Problem z silnikiem AXR

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

wuteka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: ndz mar 14, 2010 11:59
Lokalizacja: ZACHODNIOPOMORSKIE

Problem z silnikiem AXR

Post autor: wuteka » ndz mar 14, 2010 12:13

Witam. Opiszę swój przypadek, gdyż nie wiem co mam robić. Otóż moje MK4 2002 AXR na PD stan licznika obecnie 180000 nie ma ani spadku mocy ani problemów z pracą silnika (w moim odczuciu- zakupiony na 128tyś juz tak chodził). Wymieniony został kompletny rozrząd (pompa wody , pasek, napinacz, rolka) przy 150tys. Auto pracowało równo, cicho. Jakieś pół roku poźniej zaczeły się problemy z odpalaniem tj. obojętnie czy zimny czy ciepły raz pali na dotyk a raz trzeba krecic 5-10 sek i albo odpali albo za 2,3 razem dopiero. W warsztacie powiedzieli iż to może być pompa paliwowa na silniku. Drugą sprawa jest taka ze na trasach większych jak 200-300 ubywa oleje, niewiele (2-3mm na wskaźniku). Byłem z tym w warsztacie zdjeli osłonę od spodu i co sie okazało silnik zachlapany od strony turbo olejem. W rurze dolotowej powietrza do turbo jest olej. Mechanik sugeruje wymianę turbo na używaną, gdyż jak twierdzi z doświadczenia regeneracji nie ufa. Moje pytanie jest takie. Jeżeli mam przedmuchy na silniku czy możliwe jest aby dolotem silnik pchał olej do turbo , a same turbo jest sprawne? Jak to sprawdzić? No i co z tym odpalaniem czy aby na pewno winą jest ta pompa na silniku, nadminiam ze pompka w bagu sprawny gdyż po przekręceniu kluczyka słychać jak wstrzykuje paliwko do pompy. Koszta jakie przedstawił mi mechanik to 1500zł - używane turbo 1100zł+ 400zł uzywana pompa wszystko z montarzem. Czekam na wasze wypowiedzi....



Nadminie iż moj post jest mało profesjonalną wypowiedzią gdyż o mechanice samochodej wiem b. mało :)
Ostatnio zmieniony ndz mar 14, 2010 12:14 przez wuteka, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » ndz mar 14, 2010 12:28

wuteka pisze:W rurze dolotowej powietrza do turbo jest olej
Jeżeli olej jest w rurze dolotowej do turbosprężarki to olej puszcza odma a nie turbo !!
Więc sprawdź to zanim wydasz kasę na używane turbo..
wuteka pisze:Jeżeli mam przedmuchy na silniku czy możliwe jest aby dolotem silnik pchał olej do turbo , a same turbo jest sprawne? Jak to sprawdzić?
Rozłącz ten gruby przewód powietrzny łączący filtr powietrza z turbo - i zobacz czy tam jest olej - na wysokości węża od odmy. Jak wali tam olej to wyczyść i zrób sobie Oil cach tank

[ Dodano: 14 Mar 2010 11:30 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=241195
Ostatnio zmieniony ndz mar 14, 2010 12:29 przez italiano_83, łącznie zmieniany 1 raz.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

wuteka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: ndz mar 14, 2010 11:59
Lokalizacja: ZACHODNIOPOMORSKIE

Post autor: wuteka » ndz mar 14, 2010 12:32

Rozłącz ten gruby przewód powietrzny łączący filtr powietrza z turbo
W całym tym przeewodzie od góry do samego turbo jest olej. Dodam też, że dymi mi z korka/bagnetu ( mechanior stwierdził że ma przedmuchy) . Możesz troche rozwinąć o tym Oil cach tank ?



Awatar użytkownika
Kulon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
Kontakt:

Post autor: Kulon » ndz mar 14, 2010 12:32

wuteka pisze:nadminiam ze pompka w bagu sprawny gdyż po przekręceniu kluczyka słychać jak wstrzykuje paliwko do pompy
o jakiej pompie piszesz ? pompka która wstrzykuje pompy ? z tego co mi wiadomo to pompka w baku wstrzykuje paliwo do filtra paliwa i na tym kończy się jej funkcja

wuteka pisze:Dodam też, że dymi mi z korka/bagnetu ( mechanior stwierdził że ma przedmuchy)
każdy na pompo wtryskach dymi z korka i bagnetu a tą teorię na temat przedmuchów niech włoży sobie w buty to będzie wyższy - zmień mechanika
Ostatnio zmieniony ndz mar 14, 2010 12:34 przez Kulon, łącznie zmieniany 2 razy.


Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

Post autor: Rafał 21 » ndz mar 14, 2010 12:34

wuteka pisze:Moje pytanie jest takie. Jeżeli mam przedmuchy na silniku czy możliwe jest aby dolotem silnik pchał olej do turbo , a same turbo jest sprawne
wuteka, za czym następnym razem napiszesz o problemach twojego samochodu. To Wpierw sprawdz [ poczytaj ] Bo te i inne problemy juz dawno sa rozwiazane i nalezy tylko czytac!i czytac http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... light=odma

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1937556 http://forum.vwgolf.pl
Ostatnio zmieniony ndz mar 14, 2010 12:41 przez Rafał 21, łącznie zmieniany 1 raz.


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

wuteka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: ndz mar 14, 2010 11:59
Lokalizacja: ZACHODNIOPOMORSKIE

Post autor: wuteka » ndz mar 14, 2010 12:35

dokladnie chodzi pompe mechaniczną http://www.allegro.pl/item925346784_pom ... _2004.html po prawej strony silnika stojąc frontem do maski. zdaniem mechanika jest to przyczyną takiego odpalania
Ostatnio zmieniony ndz mar 14, 2010 12:41 przez wuteka, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

Post autor: Rafał 21 » ndz mar 14, 2010 12:37

Kulon pisze:baku wstrzykuje paliwo do filtra paliwa i na tym kończy się jej funkcja


Nie do końca tak jest. Bo jest dwie pompy paliwa


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

Awatar użytkownika
Kulon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
Kontakt:

Post autor: Kulon » ndz mar 14, 2010 12:42

Rafał 21 pisze:Bo jest dwie pompy paliwa
a jaka jest druga w silniku na pompo wtryskach ? jeżeli myślisz o vacum pompie to nie jest to pompa paliwa


Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

Post autor: Rafał 21 » ndz mar 14, 2010 12:44

Kulon pisze:a jaka jest druga w silniku na pompo wtryskach ? jeżeli myślisz o vacum pompie to nie jest to pompa paliwa
Kulon, zanim zaczniesz ponownie pisac to poczytaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=232264


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » ndz mar 14, 2010 12:45

wuteka pisze:W całym tym przeewodzie od góry do samego turbo jest olej.
To co ten mechanik chce od turbo jak odma olej puszcza :blush:
W pierwszym poście dodałem link do tematu o oil cacht tanku- Proste i skuteczne rozwiązanie - a mechanika zmień bo naciąga cię na $$$$$ albo nie ma pojęcia co jest pięć.
Tu jest kilkanaście tematów i porada jak to zrobić samemu ..
http://www.google.pl/custom?hl=pl&inlan ... nk&spell=1


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

wuteka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: ndz mar 14, 2010 11:59
Lokalizacja: ZACHODNIOPOMORSKIE

Post autor: wuteka » ndz mar 14, 2010 12:50

To co ten mechanik chce od turbo jak odma olej puszcza
ok, więc olej w przewodzie dolotowym do turbiny i w samej turbinie nie ma wpływu na jej zużycie? bo juz sam nie wiem co z tym wszystkim zrobić, jest ktoś z okolic szczecina co byłby w stanie mi pomóc ?



Awatar użytkownika
Kulon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
Kontakt:

Post autor: Kulon » ndz mar 14, 2010 12:50

Rafał 21 pisze:zanim zaczniesz ponownie pisac to poczytaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=232264
sam się wypowiadałem w podanym przez Ciebie wątku - i jeszcze raz napisze to nie jest pompa paliwa tylko podciśnienia

fakt że później przy numerze części jest napisane: pompa paliwa i podciśnienia

Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz mar 14, 2010 13:43 przez Kulon, łącznie zmieniany 2 razy.


Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

wuteka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: ndz mar 14, 2010 11:59
Lokalizacja: ZACHODNIOPOMORSKIE

Post autor: wuteka » ndz mar 14, 2010 12:55

czyli wymiana tej Vacum pompy jest kluczem do sukcesu odpalania ? Wymienie i będzie palił ?



Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

Post autor: Rafał 21 » ndz mar 14, 2010 13:02

Kulon pisze: sam się wypowiadałem w podanym przez Ciebie wątku
Kulon, nie rób zamieszania. W zamieszczonym linku w temacie Jest zrzutka z ETKI. Oraz kol.wuteka, zamieścił tą sama pompe z allegro! . Jest to pompa tandem. Czyli Wacu i pompa paliwa . Wszystko na ten temat . Gdyby była tylko Wacu to by nazywała sie pompą podcisnienia! :grrr:


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 76 gości