Moment obrotowy=zmiana biegow
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- dani3lo
- Gadatliwa bestia
- Posty: 737
- Rejestracja: sob lut 28, 2009 12:37
- Lokalizacja: Radomsko [ERA]
- Kontakt:
Moment obrotowy=zmiana biegow
Z tego co wiem biegi najlepiej zmieniac przy max Momencie obrotowym czyli np. w silniku ABS 145 Nm / 2500 obr. Ok tu wyglada fajnie ale np. VR AAA 240 Nm / 4200 obr to przy takich obrotach jest najbardziej oszczednie???
To są dane teoretyczne, i każdy silnik ma indywidualną charakterystykę w zależności od tego jaki ma przebieg, jak jest ustawiony itd.. Dlatego nie ma nigdzie wprost napisane kiedy się zmienia bieg i sam musisz poekspermentować kiedy Ci najmniej pali.
Jeśli chcesz maksymalnie ekonomicznie jeździć musisz poprostu jeździć płynnie:
w mieście nie rozpędzać się gwałtownie i nie rozwijać zbyt dużych prędkości, gdyż zbyt szybko się rozpędzając / jadąc zbyt szybko zaraz będziesz musiał przychamować i rozpędzać się od początku(przy rozpędzaniu silnik ma najwiękrze zapotrzebowanie na paliwo). Z kolei na trasie podręczniki podają że "trzeba dążyć do jak najszybszego wrzucenia najwyższego biegu" czyli nie wolno mulić przez 5 min by osiągnął np. 100, tylko szybko i zdecydowanie przyspieszyć (niektórzy podają że daje się gdzieś 3/4 gazu) krócej rozpędzając samochód silnik przez krótszy czas potrzebuje więcej paliwa. Oczywiście bez skrajności, pałowanie na 2 do 100km/h mija się z celem. Co do jazdy na wzniesieniach jeśli dodasz gazu i auto wyraźnie przyspiesza oznacza że bieg nie jest zbyt wysoki (lepiej gdy jest zbyt niski, bo silnik jest mniej obciążony).
Jeśli chcesz maksymalnie ekonomicznie jeździć musisz poprostu jeździć płynnie:
w mieście nie rozpędzać się gwałtownie i nie rozwijać zbyt dużych prędkości, gdyż zbyt szybko się rozpędzając / jadąc zbyt szybko zaraz będziesz musiał przychamować i rozpędzać się od początku(przy rozpędzaniu silnik ma najwiękrze zapotrzebowanie na paliwo). Z kolei na trasie podręczniki podają że "trzeba dążyć do jak najszybszego wrzucenia najwyższego biegu" czyli nie wolno mulić przez 5 min by osiągnął np. 100, tylko szybko i zdecydowanie przyspieszyć (niektórzy podają że daje się gdzieś 3/4 gazu) krócej rozpędzając samochód silnik przez krótszy czas potrzebuje więcej paliwa. Oczywiście bez skrajności, pałowanie na 2 do 100km/h mija się z celem. Co do jazdy na wzniesieniach jeśli dodasz gazu i auto wyraźnie przyspiesza oznacza że bieg nie jest zbyt wysoki (lepiej gdy jest zbyt niski, bo silnik jest mniej obciążony).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 233 gości