luzy na wirniku

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Adi1991
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: wt cze 16, 2009 12:41
Lokalizacja: Kielce

luzy na wirniku

Post autor: Adi1991 » sob mar 13, 2010 12:55

Witam po raz kolejny...Mam pytanie...Golfik jeździł sobie bez żadnych problemów na pierwszych trzech biegach,dalej wrzucając czwarty przy 2600RPM przeładowywała turbina,więc wyczyszczone zostały zaworki itd.Wyszło na to,że geometria do czyszczenia,ale jeździłem z tym tak koło 2miesięcy i teraz zdecydowałem się zrobić to,bo ciężko czasem w trasie wyprzedzać i niebezpiecznie...Oddałem turbo do czyszczenia i mechanik złapał z ciekawości za wirnik i ku mojemu zdziwieniu miał luzy na boki straszne,ale myślałem,że to jeszcze nic skoro nie gwizdała turbina tylko łapała notlauf.Więc siedziałem dalej i rozebrał gorącą stronę muszli,wyczyścił geometrę,bo trochę sadzy było,następnego dnia przyjechałem i zamontował wszystko,więc nie pozostało nic tylko jazda próbna...Zagrzał się silnik do około 70 stopni to wyjechałem na drogę i powoli jechałem,aż w końcu gaz w podłogę i poszedł,auto się ruszało jak nigdy,ale gwiżdże strasznie głośno tak jakby łopatki zawadzały o obudowę,ale czy to możliwe,że przed czyszczeniem nie było tego,a po tak???Winna może być jazda z przeładowywującą turbiną taki czas???



Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: piotrekgal » sob mar 13, 2010 13:14

Co do luzów wirnika, najwazniejsze aby nie było luzu osiowego i "góra dół" , choc na boki jest dopuszczalne tylko niewielkie.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » sob mar 13, 2010 13:22

Jazda na zaciętych kierownicach na pewno szybciej wykańcza turbosprężarkę- przeładowanie poza tym nienaturalna praca- bo najpierw ECU turbo musi poganiać a potem szybko poskramiać bo by nie przeładowywało i w efekcie masz falowanie ciśnienia a co za tym idzie turbo się rozpędza i hamuje i tak w kółko.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Adi1991
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: wt cze 16, 2009 12:41
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Adi1991 » sob mar 13, 2010 13:36

To nie opłacało się płacić za czyszczenie tylko do regeneracji od razu czy używkę jakąś kupić???Długo to pochodzi jeszcze????



Awatar użytkownika
Byku21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: śr cze 25, 2008 19:29
Lokalizacja: TSK 54HH
Kontakt:

Post autor: Byku21 » sob mar 13, 2010 13:54

Zauważając po po postach na forum i ze swojego doświadczenia,bo miałem w tym tygodniu podobnie to lepiej kupić używkę,bo czyszczenie wcale nie pomaga,jeżeli ma luzy już na wirniku...


Sprzedam tłokorozdzielacz z falą z pompy 11mm

Awatar użytkownika
Przewodnik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt sie 11, 2006 22:22
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: Przewodnik » sob mar 13, 2010 17:40

kolego gwizd czy swist to nie odrazu oznaka ze łopatki obcieraja, ja czysciłem i przed czyszczeniem nie bylo nic śłychac, luz prawie nie wyczuwalny. A teraz świszczy i gwizda :) jak wściekła,


NIE SZATA ZDOBI CZŁOWIEKA LECZ LOGO NA MASCE VW I WSZYSTKO JASNE !!!!
Sprzedam przednie wzmocnienie golf 4 bez klimy,

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » sob mar 13, 2010 18:55

Adi1991 pisze:Długo to pochodzi jeszcze????
Tego to nikt nie wie :helm: Jak nie puszcza oleju w dolot i pompuje zadane ciśnienie- to ja bym jej nie ruszał- no chyba, że nie świszczy a wyje - są ludzie co by sobie dali rękę uciąć co by ich turbina świszczała :grin:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 155 gości