Brak mocy?!

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Ro83rt
...
...
Posty: 82
Rejestracja: pt sty 30, 2009 17:08
Lokalizacja: TM
Kontakt:

Brak mocy?!

Post autor: Ro83rt » pn kwie 20, 2009 10:15

Witam!
Mam taki problem. Jak juz napisałem w temacie chodzi o golfa 4 1.9 sdi. Chodzi o to, że po zatankowaniu ekodiesel'a (dokładnie przyczyny pojawily się na drugi dzień rano) auto przy jednostajnym przyspieszaniu "traci moc" przy obrotach ok. 2,2 do 2,5 i potem nagle dostaje "kopa"... Tak jakby siędusil przy tych obrotach... dodam, że filtr paliwa wymieniałem okolo 1,5 roku temu... Nie wiem co może byc nie tak... Czy jest taka możliwośc, że ropa była "oszukana"? oO
Mam nadzieje, że zrozumiecie mnie o co mi chodzi i pomożecie. Z góry dziekuje i pozdrawiam.
Robert



Prono89
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: czw wrz 25, 2008 23:07
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Prono89 » pn kwie 20, 2009 23:04

Tankowałeś już wcześniej ekoropę? Na jakiej stacji? Markowe czy jakieś wiejskie stacyjki. Zawsze jest ryzyko oszustwa paliwowego :P (jak to brzmi) ale to raczej nie w taki sposób zachowywałby się silnik.
Czytałem kiedyś w jakieś gazecie motoryzacyjnej, że nie wszystkie silniki diesla są przystosowane do ekoropy (bioropy), a informacja taka jest zamieszczona na wlewie paliwa. Skutków złego tankowania nie pamiętam, postaram się poszukać tą gazetę.



Ro83rt
...
...
Posty: 82
Rejestracja: pt sty 30, 2009 17:08
Lokalizacja: TM
Kontakt:

Post autor: Ro83rt » pn kwie 20, 2009 23:08

ekoropa to nie to samo co bioropa przynajmniej na stacji gdzie tankowałem... a była to "bliska"



Misiekm2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: ndz mar 15, 2009 11:39
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Misiekm2 » pn kwie 20, 2009 23:16

ogólnie na bliskiej jest tragiczne paliwo ... :grrr:

mój mk3 tez miał podobny problem tyle tylko ze ja mam TDi.. w ogóle nie miał kopa i dusił się... Ciężko było odpalić go nawet ! :grrr:

nie warto kierować się cena paliwa bo to ciągnie za sobą inne koszta (uszkodzenie silnika ) cena tego paliwa mówi za jakość ...

Zresztą nie każdy silnik jest przystosowany do ekodiesla lub biodiesla.. jest on gęstszy od normalnej ropy .. nie polecam go do nowszych samochodów bo nie są do tego typu paliwa przystosowane :grrr:

Spróbuj na shell - u zatankować normalnej ropy :D.. poczujesz ze żyje twoje auto ..

Tak nawiasem to nie wolno tankować ekodiesla do PD (zacierają się) i pomp coman rail ( może rozerwać układ, zapchać go lub uszkodzić pompę)
Ostatnio zmieniony pn kwie 20, 2009 23:24 przez Misiekm2, łącznie zmieniany 1 raz.



Prono89
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: czw wrz 25, 2008 23:07
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Prono89 » pn kwie 20, 2009 23:33

Ro83rt pisze:ekoropa to nie to samo co bioropa przynajmniej na stacji gdzie tankowałem... a była to "bliska"
jak zwał tak zwał, generalnie normalne to nie jest :P
Misiekm2 pisze:ogólnie na bliskiej jest tragiczne paliwo
w 100% się zgadzam, niby orlen a jednak badziewie
Misiekm2 pisze:nie warto kierować się cena paliwa bo to ciągnie za sobą inne koszta (uszkodzenie silnika ) cena tego paliwa mówi za jakość
Tu się nie zgodzę, Neste czy Lukoil ma tanie paliwo i niezłej jakości ;)
Misiekm2 pisze:nie polecam go do nowszych samochodów bo nie są do tego typu paliwa przystosowane
Tu tez się nie zgodzę, to nowe silniki są właśnie przystosowane do tego typu wynalazków. Z tego co było napisane w tej gazecie, zatankowanie bio/eko ropy do auta, które nie jest do tego dostosowane grozi konsekwencjami takimi jak napisałeś, tyle, że nowe auta mogą takie coś pić, a stare - raczej nie. Popatrz na wlepkę przy wlewie paliwa. Jeśli jest tam napisane, że możesz lać BIO/eko rope to nie grozi Ci rzadne niebezpieczeństwo, jeżeli nie ma takiej informacji - odpuść ;) ropa i tak nie jest droga.

Ro83rt,
zatankuj więcej normalnej ropy niż tej eko, po wymieszaniu powinno być lepiej, ewentualnie jak nie masz duzo tej ropy to spal to i zalej normalnej, i omijaj szerokim łukiem takie dystrybutory na przyszlosc



Ro83rt
...
...
Posty: 82
Rejestracja: pt sty 30, 2009 17:08
Lokalizacja: TM
Kontakt:

Post autor: Ro83rt » pn kwie 20, 2009 23:36

Tankowanie było awaryjne, więc dużo tego nie jest...
Dziękuje pnowie za pomoc... mam nadzieje, że spalenie tego "opału" pomorze... :helm:



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » wt kwie 21, 2009 00:22

Możesz jeszcze odkręcić korek upustowy na spodzie filtra i wylać to co się tam nazbierało. Popatrz na to co wypływa. - Może wody dolali, albo inny wynalazek?!



extreme8818
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 383
Rejestracja: śr lip 25, 2007 13:47
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: extreme8818 » wt kwie 21, 2009 20:09

podepne sie do pytania... Mam golfa 3 z silnikiem 1.9D i podobny problem... :( przy okolo 2200 obrotow nagle spadek a potem skok mocy... co zrobić??


White Wagon :)

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=4003674#4003674

Sebara
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz maja 29, 2005 21:00
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Re: Brak mocy?!

Post autor: Sebara » pn maja 04, 2009 17:55

Ro83rt pisze:Witam!
Mam taki problem. Jak juz napisałem w temacie chodzi o golfa 4 1.9 sdi. Chodzi o to, że po zatankowaniu ekodiesel'a (dokładnie przyczyny pojawily się na drugi dzień rano) auto przy jednostajnym przyspieszaniu "traci moc" przy obrotach ok. 2,2 do 2,5 i potem nagle dostaje "kopa"... Tak jakby siędusil przy tych obrotach... dodam, że filtr paliwa wymieniałem okolo 1,5 roku temu... Nie wiem co może byc nie tak... Czy jest taka możliwośc, że ropa była "oszukana"? oO
Mam nadzieje, że zrozumiecie mnie o co mi chodzi i pomożecie. Z góry dziekuje i pozdrawiam.
Robert
Spusc wode z filtra paliwa i wylej to co w baku lub do baku wlej butle dynxu



Ro83rt
...
...
Posty: 82
Rejestracja: pt sty 30, 2009 17:08
Lokalizacja: TM
Kontakt:

Post autor: Ro83rt » sob cze 27, 2009 14:42

Odświeże temat i podam przyczynę awarii:
wymiana sterownika na pompie wtryskowej oraz regeneracja (czyszczenie z opiłków) pompy wtryskowej ;/
teraz auto śmiga dobrze, ale coś jakby troche wolniejsze było :(



adaspinki2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: czw sty 28, 2010 14:47
Lokalizacja: Lubin

Post autor: adaspinki2 » pn mar 15, 2010 22:49

u mnie okazało sie rownierz ze jest do roboty wymiana sterownika na pompie wtryskowej oraz regeneracja.Ciekaw jestem ile to kosztuje bo chyba nie malo?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 130 gości