czy to uszczelka pod głowica???
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- matisim
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2650
- Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
czy to uszczelka pod głowica???
witam.
mam podejrzenia co do uszczelki pod głowica, dziś wymieniłem olej wody nie było widać. ale problem jest taki że pod korkiem od wody było masło, a u góry płynu dosłownie jakaś maź jakby olej, szara i lepka. dziś zaczęła mi mrugać kontrolka od wody sprawdziłem a tam niby jest poziom ale jak dotknąłem palcem to jakbym w oleju grzebał, w silniku poziom ok. kiedyś z ruru wydechowej leciały aż kropelki wody, ale że nie ubywało wody to myśle zima jest więc może tak ma być. Czy to już uszczelka padła??
jak działa ten poziom płynu w zbiorniczku? jest tam pływak czy poprostu płyn przewodzi prąd miedzy jakimiś dwoma blaszkami??
mam podejrzenia co do uszczelki pod głowica, dziś wymieniłem olej wody nie było widać. ale problem jest taki że pod korkiem od wody było masło, a u góry płynu dosłownie jakaś maź jakby olej, szara i lepka. dziś zaczęła mi mrugać kontrolka od wody sprawdziłem a tam niby jest poziom ale jak dotknąłem palcem to jakbym w oleju grzebał, w silniku poziom ok. kiedyś z ruru wydechowej leciały aż kropelki wody, ale że nie ubywało wody to myśle zima jest więc może tak ma być. Czy to już uszczelka padła??
jak działa ten poziom płynu w zbiorniczku? jest tam pływak czy poprostu płyn przewodzi prąd miedzy jakimiś dwoma blaszkami??
Ostatnio zmieniony pn mar 15, 2010 21:08 przez matisim, łącznie zmieniany 1 raz.
Niestety wygląda to na uszczelkę. To co opisujesz w zbiorniczku napewno jest olejem. Problem ze wskazaniem poziomu płynu jest związany z tym że olej nie przewodzi prądu, obwód pozostaje "otwarty" i kontrolka się zaświeca. Skoro w zbiorniczku jest aż tyle oleju (jeśli jest go mało występuje w postaci "plastelinowych" kulek)lepiej tak nie jeździj i zrób to jak najszybciej.
[ Dodano: 15 Mar 2010 20:23 ]
a właśnie olej może mieszać się z wodą również przez nieszczelności w wymienniku ciepła woda-olej więc zanim zabierzesz się za głowicę sprawdź profilaktycznie czy to nie przypadkiem chłodniczka
[ Dodano: 15 Mar 2010 20:23 ]
a właśnie olej może mieszać się z wodą również przez nieszczelności w wymienniku ciepła woda-olej więc zanim zabierzesz się za głowicę sprawdź profilaktycznie czy to nie przypadkiem chłodniczka
Ostatnio zmieniony pn mar 15, 2010 21:25 przez kwietek, łącznie zmieniany 2 razy.
- tattoo_men
- Mały gagatek
- Posty: 65
- Rejestracja: pn sty 19, 2009 16:57
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: pt gru 14, 2007 17:02
- Lokalizacja: Żywiec
To, że leciały kropelki to nie jest żaden niepokojący objaw:) pod korkiem wlewu oleju było coś, czy korek był czysty?? Nie zauważyłeś żeby poziom oleju się podnosił?? Kiedy ostatnio wymieniałeś płyn chłodniczy?? Wyczyść zbiornik, pojeździj parę dni i sprawdź co będzie się działo, chociaż faktycznie wygląda to na uszczelkę;/
Re: czy to uszczelka pod głowica???
Skoro sprawdzałeś poziom oleju w silniku i jest ok to może to nie to????
Kiedyś zrobił mi się w zbiorniczku osad podobny do tego co się robi kiedy olej dostanie się do płynu. Okazało się że poprzedni właściciel kiedyś dodał uszczelniacza do układu chłodzenia i on się zebrał w zbiorniczku.
Olej lub coś innego mogło "zaizolować" elektrody i dla tego czujnik pokazał zbyt niski poziom płynu.
Kiedyś zrobił mi się w zbiorniczku osad podobny do tego co się robi kiedy olej dostanie się do płynu. Okazało się że poprzedni właściciel kiedyś dodał uszczelniacza do układu chłodzenia i on się zebrał w zbiorniczku.
Płyn przewodzi prąd między dwiema elektrodami zanurzonymi w płynie.matisim pisze:jak działa ten poziom płynu w zbiorniczku? jest tam pływak czy poprostu płyn przewodzi prąd miedzy jakimiś dwoma blaszkami??
Olej lub coś innego mogło "zaizolować" elektrody i dla tego czujnik pokazał zbyt niski poziom płynu.
:cady: [url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/11964][img]http://www.motostat.pl/user_images/11964/icon4.png[/img][/url] :mk3:
- matisim
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2650
- Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
korek od oleju czytsty był co do poziomu oleju nie wiem bo właśnie wczoraj go wymianiałem. wlałem max i będę obserwował. zbiorniczek wyczyściłem wieczorem na szybkiego szmatka żeby tego oleju nie było. narazie spokój ale tak za dwa dni zobacze co w nim jest, no chyba że kontrolka sie zapali to wiadomo. płyn chłodniczy już chyba z 3/4 razy zmieniałem :p przy wymianie pompy, nagrzewnicy, stary zmieniłem no i jak coś robiłem to tego co wlałem było zawszemało bo wiadomo jak sie zlewa płyn to coś ucieknie więc płyn mam świeży a co do tego uszczelniania - "super preparaty" to faktycznie bym sie nie zdziwił jakby poprzedni właściciel wlał a nowy olej by go teraz wypłukałmaverick03 pisze:To, że leciały kropelki to nie jest żaden niepokojący objaw:) pod korkiem wlewu oleju było coś, czy korek był czysty?? Nie zauważyłeś żeby poziom oleju się podnosił?? Kiedy ostatnio wymieniałeś płyn chłodniczy?? Wyczyść zbiornik, pojeździj parę dni i sprawdź co będzie się działo, chociaż faktycznie wygląda to na uszczelkę;/
Zapomniałem o najważniejszym. Uszczelkę wyklucza się w ten sposób że do płynu chłodniczego wlewa się specjalny środek, zmieniający kolor w kontakcie nawet ze śladowymi ilościami spalin. Przydzwoń do swojego mechanika i zapytaj czy go posiada, a jeśli nie to chyba w FeuVertcie można wykonać taki test.
[ Dodano: 16 Mar 2010 22:22 ]
Jeśli po wlaniu tego środka kolor ulegnie zmianie, na 100% uszczelka lub pęknięta głowica. Jeśli nic się nie stanie, przyczyna tkwi gdzie indziej. Koszt takiej zabawy to chyba 30-40zł.
[ Dodano: 16 Mar 2010 22:22 ]
Jeśli po wlaniu tego środka kolor ulegnie zmianie, na 100% uszczelka lub pęknięta głowica. Jeśli nic się nie stanie, przyczyna tkwi gdzie indziej. Koszt takiej zabawy to chyba 30-40zł.
- matisim
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2650
- Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
kwietek pisze:Zapomniałem o najważniejszym. Uszczelkę wyklucza się w ten sposób że do płynu chłodniczego wlewa się specjalny środek, zmieniający kolor w kontakcie nawet ze śladowymi ilościami spalin. Przydzwoń do swojego mechanika i zapytaj czy go posiada, a jeśli nie to chyba w FeuVertcie można wykonać taki test.
[ Dodano: 16 Mar 2010 22:22 ]
Jeśli po wlaniu tego środka kolor ulegnie zmianie, na 100% uszczelka lub pęknięta głowica. Jeśli nic się nie stanie, przyczyna tkwi gdzie indziej. Koszt takiej zabawy to chyba 30-40zł.
narazie spróbuje dokręcić głowicę. gadałem z nim dizś i właśnie mi to doradził.dziś już kontrolka sie zapaliła ale narazie będę czyścił zbiorniczek bo może był wlane ten środek jak pisał luis-22, i zobaczymy. bo dziwne że oleju nie ubywa....
-
- Użytkownik
- Posty: 454
- Rejestracja: śr gru 23, 2009 18:44
- Lokalizacja: Sanok
- Auto: mk2
- Silnik: vr6
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 164 gości