Witam. Czytam dzisiaj cały dzień na temat skrzyń biegów i olejów do nich. Im więcej czytam tym większy mam mętlik w głowie i więcej wątpliwości.
Mam Mk3 z silnikiem 2E z 1994r.
Myślę że mam już coś z synchronizatorem 2 biegu, ale różnie może być. Jak jest zimny silnik to nieraz zgrzytnie ( bieg wtedy wchodzi jak po maśle ) nawet jak się wolno wrzuca i z ~2500rpm obrotów z 1 na 2, jak więcej obrotów to też ( przy 4000-5000rpm z 1 na 2 np start z A3 z pod świateł ). Jak jest ciepły już bardzo rzadko to występuje na mniejszych obrotach ( do 3000rpm, a raczej wcale tego j8ż nie ma ), a na wyższych jest częściej ( do 5000rpm. Jak ma te 90st.C to rzadko nawet przy tych obrotach z 1 na 2 ). Jak było zimno to biegi wchodziły też ciężko. Poziomu oleju nie sprawdzałem od czasu kupna i też nie wiem co tam było kombinowane i ewentualnie wlewane.
Chciał bym zalać do skrzyni Castrol TAF-X GL 4+ ( dla mnie 19zł za 0.5L i sądzę że to dobra cena ) może to coś pomoże, ewentualnie jakiej firmy ( dobrej ) olej wlać ? Wcześniej do Peugeota wlałem olej innej firmy ( dobrej, o odpowiednich parametrach ), niż taki co zaleca producent i wymieniałem go na szybko po tygodniu, bo biegi do du... chodziły. Po Valvoline do skrzyń Peugeota i Citroena za ~70-80zł był miód-malina.
W książce pisze że do mojego silnika 2E jest skrzynia typu 020 i oznaczeniu AMC. Ile oleju do niej wchodzi, czy 2L ?
Skrzynia Mk3 GTi 2E i olej przekładniowy.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Nie chciałbym krakać ale olej tu chyba dużo nie pomoże. Spróbować możesz. Miałem taki sam problem. Zgrzyt podczas wrzucania drugiego biegu. Skrzynia pochodziła pochodziła, aż ja w końcu szlak trafił. Koszt 650 zł+stara skrzynia, no i robocizna. Oznaczenie skrzyni CHE.
Jest MK III GTI 2e :)
Jest MK IV Highline AJM :)
Jest MK IV Highline AJM :)
- MarioVWGTI
- ------TDI-------
- Posty: 128
- Rejestracja: czw lut 22, 2007 21:45
- Lokalizacja: Bielsko -Biała
- Auto: Golf Mk7 variant
- Kontakt:
Gawior, ja miałem tez zgrzyty w moim przy wstecznym jak wkładałem ,z poczatku ciche pozniej coraz glosniejsze az sie kolo zebate rozsypało (ząbek urwał ) i poszedł tez ząbek 2 biegu synchronizatora,najprawdopodobniej masz to samo co ja miałem a tez mam 2 E GTI ,trudno mi było dostac taka skrzynie ,pamietaj ze tam jest inny wałek (grubosc ) i musiłem kupic nowki sztuki w ASO,troche to kosztowalo zamowienie trwało 2 dni ,ale wiem ze sa nie uzywane , po wymianie troche ciezko biegi wchodzily nawet nie pomogla zmiana oleju na zadszy ,musialo sie wszystko samo dopasowac okolo miesiaca to trwalo ale teraz wszystko smiga jak nalezy,tak bywa czasem własnie ze skrzynia
Ostatnio zmieniony pn mar 15, 2010 16:29 przez MarioVWGTI, łącznie zmieniany 4 razy.
nick z forum MarioGTI---www.vagrox.beljos.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 251 gości