Sonda lambda po raz kolejny

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kalosh
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: czw sty 01, 2009 21:38
Lokalizacja: Chełmno

Sonda lambda po raz kolejny

Post autor: kalosh » ndz mar 14, 2010 17:18

Witam.
Stan w moim samochodzie: od sondy (bez grzałki) idzie kabel (czarny) i wbija się w kostkę. Drugi biegun od kostki jest dopięty do masy (brązowy). Od drugiej strony do tej kostki dochodzą kable fioletowy od ECU (rozcięty i podłączony przez komputer LPG - to akurat nie ważne). Drugiego kabla nie ma (został urwany i nie widzę jego koloru). Jest tam jeszcze jeden kabel (luźny, nieprzylutowany, czarny) który biegnie od ECU. Aż się prosi żeby go do kostki wpiąć ale nie chcę czegoś zmasować, żeby zwarcia nie było. Sonda jest odczytywana przez komputer gazowy (czy ECU ją widzi? - nie wiem bo nie mam VAG'a). Ze schematu z serwisówki nic nie wynika, albo nie źle coś odczytałem - tam sonda z ECU jest jednym czarnym podłączona. Nic nie ma o brązowym i fioletowym (nie od gazu).
Możecie sprawdzić jak jest u Was?
Ostatnio zmieniony ndz mar 14, 2010 17:21 przez kalosh, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/314911.html][img]http://images.spritmonitor.de/314911.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz mar 14, 2010 21:58

ten luźny to będzie ekran, podpięty do masy ale nie wiem gdzie. A sygnbałowy zmienia kolor po drugiej stronie wtyczki i pewnie jest to ten fioletowy, chyba że ten fioletowy leci od komputerka lpg, tak czy inaczej wszystko chyba masz ok


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

kalosh
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: czw sty 01, 2009 21:38
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: kalosh » pn mar 15, 2010 00:27

Masz rację. Czarny (sygnał sondy) przechodzi we fioletowy. Luźny właśnie nie jest podpięty do masy (brak przejścia). Nie jest też podpięty do żadnego wejścia w kostce ECU (brak przejścia) oraz w kostce komputera LPG. Dziwne trochę. Z tego co wybadałem idzie do podszybia, a dalej to już nie wiem :grrr:


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/314911.html][img]http://images.spritmonitor.de/314911.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn mar 15, 2010 00:46

wg schematu z ETech ekran jest podpięty do masy, nie do ECU, jeśli niema przejścia do masy do podepnij go gdziekolwiek, nie wiem czy do silnika nie powinien dochodzić


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

kalosh
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: czw sty 01, 2009 21:38
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: kalosh » pn mar 15, 2010 11:14

Tylko Ty piszesz o ekranie od sondy z tego co rozumiem. Ale ten wolny czarny kabel wychodzi z wiązki idącej z ECU. Chyba że to jakiś ekran ECU albo źle rozumiem.
Wstawiłem obraz, który mówi więcej o co mi chodzi:):
Obrazek
Ostatnio zmieniony wt mar 16, 2010 00:42 przez kalosh, łącznie zmieniany 3 razy.


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/314911.html][img]http://images.spritmonitor.de/314911.png[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 77 gości