Temperatura silnika 1,9TDi

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

bomilek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr sty 07, 2009 10:14
Lokalizacja: Białystok

Temperatura silnika 1,9TDi

Post autor: bomilek » wt mar 09, 2010 09:15

Witam
Po ostatnim tankowaniu lekko się zmartwiłem ponieważ wyszło mi spalanie ok8,3l/100km (Golf IV Variant ALH 1,9TDi). Jazda 90% miejska i to w okresie bardzo obfitego zaśnieżenia miasta i głównie na króciutkich odcinkach czyli ok 3-4km. Teraz jeżdże do pracy ok 6,5km i np dziś przy temp otoczenia ok-13stC silnik osiągnął tem ok 90st pod koniec trasy i to przy wyłączonym ogrzewaniu. Jak ogrzewanei włączałem do temp lekko spadała. Jak jade na tym samym odcinku z włączonym ogrzewaniem to silnik nie osiąga temp. 90stC. I tu jest moje pytanie czy takie (długie) nagrzewanie się silnika jest normalne czy też może to wskazywać na walnięty termostat? A może zwiększone spalanie wynikało z jazdny na krótkich odcinkach i na niedogrzanym silniku dzięki za ewentualne odpowiedzi i porady



Awatar użytkownika
przemas15
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: wt gru 29, 2009 13:56
Lokalizacja: wałbrzych

Post autor: przemas15 » wt mar 09, 2010 09:27

U mnie w AHF jest podobnie tylko ja mam ok 20 km do roboty to też ok 5 , 6 km muszę się uzbroić na temperaturę a później jest już cieplutko , to chyba normalne w klekotach przy takich minusach na zewnątrz - pzdr

[ Dodano: 09 Mar 2010 08:38 ]
Z temperaturą silnika jest podobnie , też potrzebuje ok 5, 6 km do 90 stopni



Awatar użytkownika
GregorGT
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: pt lis 27, 2009 10:48
Lokalizacja: DB
Auto: Golf 7 2.0 TDI był Astra h 1.9 cdti był golf II gtd był golf IV tdi

Post autor: GregorGT » wt mar 09, 2010 10:21

Moje AGR też powoli sie nagrzewa.
przemas15 pisze:Z temperaturą silnika jest podobnie , też potrzebuje ok 5, 6 km do 90 stopni
Dokładnie tak jak mówisz. A spalanie wyszło mi ostatnio w granicach 5,8/100km.
Ale ja do pracy mam ok 14 km i nie stoję w korkach (jadę przez wiochy, ale powoli, bo dużo dziur wszędzie :crazy: )



bomilek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr sty 07, 2009 10:14
Lokalizacja: Białystok

Post autor: bomilek » wt mar 09, 2010 11:09

GregorGT pisze:Dokładnie tak jak mówisz. A spalanie wyszło mi ostatnio w granicach 5,8/100km.
Ale ja do pracy mam ok 14 km i nie stoję w korkach (jadę przez wiochy, ale powoli, bo dużo dziur wszędzie :crazy: )
No niestety ja jade do pracy całkowicie po mieście i po drodze mam od licha skrzyżować ze światłami ale te spalanie powyżej 8l/100 to chyba coś podejrzanie dużo tak mi sie wydaje.



Awatar użytkownika
GregorGT
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: pt lis 27, 2009 10:48
Lokalizacja: DB
Auto: Golf 7 2.0 TDI był Astra h 1.9 cdti był golf II gtd był golf IV tdi

Post autor: GregorGT » wt mar 09, 2010 14:54

bomilek pisze:No niestety ja jade do pracy całkowicie po mieście i po drodze mam od licha skrzyżować ze światłami ale te spalanie powyżej 8l/100 to chyba coś podejrzanie dużo tak mi sie wydaje.
Dużo... Nie jestem jakimś ekspertem, ale tak dużo ten silnik nie powinien palić. Tak myślę. W mojej IV nigdy spalanie takie duże nie było. W mk II również. Zazwyczaj mieszczę się w 6 l zimą. W normalnych warunkach 5,5...



poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1649
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » wt mar 09, 2010 18:17

Jak silnik ci się nie nagrzeje i jedziesz tylko 5-6 km to jest możliwe że spalił te 8litrów... Co do temperatury silnika to też jest jasne, że na ogrzewaniu silnik dłużej będzie się nagrzewał... a jak już jesteś tak zaniepokojony tym wszystkim to możesz sprawdzić sobie termostat czy działa prawidłowo.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » wt mar 09, 2010 19:25

bomilek pisze:odcinkach czyli ok 3-4km.
To on biedak nie miał czasu na nagrzanie :helm: To by mogło być przyczyną zwiększonego spalania- ale 8 l to nawet jak na tak krótkie odcinki to trochę dużo,
Najlepiej jak byś sobie podpoił vag-a i zrobił tak z 10-12km i obserwował temperaturę, bo to co pokazuje wskaźnik to tylko tak dla orientacji- na blacie będzie 90 C a w rzeczywistości 80C albo i mniej. 6-7 km to tak akurat zdąży złapać powyżej 80C - czytaj na blacie 90C więc jak włączasz ogrzewanie to w zależności od warunków może potrwać to dłużej zanim osiągnie temperaturę roboczą.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

perki
...
...
Posty: 2363
Rejestracja: wt gru 09, 2008 10:18
Lokalizacja: Zagłębie

Post autor: perki » wt mar 09, 2010 19:41

zastaw czyms chlodnice np tektora i zobacz jak wtedy sie szybko nagrzeje . Powinien sporo szybciej jesli wtedy tez licho mu to bedzie szlo to zapewne termostat

moj przy -27 grzal sie jakies 7 km



Awatar użytkownika
bary_24
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: pn lip 02, 2007 22:51
Lokalizacja: Pasłęk

Post autor: bary_24 » wt mar 09, 2010 20:51

po zakupie auta spalanie też było niepokojąco wysokie jak na ten silnik, bo wyszło mi około 6,5 litra/100km przy cyklu mieszanym. po wymianie filtra powietrza spalanie zmniejszyło się o jakieś 1,5 litra na tym samym dystansie. Co do rozgrzewania się silnika to temperaturę 90 stopni osiąga dopiero po około 15 km.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości