czy to uszczelka pod głowica???

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2650
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

czy to uszczelka pod głowica???

Post autor: matisim » pn mar 15, 2010 21:06

witam.

mam podejrzenia co do uszczelki pod głowica, dziś wymieniłem olej wody nie było widać. ale problem jest taki że pod korkiem od wody było masło, a u góry płynu dosłownie jakaś maź jakby olej, szara i lepka. dziś zaczęła mi mrugać kontrolka od wody sprawdziłem a tam niby jest poziom ale jak dotknąłem palcem to jakbym w oleju grzebał, w silniku poziom ok. kiedyś z ruru wydechowej leciały aż kropelki wody, ale że nie ubywało wody to myśle zima jest więc może tak ma być. Czy to już uszczelka padła??

jak działa ten poziom płynu w zbiorniczku? jest tam pływak czy poprostu płyn przewodzi prąd miedzy jakimiś dwoma blaszkami??
Ostatnio zmieniony pn mar 15, 2010 21:08 przez matisim, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » pn mar 15, 2010 21:18

Niestety wygląda to na uszczelkę. To co opisujesz w zbiorniczku napewno jest olejem. Problem ze wskazaniem poziomu płynu jest związany z tym że olej nie przewodzi prądu, obwód pozostaje "otwarty" i kontrolka się zaświeca. Skoro w zbiorniczku jest aż tyle oleju (jeśli jest go mało występuje w postaci "plastelinowych" kulek)lepiej tak nie jeździj i zrób to jak najszybciej.

[ Dodano: 15 Mar 2010 20:23 ]
a właśnie olej może mieszać się z wodą również przez nieszczelności w wymienniku ciepła woda-olej więc zanim zabierzesz się za głowicę sprawdź profilaktycznie czy to nie przypadkiem chłodniczka
Ostatnio zmieniony pn mar 15, 2010 21:25 przez kwietek, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2650
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Post autor: matisim » pn mar 15, 2010 21:28

kwietek pisze:a właśnie olej może mieszać się z wodą również przez nieszczelności w wymienniku ciepła woda-olej więc zanim zabierzesz się za głowicę sprawdź profilaktycznie czy to nie przypadkiem chłodniczka

a możesz jaśniej? ja chyba chlodniczki żądnej nie mam :)



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pn mar 15, 2010 21:29

masz, w podstawie filtra oleju się znajduje...



Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2650
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Post autor: matisim » pn mar 15, 2010 21:33

a to o to chodzi, jak to sprawdzić??



Awatar użytkownika
tattoo_men
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: pn sty 19, 2009 16:57
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: tattoo_men » pn mar 15, 2010 21:53

jak ze zbiorniczka wyrównawczego mocno czuć zapach spalin to tez czesty objaw uszczelki



maverick03
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt gru 14, 2007 17:02
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: maverick03 » pn mar 15, 2010 22:06

To, że leciały kropelki to nie jest żaden niepokojący objaw:) pod korkiem wlewu oleju było coś, czy korek był czysty?? Nie zauważyłeś żeby poziom oleju się podnosił?? Kiedy ostatnio wymieniałeś płyn chłodniczy?? Wyczyść zbiornik, pojeździj parę dni i sprawdź co będzie się działo, chociaż faktycznie wygląda to na uszczelkę;/



Awatar użytkownika
luis-22
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: sob lip 18, 2009 16:48
Lokalizacja: Płońsk [WPN]

Re: czy to uszczelka pod głowica???

Post autor: luis-22 » pn mar 15, 2010 22:12

Skoro sprawdzałeś poziom oleju w silniku i jest ok to może to nie to????

Kiedyś zrobił mi się w zbiorniczku osad podobny do tego co się robi kiedy olej dostanie się do płynu. Okazało się że poprzedni właściciel kiedyś dodał uszczelniacza do układu chłodzenia i on się zebrał w zbiorniczku.


matisim pisze:jak działa ten poziom płynu w zbiorniczku? jest tam pływak czy poprostu płyn przewodzi prąd miedzy jakimiś dwoma blaszkami??
Płyn przewodzi prąd między dwiema elektrodami zanurzonymi w płynie.
Olej lub coś innego mogło "zaizolować" elektrody i dla tego czujnik pokazał zbyt niski poziom płynu.


:cady: [url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/11964][img]http://www.motostat.pl/user_images/11964/icon4.png[/img][/url] :mk3:

Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2650
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Post autor: matisim » wt mar 16, 2010 21:51

maverick03 pisze:To, że leciały kropelki to nie jest żaden niepokojący objaw:) pod korkiem wlewu oleju było coś, czy korek był czysty?? Nie zauważyłeś żeby poziom oleju się podnosił?? Kiedy ostatnio wymieniałeś płyn chłodniczy?? Wyczyść zbiornik, pojeździj parę dni i sprawdź co będzie się działo, chociaż faktycznie wygląda to na uszczelkę;/
korek od oleju czytsty był co do poziomu oleju nie wiem bo właśnie wczoraj go wymianiałem. wlałem max i będę obserwował. zbiorniczek wyczyściłem wieczorem na szybkiego szmatka żeby tego oleju nie było. narazie spokój ale tak za dwa dni zobacze co w nim jest, no chyba że kontrolka sie zapali to wiadomo. płyn chłodniczy już chyba z 3/4 razy zmieniałem :p przy wymianie pompy, nagrzewnicy, stary zmieniłem no i jak coś robiłem to tego co wlałem było zawszemało bo wiadomo jak sie zlewa płyn to coś ucieknie więc płyn mam świeży a co do tego uszczelniania - "super preparaty" to faktycznie bym sie nie zdziwił jakby poprzedni właściciel wlał a nowy olej by go teraz wypłukał :)



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » wt mar 16, 2010 23:21

Zapomniałem o najważniejszym. Uszczelkę wyklucza się w ten sposób że do płynu chłodniczego wlewa się specjalny środek, zmieniający kolor w kontakcie nawet ze śladowymi ilościami spalin. Przydzwoń do swojego mechanika i zapytaj czy go posiada, a jeśli nie to chyba w FeuVertcie można wykonać taki test.

[ Dodano: 16 Mar 2010 22:22 ]
Jeśli po wlaniu tego środka kolor ulegnie zmianie, na 100% uszczelka lub pęknięta głowica. Jeśli nic się nie stanie, przyczyna tkwi gdzie indziej. Koszt takiej zabawy to chyba 30-40zł.



Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2650
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Post autor: matisim » śr mar 17, 2010 20:37

kwietek pisze:Zapomniałem o najważniejszym. Uszczelkę wyklucza się w ten sposób że do płynu chłodniczego wlewa się specjalny środek, zmieniający kolor w kontakcie nawet ze śladowymi ilościami spalin. Przydzwoń do swojego mechanika i zapytaj czy go posiada, a jeśli nie to chyba w FeuVertcie można wykonać taki test.

[ Dodano: 16 Mar 2010 22:22 ]
Jeśli po wlaniu tego środka kolor ulegnie zmianie, na 100% uszczelka lub pęknięta głowica. Jeśli nic się nie stanie, przyczyna tkwi gdzie indziej. Koszt takiej zabawy to chyba 30-40zł.

narazie spróbuje dokręcić głowicę. gadałem z nim dizś i właśnie mi to doradził.dziś już kontrolka sie zapaliła ale narazie będę czyścił zbiorniczek bo może był wlane ten środek jak pisał luis-22, i zobaczymy. bo dziwne że oleju nie ubywa....



szczepan69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 454
Rejestracja: śr gru 23, 2009 18:44
Lokalizacja: Sanok
Auto: mk2
Silnik: vr6
Kontakt:

Post autor: szczepan69 » śr mar 17, 2010 22:24

mozna sprawdzić czy uszczelka jest dobra czy nie jest tester na zawartosć dwutlenku wegla sprawdza sie w układzie chłodzenia :grin:



Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2650
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Post autor: matisim » czw mar 18, 2010 17:35

a jeśli uszczelka tylko poszła miedzy wodnym a olejowym? to nic mi nie pokaże... narazie jestem dobrej myśli że to tylko jakis syf który ktos dolał.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw mar 18, 2010 18:00

hmm a czy przypadkiem olej mający przecież kontakt ze spalinami a potem dostający sie do wody mimo wszystko nie zabarwi? Mi sie wydaje ze jest taka szansa ale to by sie trzeba bylo wczytac w instrukcję do tego preparatu.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 164 gości