Przerobka gaznika Pierburg 2E2

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Przerobka gaznika Pierburg 2E2

Post autor: KamilW » ndz mar 26, 2006 23:05

Witam wszystkich. Pewnie niektorzy z Was znaja mnie z nieco radykalnych pomyslow... i oto przyszedl mi do glowy kolejny... a zainspirowany byl pewna przygoda... wyjechalem z domu... silnik okolo 50 st C, warunki pogodowe 10 st na zewnatrz wilgotnosc w normie... :) cisnienie tez... przyspieszam z gazem wcisnietym ponad polowe... az tu nagle... auto bez zadnego konkretnego powodu wyrwalo do przodu (nie wcisnalem mocniej gazu) trwalo to szalencze przyspieszenie jakies 5 sekund po czym wszystko wrocilo do normy... to tyle z mojego bajkopisarstwa a teraz konkrety... obilo mi sie o uszy ze w tym gazniku zastosowana zostala blokada obnizajaca moc do 72KM(75KM) z seryjnych 95!!!! Nie wiem ile w tym prawdy ale zamierzam sie dowiedziec i prosze o pomoc... jesli ktos mial podobne doswiadczenia... moja uwage skupia wiecznie sucha gardziel 2 przelotu... nie udalo mi sie nigdy stworzyc sytuacji kiedy przepustnica 2 przelotu by sie otwarla... a z dyfuzora (tak sie to chyba nazywa) poplynelo paliwo... opiszcie swoje gardziele 2 przelotu i czy ktos mial podobna przygode z naglym przyrostem mocy... a tak przy okazji moj autorski uklad regulujacy na drodze pneumatyczno-elektronicznej obroty w tym gazniku pomyslnie przeszedl testy i wyglada na to ze dziala... takze koniec z plywaniem obrotow, gasnieciem i zarzynaniem silnika po odpaleniu... efekt taki jak przy wtrysku :) w kreske 1000 obr/min... teraz tylko pozostalo przetestowac trwalosc tego rozwiazania :)... Prosze sie nie smiac z moich pomyslow i w miare mozliwosci pomoc :) :) :) :pub:



Awatar użytkownika
kozi218
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: sob lut 11, 2006 07:29
Lokalizacja: =F=S=L=
Kontakt:

Post autor: kozi218 » pn mar 27, 2006 00:46

a co to za rozwiazaie z tymi obrotami?? bo mi pływaja a w dodetku pali mi jakies 9-10 litrów na 100km. i czasemi gasnie przed swiatłami. mam silnik 1.6pn na gazniku z 91 roku. to jest ten z tymi silniczkami elektrycznymi przy gazniku. ile pali po zastosowaniu twojego rozwiazania????


http://www.auto-swiat.pl/sites/www.auto-swiat.pl/themes/autoswiat/images/fanbannery/fan_750x100.png

gor7
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: pn lis 21, 2005 15:49
Lokalizacja: augustów
Kontakt:

Post autor: gor7 » pn mar 27, 2006 07:43

KAMIL W nikt się nie śmieje, ja osobiście czekam aż skończysz i podzielisz się swoimi doświadczeniami z nami. Jak mógłbyś wrzucić na forum to co zrobiłeś to wspólnie moglibyśmy testować twój wynalazek.Pozdrawiam. Aha a masz może jakieś patenty do 2e2. bo zntym gaźnikiem też jest dużo problemów.


vwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvw

Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » pn mar 27, 2006 12:48

Witam... co do regulatora obrotow do tego gaznika... to moge powiedziec ze dziala.... obroty sa bardzo stabilne bez wzgledu na temperature silnika... moje obawy budzi tylko zawor podcisnienia... nie wiem jaka bedzie jego trwalosc... a idea jest taka bo otrzymalem prosbe zeby ja opisac: na bazie kilku prostych i niezawodnych elementow elektronicznych zbudowalem uklad ktory pobiera impulsy elektryczne z cewki zapolonowej (idace od modulu) i przeksztalca je na sygnal sterujacy zaworem ktory jest wlaczony rownolegle pomniedzy przewody podcisnienia idace do urzadzenia trojpolozeniowego...otwarcie sie zaworu powoduje spadek podcisnienia u urzadzeniu i wysuniecie sie bolca... a co za tym idzie wzrost obrotow... wiec zasada jest prosta: spadek obrotow -> zawor sie otwiera -> bolec sie wysuwa -> obroty sie podnosza -> zawor sie zamyka -> bolec sie cofa -> obroty spadaja... i tak 50 - 100 razy na minute... jeszcze troche potrwa zanim wszystko zostanie dopracowane... i obawiam sie o wytrzymalosc zaworu... wstepnie po przejechaniu 100km moge powiedziec ze dziala i koszt calosci wynosi 10 zl...
kozi218 pisze:bo mi pływaja a w dodetku pali mi jakies 9-10 litrów na 100km
moj pali standardowo 7 litrow na 100km w miescie a na trasie 4-5l... a co do 2ee to bede cie musial zmartwic bo tego mojego pomyslu nie bedzie sie dalo tam zastosowac...

[ Dodano: Pon Mar 27, 2006 13:35 ]
Panowie potrzebna pomoc!!!! poszukuje wszystkich danych o serii pierburga 2E... o wszystkich produkowanych modelach tj: 2E2, 2E3, 2E4, 2E5, 2E7 i 2E8... wszystko co macie... schematy, serwisowki itd itp... prosze przesylac na maila maxx84@o2.pl ... z gory dzieki



Awatar użytkownika
marcinb
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: pn maja 02, 2005 10:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: marcinb » pn mar 27, 2006 13:55

Swoją drogą sprawa z tą blokadą byłaby bardzo ciekawa.Serwisówek i danych do gaźników szukaj na necie jest tego troszkę
pzdr



Awatar użytkownika
Buli1984
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: sob sty 08, 2005 00:47
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: Buli1984 » pn mar 27, 2006 16:35

http://www.ruddies.business.t-online.de/VERGASER.htm
Tutaj napewno znajdziesz wiele informacji o Pierburgach. Sam się dużo naszukałem i jest to chyba najlepsza strona jaka istnieje. Czy mogłyś dać opis zrobienia takiego regulatora w stylu "Zrób to sam"?



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » pn mar 27, 2006 21:06

tak oczywiscie... jak tylko wszystko bedzie dopracowane i bedzie pewnie i skutecznie dzialac opisze taka porade... dzieki za stronke... pomogla ale byl bym niezmiernie wdzieczny jakby ktos mial i mi podeslal takie instrukcje obslugi w pdf takie jak tu kraza do 2e2 tyle ze do innych modeli... takze do 2ee... jakby ktos mial takie serwisowki to jestem na nie chetny :)



preker20
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 662
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 23:40
Lokalizacja: lodz/zgierz
Kontakt:

Post autor: preker20 » wt mar 28, 2006 07:05

KamilW, daj maila ja tam mam jakies serwisowki od 2e2


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/176151.html][img]http://images.spritmonitor.de/176151.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Pieniu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: śr lut 23, 2005 16:41
Lokalizacja: Czę100chowa
Kontakt:

Post autor: Pieniu » wt mar 28, 2006 07:42

Testuj szybciej i czekamy na porade bo napewno wielu ludzia sie przyda. Sam bym sobie tak przerobil bo moj pali 9L na miescie:(


Docieplenia, ogólne roboty remontowo budowlane!!!

Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » wt mar 28, 2006 09:20

:) co do spalania to jest kilka rzeczy ktore mozna zrobic...po pierwsze wszystkie rurki podcisnieniowe musza byc nowki... najlepiej zeby podstawka tez byla nowa bo liczy sie szczelnosc... ja u siebie jeszcze wyjalem podgrzewacz kanalu czesciowego obciazenia... lepsza praca na zimno szczegolnie jak warunki pogodowe sa takie jak teraz... wymontowywalem tez ssanie ale do tego nie namawiam... o ile przy 10 st C na polu wystarczy tylko wcisnac gaz przed odpaleniem to przy -5 trzeba go odpalac na 3 razy :) ale jak by nie bylo udalo mi sie zejsc do 6,5 litra w miescie...oczywiscie tez nie jezdze rajdowo ale nie staram sie specjalnie oszczedzac...



Awatar użytkownika
Pieniu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: śr lut 23, 2005 16:41
Lokalizacja: Czę100chowa
Kontakt:

Post autor: Pieniu » wt mar 28, 2006 17:40

KamilW mam do Ciebie takie pytanie za co odpowiedzialna jest taka zielona okrągła puszka do której leci jeden przewod z podcisnienia. Puszka przmoocowana jest do podszybia. I czy ten przewod co do niej leci { ja mama tam nieszczelnosc } odpowiada za spalanie { U mnie duze ok 9 - 10L } Ahas i gdzie znajduje sie ten "podgrzewacz kanalu czesciowego obciazenia"?
Ostatnio zmieniony wt mar 28, 2006 18:01 przez Pieniu, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Łyskacz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: sob maja 21, 2005 08:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łyskacz » wt mar 28, 2006 17:53

KamilW, Dużo metrów tych rurek trzeba kupić do 2e2???Bo niedługo chce wymieniać :blush:


Był Mk2 1,6 LPG 88r. Sprzedany śmiga dalej :)
Jest Renault Megane Coupe <---- sprzedałem tą pomyłkę
Mk2 1,6 D <---- sprzedany śmiga dalej
Jest octavia 1,9 Tdi ASV
Clio mk4 1,2 Limited (fajny bo nowy i na gwarancji) ;]

Awatar użytkownika
Pieniu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: śr lut 23, 2005 16:41
Lokalizacja: Czę100chowa
Kontakt:

Post autor: Pieniu » wt mar 28, 2006 18:02

Jak wszystkie bedziesz wymienial to ok 2m powinno starczyc


Docieplenia, ogólne roboty remontowo budowlane!!!

Awatar użytkownika
Łyskacz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: sob maja 21, 2005 08:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łyskacz » wt mar 28, 2006 18:19

Pieniu, dzięki za odpowiedz :kufel:


Był Mk2 1,6 LPG 88r. Sprzedany śmiga dalej :)
Jest Renault Megane Coupe <---- sprzedałem tą pomyłkę
Mk2 1,6 D <---- sprzedany śmiga dalej
Jest octavia 1,9 Tdi ASV
Clio mk4 1,2 Limited (fajny bo nowy i na gwarancji) ;]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 377 gości