Nietypowy montaż IC.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Nietypowy montaż IC.

Post autor: BENITO » czw mar 11, 2010 11:06

Znalazłem w sieci zdjęcie z przeróbką oryginalnego intercoolera od SB na TMIC

Co o tym sądzicie?

http://www.facebook.com/photo.php?pid=1 ... 6706231169

coś mi nie idzie wklejanie linków :grrr:
Ostatnio zmieniony czw mar 11, 2010 11:09 przez BENITO, łącznie zmieniany 4 razy.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: piotrekgal » czw mar 11, 2010 11:29

jezeli nie ma conajmniej wlotu na masce aby pod wplywem wiatrow z jazdy moglo powietrze dostac sie do chlodniczki to taki IC nie ma racji bytu, bedzie zasysal temperatury z kolektoru, silnika i co najwyzej je jeszcze bardziej zgęści.



mavric
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: pt lut 13, 2009 19:38
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: mavric » czw mar 11, 2010 12:30

Na innych zdjęciach widać że wlot na masce jest przygotowany. Zastanawia mnie tylko czy IC nie jest za blisko przwodów i samego turbo.



Awatar użytkownika
jarekkoval
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: pt lut 13, 2009 18:36
Lokalizacja: Żarnów (EOP)
Kontakt:

Post autor: jarekkoval » czw mar 11, 2010 12:42

mavric pisze:Zastanawia mnie tylko czy IC nie jest za blisko przwodów
tu akurat to dziala na plus bo mniejszy dolot=mniejszy lag
mavric pisze:samego turbo
i tu sie pojawia problem bo przy deptaniu turbo robi sie naprawde cieple i taki IC za duzo nie pomoze bo sam bedzie cieply

apropo samego rozwiazania identycznie to wyglada w fordach (mondeo 1,8td)
Obrazek z tym ze jesli dobrze kojarze maska ma wlasnie przystosowane do tego wloty wiec jeszcze "ujdzie" taki montaz IC

a sam IC z tego zdjecia co BENITO wkleil wyglada na ten od astry 1,7td



Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: tomogolf2 » czw mar 11, 2010 12:56

jarekkoval pisze:tu sie pojawia problem bo przy deptaniu turbo robi sie naprawde cieple i taki IC za duzo nie pomoze bo sam bedzie cieply
masz racje, te rozwiazanie nie jest dobre, gdyby w golfach kolektos wydechowy bylby z przodu to inna sprawa.

IC nad turbo to porazka, ilokrotnie jak auto przegonie to turbo az pomaranczowe, to ten ic bylby jak ruszt od grilla ;)


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

mavric
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: pt lut 13, 2009 19:38
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: mavric » czw mar 11, 2010 13:02

Z drugiej strony kierowanie strumienia powietrza prze IC na turbo powinno obniżyć temperaturę samej turbiny.



Awatar użytkownika
xxxGlaDxxx
...
...
Posty: 1200
Rejestracja: śr wrz 23, 2009 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: xxxGlaDxxx » czw mar 11, 2010 14:05

niedość że chybiony pomysł bo moim zdaniem turbo gotuje IC-ek to jeszcze z zewnatrz śmierdzi agro-tuningiem... http://www.facebook.com/photo.php?pid=1 ... 0395204621 . pozatym zbytnio mi to przypomina rozwiazanie z forda escorta (takie samo jak zdjecie wyzej z mondeo), a tego auta szczerze nie cierpie :)
Ostatnio zmieniony czw mar 11, 2010 14:06 przez xxxGlaDxxx, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » czw mar 11, 2010 21:08

subaru tak mają. pierwszy mod w tych autach to usunięcie TMIC i wstawienie FMIC.
chyba każdy wie dlaczego



Awatar użytkownika
Ł-u-k-a-s-z
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 896
Rejestracja: śr lip 08, 2009 17:40
Lokalizacja: CHRZANÓW/Regulice

Post autor: Ł-u-k-a-s-z » sob mar 13, 2010 09:04

tak jak kolega wyzej pisze dac dobrego łapacza :grin: i to uszczelnic to mogłoby byc przy niewielkich modach mysle ze wystarczy,xxxGlaDxxx z tego co widze to taki ic ma ten ciemny golfik a on wmiare wyglada :chytry:



Awatar użytkownika
xxxGlaDxxx
...
...
Posty: 1200
Rejestracja: śr wrz 23, 2009 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: xxxGlaDxxx » sob mar 13, 2010 13:30

PROXII pisze:tak jak kolega wyzej pisze dac dobrego łapacza :grin: i to uszczelnic to mogłoby byc przy niewielkich modach mysle ze wystarczy,xxxGlaDxxx z tego co widze to taki ic ma ten ciemny golfik a on wmiare wyglada :chytry:
no wygląda w miare ale ma agro wlot na masce :) tak po głębszym przemyśleniu może i to jest lepsza opcja niż seryjny IC-ek przy akumulatorze ? jeśli jest to dobrze wykonane (w co watpie) to może spelniać swoja role niczym Subaru Impreza WRX ^^



Awatar użytkownika
Ł-u-k-a-s-z
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 896
Rejestracja: śr lip 08, 2009 17:40
Lokalizacja: CHRZANÓW/Regulice

Post autor: Ł-u-k-a-s-z » sob mar 13, 2010 15:43

xxxGlaDxxx, no własnie jak dobrze zrobione to moze byc lepiej niz seryjnie ale to tylko przy małych modach bo przy dużych to go tam nie widze,druga sprawa to napewno mniejszy koszt załorzenia



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 74 gości