktycznie działa zależność F=k*x)



pajczaki
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr lip 29, 2009 14:12
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Kontakt:

Post autor: pajczaki » czw mar 18, 2010 10:28

Rafalek114 pisze:
pajczaki pisze:chce zwiekszyc moc i Nm i mam pytanie - czy skrzynia 6b nie bedzie wytrzymalsza od 5b?
jest duzo wytrzymalsza i to bez dwoch zdan , polecam swapa skrzyni na 6b


Rafalek114, robiles cos takiego? co trzeba oprocz skrzyni z top sporta lub gti? wiem, ze rozrusznik i polosie i oczywiscie sprzeglo (tylko ile NM zniesie seryjny dwumas i sprzeglo z takiej 6b)


takie tam kombi 1.8T (250km) - było
corsa B MV6 HydroTransfer (200km+)

ODPOWIEDZ

Wróć do „1.8T i 20V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości