Oznaczenia wałków rozrządu glofa II

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

kuuk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:23
Lokalizacja: krakow

Oznaczenia wałków rozrządu glofa II

Post autor: kuuk » wt mar 16, 2010 23:49

Witam serdecznie.

To jest mój 1 post więc przepraszam za ewentualne gafy.

Jak w temacie tzn: przegrzebałem cały internet i nigdzie nie znalazłem oznaczeń wałków występujących w golfikach.

Są silniki z następującymi kątami na krzywkach wałku rozrządu:

SILNIK - KĄTY - OZNACZENIE NA WAŁKU ???

PN , RF 0, 22, 28, 6
EZ , ABN 5, 21, 41,3
RH 2,34,44,8
GU 1,37,42,2 PO
GX 0,43,40,0
RP 2PO, 38,40,4
1P 3PO,43,37,3
HT 0,40,40,0
RD,RV,PB 3PO, 43, 37, 3 (pewnie ten sam co 1P)
RG , EV 2,45,45,8
PF 3,4337,3
PL 1PO,31,?,?
KR 3PO,35,43,3
PG,1H 0,40,40,0 ( PEWNIE TEN SAM CO HT )



Pytam bo staram się poskładać silnik z kilku. Nie mam przyrządu do mierzenia kątów a wałeczków pod dostatkiem. Jedyny punkt odniesienia to słachili na nich nabite.

Bardzo proszę o fachową pomoc



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr mar 17, 2010 17:31

moze to pomoze
Obrazek
http://yfrog.com/1npulpitajj

ale z tego co ja kojarzę to jak patrzylem na kilka wałków to zawsze było na nich tylko 026 i literka, i ta literka właśnie mówi z jakiego silnika pochodzi wałek.
Ostatnio zmieniony śr mar 17, 2010 17:35 przez sas_gti, łącznie zmieniany 3 razy.



kuuk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:23
Lokalizacja: krakow

Post autor: kuuk » czw mar 18, 2010 00:53

Dziękuje za odpowiedź.
Tak o te dane mi chodziło. Aż pokusiłem się o poszukanie etki na internecie :)

Pojawił się malutki problem mianowicie . Według etki silniki , JP, ME, 1V , JR , MF , RA , SB
maja ten sam wałek z oznaczeniem literowym "L" i numerze 068 109 101 A w jednym z moich silników ( GU ) mam wałek z oznaczeniem "L " i numerze zaczynającym się na 026
( sprawdziłem 2 razy ) .

I teraz pojawia się kilka pytań.

1) Według ETKI wałek "L" jest do silników diesla i jest taki sam dla wszystkich wymienionych. Gdy tymczasem silnik JP/ME , JR mają takie same czasy a silniki RA , SB mają takie same lecz inne od wcześniejszych a silnik 1V ma jeszcze inne czasy. DLACZEGO ?? JAK to możliwe na tym samym wałku ??

2) druga sprawa która prawdopodobnie wynika z 1 pytania to kwesta tego co jest na wałku nabite. Otóż prócz symbolu literowego i numeru jest jeszcze oznaczenie na jednym wałku 3c , 2d na drugim 5c , 3d . Co one oznaczają??

3) Skoro wałki "L" są według ETKI tylko w dieslach jak jest możliwe że był w silniku benzynowym ?? jak on działał a działa w miarę dobrze. Czy ma znaczenie to że wałek ma numer 068 a nie 026 i skąd ta różnica.

Wiem że zapodałem masę drobiazgowych i trudnych pytań ale jak cos robic to robic dobrze i ze zrozumieniem.
Proszę o dalsze gnębienie tematu. Z góry dzięki.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw mar 18, 2010 01:04

szczegółowo Ci niestety nie odpowiem ale sądzę że wałęk 068 z L i 026 z L to będą dwa różne wałki. A też co do danych z Etki to nie można się nimi podpierać w 100%.
Zdarza się że niektórych rzeczy w niej brakuje lub są błędy.

[ Dodano: Czw Mar 18, 2010 00:19 ]
jesli masz już etke to sprawdz sobie jak wygląda oznaczenie w zależności od rocznika bo to też jak teraz widzę wpływa na nr wałka.
Z doświadczenie to jednak wiem że zawsze był problem z wałkami, tzn z ich rozpoznaniem.
Możesz wałek też zmierzyć mocująć go w kłach tokarki i przystawiając czujnik zegarowy tylko sobie jeszcze trzeba podziałkę kątową skonstruować czy skombinować :). Mierzysz wycylenie w zależności od kąta.
Kiedyś ktoś pisał że tak porównywał wałki.

[ Dodano: Czw Mar 18, 2010 00:19 ]
żmudna robota na pewno i nie każdy ma tokarkę. Ja nie mam :)
Ostatnio zmieniony czw mar 18, 2010 01:08 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



kuuk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:23
Lokalizacja: krakow

Post autor: kuuk » pt mar 19, 2010 15:44

Dzięki raz jeszcze.
Sposób z tokarką i mierzeniem kątów znam i na nim się chyba skończy. Tata od dawna przymierzał się do zrobienia takiego narzędzia. Będzie na przyszłość to jeść nie woła.

Dzięki za wszystkie info.
pozdrawiam



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości