Pomocy, zniszczylo mi silnik.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Ron2n
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: ndz gru 27, 2009 03:00
Lokalizacja: Boston

Pomocy, zniszczylo mi silnik.

Post autor: Ron2n » wt mar 09, 2010 18:43

W piatek wymienilem rozrzad w swoim Golfie 98' 1.9 TDI, mechanik powiedzial ze wszystko zostalo wymienione, wrocilem do domu, nastepnego dnia wracjac z pracy po przejechaniu ok 60km po wymianie auto spowolnilo delikatnie, pomyslalem ze to mocniej wiatr dmuchnal, jadac dalej uslyszalem bardzo glosne rownomierne stukanie pod maska, zatrzymalem sie, zgasilem silnik, odpalilem znow, nastepnego dnia auto zabrala laweta do warsztatu, w ktorym zmienialem rozrzad.

Wczoraj bylem z autem u mechanika, ktory robil mi zmiane rozrzadu, powiedziano mi ze to nie ich wina. Mam zniszczony walek rozrzadu (krzywka jest wytarta, tylka jedna), wtrysk jest poluzowany i nie wiadomo co jeszcze poszlo. Podobno bardziej oplacalna jest wymiana silnika niz robienie tego wszystkiego, powiedzcie mi czy to moze byc przypadek ze po wymianie rozrzadu auto padlo po 60km? Mechanik, ktory to robil zauwazyl ze w tym silniku byla wymieniana uszczelka pod glowica, razem z kolegami z warsztatu doszli do wniosku ze to bylo przyczyna... tylko ze wczesniej jezdzilem tym autem 3 miesiace i nic sie nie dzialo, temperatura wporzadku, wszystko dzialalo jak nalezy, prosze Was o opinie na ten temat poniewaz sam dobrze sie nie znam na mechanice, a to chyba nie jest zbieg okolicznosci.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
vision
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 15:27
Lokalizacja: warszawa

Post autor: vision » wt mar 09, 2010 19:26

daj lepsze foty , gdzie jest popychacz z pod tej krzywki bo widać jak by trzonek zaworu ?
Ostatnio zmieniony wt mar 09, 2010 19:27 przez vision, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
perty
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: pt wrz 08, 2006 16:18
Lokalizacja: sulejówek
Kontakt:

Post autor: perty » wt mar 09, 2010 19:28

to skur....y! Mi sie wydaje ze uszczelka nie ma tu nic do rzeczy, poza tym nie widze szklanki pod krzywką czy mi sie wydaje??



Awatar użytkownika
vision
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 15:27
Lokalizacja: warszawa

Post autor: vision » wt mar 09, 2010 19:34

jeśli to zawór widać to do takiego uszkodzenia mogło dojść jedynie w wyniku kolizji tłoka z zaworem
Ostatnio zmieniony wt mar 09, 2010 19:36 przez vision, łącznie zmieniany 1 raz.



kris
-
-
Posty: 826
Rejestracja: czw sie 14, 2008 21:35
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kris » wt mar 09, 2010 19:40

Daj lepsze foty


Patrz w lusterka! Nieoznakowane radiowozy są wszędzie

Awatar użytkownika
FURMAN TDI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 457
Rejestracja: wt paź 27, 2009 19:21
Lokalizacja: zachód

Post autor: FURMAN TDI » wt mar 09, 2010 19:43

H.j chce sie mignąc od odpowiedzialnosci jeśli przed wymianą jezdziłes 3 miechy i naprawde nic nie zauważyłeś o odpowiedz jest prosta...dobrze by było żeby to obejżał jakiś expert



Ron2n
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: ndz gru 27, 2009 03:00
Lokalizacja: Boston

Post autor: Ron2n » wt mar 09, 2010 20:22

vision pisze:daj lepsze foty , gdzie jest popychacz z pod tej krzywki bo widać jak by trzonek zaworu ?
Niestety lepszymi zdjeciami nie dysponuje, auto obecnie stoi w warsztacie mechanika, u ktorego wymienialem rozrzad, Co do popychacza, powiem tyle ze naprawde sie na tym nie znam ale pod krzywka jest dziura.
perty pisze:to skur....y! Mi sie wydaje ze uszczelka nie ma tu nic do rzeczy
Gdy zapytalem jak to mozliwe aby byla wina uszczelki, powiedzieli mi ze ktos pewnie zle zlozyl silnik i to bylo przyczyna, tylko dziwne ze silnik pracowal normalnie przez okres 3 miesiecy
FURMAN TDI pisze:H.j chce sie mignąc od odpowiedzialnosci jeśli przed wymianą jezdziłes 3 miechy i naprawde nic nie zauważyłeś o odpowiedz jest prosta...dobrze by było żeby to obejżał jakiś expert
Jutro jade tam z czlowiekiem, ktory na codzien pracuje w Volkswagenie.



Awatar użytkownika
21Golfista21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 717
Rejestracja: ndz lut 15, 2009 14:00
Lokalizacja: Strzelin

Post autor: 21Golfista21 » wt mar 09, 2010 20:40

nie daj się! moim zdaniem to nie może być wina uszczelki, prawdopodobnie coś z rozrządem się stało! ale znów znajomemu robiłem auto mk4 1.9 ALH i mu się urwał zawór że w tłoku dziurę ogromną zrobiło, ale znów mam silnik z seata ASV i gościowi korbowy bokiem wyszedł i wałek rozrządu cały jest ale popychacz popękał sądzę że to niekoniecznie musi być ich wina, ja bym osobiście sprawdził czy po nocach oni przy twoim aucie nie grzebią i np nie poprawiają rozrządu, a próbowali kręcić wałem czy się obraca 2 obroty?


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=351409 nowy nabytek
to nie, że ja się boję prędkości to prędkość boi się mnie :D

Awatar użytkownika
Przewodnik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt sie 11, 2006 22:22
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: Przewodnik » wt mar 09, 2010 20:45

moze pasek se poluźnił ? jak z renomą tego warsztatu ? ustawiali Ci kąt wtrysku po wymianie paska ?

wymieniałeś wszystko pasek napinacze i rolki?

czy ślad zużycia jest jeszcze na innej krzywce?
nie sprawdzałeś czasem czy pasek nie był luźny? po tym jak wyłaczyłeś silnik?


NIE SZATA ZDOBI CZŁOWIEKA LECZ LOGO NA MASCE VW I WSZYSTKO JASNE !!!!
Sprzedam przednie wzmocnienie golf 4 bez klimy,

Ron2n
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: ndz gru 27, 2009 03:00
Lokalizacja: Boston

Post autor: Ron2n » wt mar 09, 2010 20:56

21Golfista21 pisze:ja bym osobiście sprawdził czy po nocach oni przy twoim aucie nie grzebią i np nie poprawiają rozrządu, a próbowali kręcić wałem czy się obraca 2 obroty?
Jedyne co zrobili zaraz po przywiezieniu auta to odpalili go dwa razy aby sprawdzic co sie dzieje.
Przewodnik pisze:moze pasek se poluźnił ? jak z renomą tego warsztatu ? ustawiali Ci kąt wtrysku po wymianie paska ?

wymieniałeś wszystko pasek napinacze i rolki?

czy ślad zużycia jest jeszcze na innej krzywce?
nie sprawdzałeś czasem czy pasek nie był luźny? po tym jak wyłaczyłeś silnik?
Jak odkrecali obudowe paska wszystko bylo napiete, wg nich bylo ok, nie mam pojecia czy ustawiali kat wtrysku. Powiedziano mi ze wymieniali komplet, tzn wszystko.
Tylko na tej krzywce widac zniszczenia. Poczatkowo mowili ze to pekl walek rozrzadu, ale nie bylo widac tego w zadnym miejscu.



Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: tomogolf2 » wt mar 09, 2010 22:42

Ron2n pisze:Jedyne co zrobili zaraz po przywiezieniu auta to odpalili go dwa razy aby sprawdzic co sie dzieje.
super mechaniki....

uszczelka pod głowica nie ma nic do rzeczy...

musieli zle ustawic rozrzad, albo cos zle skrecic,albo przeskoczyl pasek, ewentualnie mogli cos uszczkodzic przy wymianie rozrzadu i dostalo sie do głowicy, bo z tego co widze brak popychacza, i wyszczrbiona krzywka, tak jak kiedys widzialem jak mechanik odkrecal kolko od walka rozrzadu podsawil klucz plaski 17 pod krzywke i jedno ramie opieralo sie o popchacz, i odkrecil kołko ;) jak to zobaczylem to podziekowalem za robote w takim warsztacie...

warto zdjac głowice i zobaczyc jak wygladaja zawory i tłoki bo jezeli tłoki nie pekly i nic do nich nie wpadlo to moze wystrczy głowice zregenerowac, albo druga.....
Ostatnio zmieniony wt mar 09, 2010 22:43 przez tomogolf2, łącznie zmieniany 1 raz.


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt mar 09, 2010 22:44

vision pisze:jeśli to zawór widać to do takiego uszkodzenia mogło dojść jedynie w wyniku kolizji tłoka z zaworem
Dokładnie,a to,że winowajcą była zmieniana uszczelka pod głowicą,to można między bajki włożyć.
Przewodnik pisze:ustawiali Ci kąt wtrysku po wymianie paska
To nie ma nic do rzeczy...
Na moje oko,to albo nie dokręcili solidnie wałka rozrządu,a jak wiemy -jest na stożku-więc doszło do poślizgu koła na wałku i pozamiatane,albo nie dokręcili koła na wale...
Innych opcji nie widzę skoro pasek nie jest luźny :bajer: ...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » wt mar 09, 2010 22:53

Zwykły zbieg okoliczności,przy luźnym kole lub pasku uszkodziło by wszystkie zawory i podczas jazdy silnik by zgasł.



Awatar użytkownika
Przewodnik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt sie 11, 2006 22:22
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: Przewodnik » wt mar 09, 2010 23:01

Przewodnik pisze:ustawiali Ci kąt wtrysku po wymianie paska
To nie ma nic do rzeczy...
[quote=Na moje oko,to albo nie dokręcili solidnie wałka rozrządu,a jak wiemy -jest na stożku-więc doszło do poślizgu koła na wałku i pozamiatane,albo nie dokręcili koła na wale...
Innych opcji nie widzę skoro pasek nie jest luźny :bajer: ...[/quote]

wiem że kat tu nie ma nic do rzeczy, pytałem zeby okręślić czy goście mogą mieć pojęcie o robocie. czasem nie warto szukac taniego mechanika i oszczedzić 100- 200 zł,
takie rzeczy nie dzieją się po 60 km od wymiany,

moim zdaniem mechanik powinien dac jakas gwarancję na robote.
Podam przykład mojej siostrze robił mechanik rozrzad w audi 2,5 tdi, jak wiadomo wymienił wszystko co trzeba pompę wody również Skf, która wysypała się po 10 tys km. I co mechanik wymienił pompę pasek i potrzebne rolki w ramach gwarancji :bigok:
Ostatnio zmieniony wt mar 09, 2010 23:05 przez Przewodnik, łącznie zmieniany 1 raz.


NIE SZATA ZDOBI CZŁOWIEKA LECZ LOGO NA MASCE VW I WSZYSTKO JASNE !!!!
Sprzedam przednie wzmocnienie golf 4 bez klimy,

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 120 gości