Tak jest zgnieciony.
Dziś sprawdzałem sondę:
Włączyłem zapłon, multimetr ustawiłem na 2V, podłączyłem czerwony kabel od multimetra do tej czarnej końcówki na zdjęciu, czarny kabel od multimetra przyłożyłem do bloku silnika (masa). Dodam, że przy włączonym zapłonie wartość na wyświetlaczu była 1, po odpaleniu silnika też było 1, po przy gazowaniu nic się nie zmieniało.....
Wpadłem na pomysł że może badam złą wtyczkę, i przełożyłem kabelek na czerwoną końcówkę ze zdjęcia, wskazanie multimetra bez zmian.....
Dodam tez że na odpiętej sondzie, obroty silnika stały równiutko na 1000, a jego praca, była dziwnie spokojna i równa
Niestety biały dym był nadal....
Teraz pytanie czy wszystko zrobiłem dobrze??
Nie wiem dlaczego mi nikt nie odpisuje ale trudno
Dzisiaj pokusiłem sie jeszcze raz o sprawdzenie kodów. Dodam, że auto trochę za dużo pije benzyny, domyślam się ze to wina tej nieszczęsnej sondy (a nawet teraz jestem tego pewien). Sprawdziłem sondę na kodach, i nie było żadnej reakcji, czyli zdechła
Ale co dziwne, sprawdzając kody najpierw był kod 4444, czyli brak błędów, powtórzył się dwa razy, zgasiłem motor, i zwarłem kable tylko przy włączonym zapłonie. Konsekwencją tego było takie wskazanie:
2122 - brak sygnału prędkości silnika (chyba coś z cewka), tak pisze na vwgolf.pl
2121 - czyli w skrócie krokowiec.
Później odpaliłem silnik i znowu badam kody, wyskoczył mi tylko 2121.
Na co wskazuje kod 2122, i dlaczego nie wyświetlił się przy odpalonym silniku??