Temperatura silnika 1,9TDi
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Temperatura silnika 1,9TDi
Witam
Po ostatnim tankowaniu lekko się zmartwiłem ponieważ wyszło mi spalanie ok8,3l/100km (Golf IV Variant ALH 1,9TDi). Jazda 90% miejska i to w okresie bardzo obfitego zaśnieżenia miasta i głównie na króciutkich odcinkach czyli ok 3-4km. Teraz jeżdże do pracy ok 6,5km i np dziś przy temp otoczenia ok-13stC silnik osiągnął tem ok 90st pod koniec trasy i to przy wyłączonym ogrzewaniu. Jak ogrzewanei włączałem do temp lekko spadała. Jak jade na tym samym odcinku z włączonym ogrzewaniem to silnik nie osiąga temp. 90stC. I tu jest moje pytanie czy takie (długie) nagrzewanie się silnika jest normalne czy też może to wskazywać na walnięty termostat? A może zwiększone spalanie wynikało z jazdny na krótkich odcinkach i na niedogrzanym silniku dzięki za ewentualne odpowiedzi i porady
Po ostatnim tankowaniu lekko się zmartwiłem ponieważ wyszło mi spalanie ok8,3l/100km (Golf IV Variant ALH 1,9TDi). Jazda 90% miejska i to w okresie bardzo obfitego zaśnieżenia miasta i głównie na króciutkich odcinkach czyli ok 3-4km. Teraz jeżdże do pracy ok 6,5km i np dziś przy temp otoczenia ok-13stC silnik osiągnął tem ok 90st pod koniec trasy i to przy wyłączonym ogrzewaniu. Jak ogrzewanei włączałem do temp lekko spadała. Jak jade na tym samym odcinku z włączonym ogrzewaniem to silnik nie osiąga temp. 90stC. I tu jest moje pytanie czy takie (długie) nagrzewanie się silnika jest normalne czy też może to wskazywać na walnięty termostat? A może zwiększone spalanie wynikało z jazdny na krótkich odcinkach i na niedogrzanym silniku dzięki za ewentualne odpowiedzi i porady
U mnie w AHF jest podobnie tylko ja mam ok 20 km do roboty to też ok 5 , 6 km muszę się uzbroić na temperaturę a później jest już cieplutko , to chyba normalne w klekotach przy takich minusach na zewnątrz - pzdr
[ Dodano: 09 Mar 2010 08:38 ]
Z temperaturą silnika jest podobnie , też potrzebuje ok 5, 6 km do 90 stopni
[ Dodano: 09 Mar 2010 08:38 ]
Z temperaturą silnika jest podobnie , też potrzebuje ok 5, 6 km do 90 stopni
- GregorGT
- Mały gagatek
- Posty: 123
- Rejestracja: pt lis 27, 2009 10:48
- Lokalizacja: DB
- Auto: Golf 7 2.0 TDI był Astra h 1.9 cdti był golf II gtd był golf IV tdi
Moje AGR też powoli sie nagrzewa.
Ale ja do pracy mam ok 14 km i nie stoję w korkach (jadę przez wiochy, ale powoli, bo dużo dziur wszędzie )
Dokładnie tak jak mówisz. A spalanie wyszło mi ostatnio w granicach 5,8/100km.przemas15 pisze:Z temperaturą silnika jest podobnie , też potrzebuje ok 5, 6 km do 90 stopni
Ale ja do pracy mam ok 14 km i nie stoję w korkach (jadę przez wiochy, ale powoli, bo dużo dziur wszędzie )
No niestety ja jade do pracy całkowicie po mieście i po drodze mam od licha skrzyżować ze światłami ale te spalanie powyżej 8l/100 to chyba coś podejrzanie dużo tak mi sie wydaje.GregorGT pisze:Dokładnie tak jak mówisz. A spalanie wyszło mi ostatnio w granicach 5,8/100km.
Ale ja do pracy mam ok 14 km i nie stoję w korkach (jadę przez wiochy, ale powoli, bo dużo dziur wszędzie )
- GregorGT
- Mały gagatek
- Posty: 123
- Rejestracja: pt lis 27, 2009 10:48
- Lokalizacja: DB
- Auto: Golf 7 2.0 TDI był Astra h 1.9 cdti był golf II gtd był golf IV tdi
Dużo... Nie jestem jakimś ekspertem, ale tak dużo ten silnik nie powinien palić. Tak myślę. W mojej IV nigdy spalanie takie duże nie było. W mk II również. Zazwyczaj mieszczę się w 6 l zimą. W normalnych warunkach 5,5...bomilek pisze:No niestety ja jade do pracy całkowicie po mieście i po drodze mam od licha skrzyżować ze światłami ale te spalanie powyżej 8l/100 to chyba coś podejrzanie dużo tak mi sie wydaje.
-
- Forum Master
- Posty: 1649
- Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
- Lokalizacja: Poznań/Toruń
Jak silnik ci się nie nagrzeje i jedziesz tylko 5-6 km to jest możliwe że spalił te 8litrów... Co do temperatury silnika to też jest jasne, że na ogrzewaniu silnik dłużej będzie się nagrzewał... a jak już jesteś tak zaniepokojony tym wszystkim to możesz sprawdzić sobie termostat czy działa prawidłowo.
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
To on biedak nie miał czasu na nagrzanie To by mogło być przyczyną zwiększonego spalania- ale 8 l to nawet jak na tak krótkie odcinki to trochę dużo,bomilek pisze:odcinkach czyli ok 3-4km.
Najlepiej jak byś sobie podpoił vag-a i zrobił tak z 10-12km i obserwował temperaturę, bo to co pokazuje wskaźnik to tylko tak dla orientacji- na blacie będzie 90 C a w rzeczywistości 80C albo i mniej. 6-7 km to tak akurat zdąży złapać powyżej 80C - czytaj na blacie 90C więc jak włączasz ogrzewanie to w zależności od warunków może potrwać to dłużej zanim osiągnie temperaturę roboczą.
po zakupie auta spalanie też było niepokojąco wysokie jak na ten silnik, bo wyszło mi około 6,5 litra/100km przy cyklu mieszanym. po wymianie filtra powietrza spalanie zmniejszyło się o jakieś 1,5 litra na tym samym dystansie. Co do rozgrzewania się silnika to temperaturę 90 stopni osiąga dopiero po około 15 km.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 119 gości