Jak odkręcić śrubę w skrzyni od sprawdzania poziomu oleju ?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Jak odkręcić śrubę w skrzyni od sprawdzania poziomu oleju ?
Witam. Mam problem z odkręceniem tej śruby/korka na duży imbus od sprawdzania poziomu oleju w Mk3. Kanału nie mam. Auto mam na gwincie i jak skręcę maksymalnie kołami to jakiś tam dostęp mam. Pukałem w ten klucz imbusowy małym młotkiem i nic ( ciężko to zrobić ). Psiknąłem na nią resztką WD40 jaką miałem. Czy macie jakieś rady ?
Spróbuje jeszcze zdjąć koło, o ile podnośnik podejdzie pod auto
Olej do tej skrzyni to syntetyk 75W90 i czy musi być GL4 ( albo GL4+ ) ?
Czy może być GL5 ?
Spróbuje jeszcze zdjąć koło, o ile podnośnik podejdzie pod auto
Olej do tej skrzyni to syntetyk 75W90 i czy musi być GL4 ( albo GL4+ ) ?
Czy może być GL5 ?
Re: Jak odkręcić śrubę w skrzyni od sprawdzania poziomu olej
ad1: kolo zdejmujesz obowiazkowo chyba ze lubisz sie brudzic i silowac dalej nasadka + przedluzka + dluga dzwignia i powinno sie odkrecic... jesli w domowych warunkach nie dasz rady to zrob tak jak ja zrobilem -> wizyta u wulkanizatora i pozyczenie pistoletu (nasadka bezposrednio na niego i musi sie odkrecic)Gawior pisze:(...)Czy macie jakieś rady ?(...)Olej do tej skrzyni to syntetyk 75W90 i czy musi być GL4 ( albo GL4+ ) ?
Czy może być GL5 ?
ad2: musi byc gl4 ale sa na forum i tacy co z braku czasu albo informacji zalewali gl5 i podobno biegi ciagle sie zmieniaja ;) ja kupilem valvoline 75w90 gl4 i jest ok
Klucz imbusowy to miałem ale taki w kształcie litery L i to jeszcze pożyczony.
Co do oleju jeżeli ma być GL4 to taki będzie. Zastanawiam się tylko czy jest sens lać Castrol TAF-X 75W90 GL4+ , bo mam dobrą cenę - 19zł za 0.5L
Na alledrogo jest od 23.80 ( + przesyłka to już 39.80zł ).
W sklepach jest najtaniej za 32.50zł ( firma zajmująca się tylko wymianą olejów ) do 37.50zł w innych sklepach motoryzacyjnych.
Za Valvoline 75W90 2x po 1L płaciłem jakoś 72zł do Peugeota niecały rok temu, a za tego Castrola dał bym 76zł - licząc że 2l mi maksymalnie wejdzie.
Co do oleju jeżeli ma być GL4 to taki będzie. Zastanawiam się tylko czy jest sens lać Castrol TAF-X 75W90 GL4+ , bo mam dobrą cenę - 19zł za 0.5L
Na alledrogo jest od 23.80 ( + przesyłka to już 39.80zł ).
W sklepach jest najtaniej za 32.50zł ( firma zajmująca się tylko wymianą olejów ) do 37.50zł w innych sklepach motoryzacyjnych.
Za Valvoline 75W90 2x po 1L płaciłem jakoś 72zł do Peugeota niecały rok temu, a za tego Castrola dał bym 76zł - licząc że 2l mi maksymalnie wejdzie.
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
sądzisz, że radziłbym nie sprawdzajac samemu czy ten klucz podoła?
Mam właśnie taki klucz do tego celu, można go sobie przedłużyć kawałkiem rurki. Nie ma powodu żeby klucz się obrobił, gwint od tego korka to raptem 3 zwoje i nawet jak się zapiecze to jest to mała siła. Takim kluczem odkręcisz bez najmniejszego problemu no tylko trzeba spróbować a nie krytykować nawet nie próbując.
Mam właśnie taki klucz do tego celu, można go sobie przedłużyć kawałkiem rurki. Nie ma powodu żeby klucz się obrobił, gwint od tego korka to raptem 3 zwoje i nawet jak się zapiecze to jest to mała siła. Takim kluczem odkręcisz bez najmniejszego problemu no tylko trzeba spróbować a nie krytykować nawet nie próbując.
Ostatnio zmieniony pt mar 12, 2010 16:02 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.
Panowie nie kłóćcie się w temacie z moim problemem. Załóżcie sobie swój
Teraz tak na poważnie.
sas_gti
Nawet próbowałem do niego dołożyć jakąś dźwignie, ale ten imbus nadaje się do tego jak kaktus do podcierania ( moja jest zapieczona jak cholera ). Dodatkowo lekko pokancerowałem nim tą śrubę/korek w skrzyni.
Sądzę że to nigdy nie było ruszane, tak jak sonda lambda. Jak ją wymieniałem to się zdziwiłem bo była ori co fabryka założyła z data produkcji tą co auto czyli 94r.
Kupno nasadki tylko do tego, to średnio się opłaca. 20zł to za wymianę oleju dam
Pomysł jest taki żeby śrubę na klucz 17 tam wsadzić z dospawaną nakrętką i grzechotka na to, a jak nie ruszy to wtedy do mechanika, czy na wymianę oleju do zakładu co się tym zajmują ( oczywiście olej własny bo oni tam liczą 32.50zł za 0.5L, a ja mam po 19zł ). Jak bym u niech kupił olej to by mi za darmo wymienili, ale to się zupełnie nie kalkuluje.
Teraz tak na poważnie.
sas_gti
A jak sądzisz jakim kluczem próbowałem, skoro napisałem że tan klucz jest w kształcie litery L
Nawet próbowałem do niego dołożyć jakąś dźwignie, ale ten imbus nadaje się do tego jak kaktus do podcierania ( moja jest zapieczona jak cholera ). Dodatkowo lekko pokancerowałem nim tą śrubę/korek w skrzyni.
Sądzę że to nigdy nie było ruszane, tak jak sonda lambda. Jak ją wymieniałem to się zdziwiłem bo była ori co fabryka założyła z data produkcji tą co auto czyli 94r.
Kupno nasadki tylko do tego, to średnio się opłaca. 20zł to za wymianę oleju dam
Pomysł jest taki żeby śrubę na klucz 17 tam wsadzić z dospawaną nakrętką i grzechotka na to, a jak nie ruszy to wtedy do mechanika, czy na wymianę oleju do zakładu co się tym zajmują ( oczywiście olej własny bo oni tam liczą 32.50zł za 0.5L, a ja mam po 19zł ). Jak bym u niech kupił olej to by mi za darmo wymienili, ale to się zupełnie nie kalkuluje.
- marny88
- Ma gadane
- Posty: 210
- Rejestracja: sob sty 10, 2009 12:24
- Lokalizacja: Stare Kurowo / lubuskie
- Kontakt:
ja u siebie zrobiłem tak: wziąłem śrubę na klucz nr 17 i nakręciłem z jej drugiej strony 2 nakrętki tak aby się skontrowały wsadziłem śrubę w otwór w skrzyni i normalnie płaskim albo oczkowym kluczem odkręcałem i nic m się nie wyginało a jeśli będzie Ci się obracać to zakontruj trzecią nakrętkę albo zaspawaj
Zakupiłem ( w Castoramie ) imbus-nasadkę 1/2" STANLEY-a, klucz do tego i wielka .
Nie mogę tego za cholerę odkręcić i bez kanału ( którego nie mam i nie mam do takowego dostępu ) widzę że się nie obędzie. Oddam tą nasadkę i klucz do niej ( sztywny, nie grzechotka ) do sklepu i będzie kasa na wymianę
Z resztą taki był plan od początku. Kupić , odkręcić i oddać. Na takim kluczu to nie ma śladu po próbie odkręcania
Pomysł porzucił mi brat, bo sam tak zrobił
W sklepie/zakładzie gdzie wymieniają oleje mogą mi wymienić olej, ale jak kupię olej u nich ( wymiana za free ). Ale u nich ten olej jest droższy o 13.50 zł za sztukę 0.5L więc za 2L ( 4 butelki ) musiał bym dać 54 zł więcej. Tyle to mechanik ie zawoła za wymianę z czyszczenie
Nie mogę tego za cholerę odkręcić i bez kanału ( którego nie mam i nie mam do takowego dostępu ) widzę że się nie obędzie. Oddam tą nasadkę i klucz do niej ( sztywny, nie grzechotka ) do sklepu i będzie kasa na wymianę
Z resztą taki był plan od początku. Kupić , odkręcić i oddać. Na takim kluczu to nie ma śladu po próbie odkręcania
Pomysł porzucił mi brat, bo sam tak zrobił
W sklepie/zakładzie gdzie wymieniają oleje mogą mi wymienić olej, ale jak kupię olej u nich ( wymiana za free ). Ale u nich ten olej jest droższy o 13.50 zł za sztukę 0.5L więc za 2L ( 4 butelki ) musiał bym dać 54 zł więcej. Tyle to mechanik ie zawoła za wymianę z czyszczenie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 279 gości