Napinanie paska alternator MK3 AAZ

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
matirati666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: sob sie 30, 2008 22:32
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Napinanie paska alternator MK3 AAZ

Post autor: matirati666 » wt mar 16, 2010 09:47

Witam


Posiadam Golfika MK3 silnik AAZ pojemność 1.9 TD z rocznika 1994. Ze 2 miesiące temu padł mi alternator i byłem zmuszony kupić regenerowane cudo. Jest mocniejszy bo zamiast 70A ma 90. OD jakiegoś czasu po tych falach mrozów zaczął mi okrutnie piszczeć najprawdopodobniej pasek na alternatorze. Zaraz po odpaleniu piszczy niemiłosiernie i obroty trzymają się niziutko. Jak tylko kliknie mi przekaźnik w skrzynce obroty idą na normalne na biegu jałowym. I tylko sporadycznie słychać lekkie piśnięcia ( nie tak głośne jak przy starcie) raz na ok 10sekund podczas pracy silnika oczywiście też na luzie. Podczas jazdy już tego nie słychać. Jak obserwowałem prace paska zaraz po odpaleniu to wygląda on jakby falował czyli na moje oko ma za duży luz. I stad teraz pytanie jak sprawić żeby trochę go naciągnąć? Bo słyszałem ze podobno na bloku reguluje odciągając alternator i skręcając śrubami w wybranej pozycji.


Życie się kręci powyżej 4 tysięcy ... :D

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14301
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt mar 16, 2010 09:58

Zmień pasek na nowy.Stary pasek jest już pewnie twardy lub ma wyłamane kliny i dlatego ślizga się.Altek ma pod sobą sprężynę i to ona reguluje napięcie paska.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
matirati666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: sob sie 30, 2008 22:32
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: matirati666 » wt mar 16, 2010 10:27

No paseczek ma prawie 2 lata to może i się zużył. A ta sprężynę da radę jakoś podkręcić w razie co czy on sama utrzymuje napięcie paska?


Życie się kręci powyżej 4 tysięcy ... :D

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14301
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt mar 16, 2010 14:59

matirati666 pisze:No paseczek ma prawie 2 lata to może i się zużył.
Wymiana...
matirati666 pisze:A ta sprężynę da radę jakoś podkręcić w razie co czy on sama utrzymuje napięcie paska?
Popuszczasz dwie śruby na klucz 13 pod i nad altkiem,naprężasz sprężynę naciskając altek w dół-pasek luzuje się,następnie zdejmujesz stary,zakładasz nowy,puszczasz altek (pasek zostaje napięty przez ową sprężynę) i dokręcasz śruby.Tak to wygląda,więc powodzenia :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Maślak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pn lip 24, 2006 15:18
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Maślak » wt mar 16, 2010 16:57

u mnie w AAZ jest napinacz paska na pręcie a altek jest przykręcony ny na stałe. a patent ze sprężyną jest w T4 w golfie też?



Awatar użytkownika
matirati666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: sob sie 30, 2008 22:32
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: matirati666 » wt mar 16, 2010 17:19

Michaś_1977 pisze:Popuszczasz dwie śruby na klucz 13 pod i nad altkiem,naprężasz sprężynę naciskając altek w dół-pasek luzuje się,następnie zdejmujesz stary,zakładasz nowy,puszczasz altek (pasek zostaje napięty przez ową sprężynę) i dokręcasz śruby.Tak to wygląda,więc powodzenia :bigok:
A do tych śrub od spodu to ja dojde normalnie od gory czy pod auto by wypadało wejść?


Życie się kręci powyżej 4 tysięcy ... :D

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14301
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt mar 16, 2010 19:05

matirati666 pisze:A do tych śrub od spodu to ja dojde normalnie od gory czy pod auto by wypadało wejść?
Spokojnie od góry dostaniesz.
Klucz płasko-oczkowy 13 i heja :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
matirati666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: sob sie 30, 2008 22:32
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: matirati666 » pt mar 26, 2010 13:09

Pasek naciągnięty. Temat można zamknąć


Życie się kręci powyżej 4 tysięcy ... :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości