pomocy prędkościomierz nie dziala ;/

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kepasa
VR6 Rulezzz
VR6 Rulezzz
Posty: 1942
Rejestracja: ndz lis 30, 2008 23:28
Lokalizacja: Tuchola
Auto: Passat B4 VR6
Silnik: AAA
Kontakt:

pomocy prędkościomierz nie dziala ;/

Post autor: kepasa » pn mar 08, 2010 21:22

witam
mam taki problem ze jaki kupilem auto to nie pokazywalo predkosci...
pomyslalem czujnik predkosci wiec go wymienilem i dalej to samo nie pokazuje nic...
to na probe wzialem licznik od kolegi z golfa o poj. 1.4 zwykly licznik bez obrotomierza i na tym liczniku pokazuje mi predkosc... wiec mowie mam padniety licznik wiec zakupilem drugi jak moj stary z mfa. podlaczylem i znowu nic ... tez nie pokazuje predkosci ;/....
i te dwa liczniki z mfa podlaczylem do samochodu kolegi tego z 1.4 i tam pokazuje predkosc i jeden licznik i drugi....
i juz kompletnie nie wiem czemu te dwa nie dzialaja a ten zwykly dziala ;/
licze na pomoc jakakolwiek....


aktualnie: Passat B6 HL, Passat B4 VR6
było: Passat B4 VR6, Satinsilber GTI 20Jahre, Colour Concept Variant AFN, Audi A6, Audi A4, Bora Variant TDI HL, Jetta A2 TDI

wojtas46
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2487
Rejestracja: pt lut 06, 2009 19:47
Lokalizacja: łęczyca

Post autor: wojtas46 » pn mar 08, 2010 21:36




kepasa
VR6 Rulezzz
VR6 Rulezzz
Posty: 1942
Rejestracja: ndz lis 30, 2008 23:28
Lokalizacja: Tuchola
Auto: Passat B4 VR6
Silnik: AAA
Kontakt:

Post autor: kepasa » pn mar 08, 2010 21:42

no niby tak tylko ze impulsator jest zmieniony na nowy i polaczenie tez raczej jest bo na tym zwyklym liczniku dziala a na tych z mfa nie.... styki byly przeczyszczone pare razy nawet... i na kanale plusa jest prad masa tez jest i na srodkowym kanale powinien byc prad? impulsator podaje impuls masą?


aktualnie: Passat B6 HL, Passat B4 VR6
było: Passat B4 VR6, Satinsilber GTI 20Jahre, Colour Concept Variant AFN, Audi A6, Audi A4, Bora Variant TDI HL, Jetta A2 TDI

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn mar 08, 2010 21:48

w układzie elektrycznym silnika 1,4 do przetwornika prędkościomierza kabel czarno - biały brany jest z układu wzmocnienia zapłonu , to jest tak samo jakby był brany z plusa po zapłonie , w silnikach 1,8 ten kabel od przetwornika jest brany z plusa po zapłonie tak samo jak w 1,4 ale w 1,8 jest to połączone z 23 pinem sterownika ECU , może tu jest coś namieszane



kepasa
VR6 Rulezzz
VR6 Rulezzz
Posty: 1942
Rejestracja: ndz lis 30, 2008 23:28
Lokalizacja: Tuchola
Auto: Passat B4 VR6
Silnik: AAA
Kontakt:

Post autor: kepasa » pn mar 08, 2010 22:12

miś fazi pisze:w układzie elektrycznym silnika 1,4 do przetwornika prędkościomierza kabel czarno - biały brany jest z układu wzmocnienia zapłonu , to jest tak samo jakby był brany z plusa po zapłonie , w silnikach 1,8 ten kabel od przetwornika jest brany z plusa po zapłonie tak samo jak w 1,4 ale w 1,8 jest to połączone z 23 pinem sterownika ECU , może tu jest coś namieszane
sprawdzic wtyczke od ecu czy tam jest cos nie tak? na co wtedy zwrocic uwage? na ten pin 23?


aktualnie: Passat B6 HL, Passat B4 VR6
było: Passat B4 VR6, Satinsilber GTI 20Jahre, Colour Concept Variant AFN, Audi A6, Audi A4, Bora Variant TDI HL, Jetta A2 TDI

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn mar 08, 2010 22:14

sprawdź gdzie idzie Ci kabelek czarno - biały od impulsatora w skrzyni , to na początek , bo jakieś cuda są u Ciebie



kepasa
VR6 Rulezzz
VR6 Rulezzz
Posty: 1942
Rejestracja: ndz lis 30, 2008 23:28
Lokalizacja: Tuchola
Auto: Passat B4 VR6
Silnik: AAA
Kontakt:

Post autor: kepasa » pn mar 08, 2010 22:18

miś fazi pisze:sprawdź gdzie idzie Ci kabelek czarno - biały od impulsatora w skrzyni , to na początek , bo jakieś cuda są u Ciebie
ja mam tam takie kabelki: brazowy, czarno-czerwony, bialo-niebieski
i nie ma czarno-bialego....

no i sa jakies cuda... ze zwykly licznik pokazuje predkosc a te z mfa nie....
Ostatnio zmieniony pn mar 08, 2010 22:20 przez kepasa, łącznie zmieniany 1 raz.


aktualnie: Passat B6 HL, Passat B4 VR6
było: Passat B4 VR6, Satinsilber GTI 20Jahre, Colour Concept Variant AFN, Audi A6, Audi A4, Bora Variant TDI HL, Jetta A2 TDI

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn mar 08, 2010 22:21

to podłącz osobnym kabelkiem , prowizorycznie styk 1 impulsatora z bezpiecznikiem F15 , i sprawdź czy będzie działać szybkościomierz

[ Dodano: 08 Mar 2010 21:22 ]
styki na wtyczce impulsatora masz opisane 1 - 2 - 3 , 1 to chyba środkowy



kepasa
VR6 Rulezzz
VR6 Rulezzz
Posty: 1942
Rejestracja: ndz lis 30, 2008 23:28
Lokalizacja: Tuchola
Auto: Passat B4 VR6
Silnik: AAA
Kontakt:

Post autor: kepasa » pn mar 08, 2010 22:27

miś fazi pisze:bezpiecznikiem F15
bezpiecznik z skrzynce bezpiecznikow nr 15? i tzn jak tu podlaczyc z tym bezpiecznikiem?
Ostatnio zmieniony pn mar 08, 2010 22:29 przez kepasa, łącznie zmieniany 1 raz.


aktualnie: Passat B6 HL, Passat B4 VR6
było: Passat B4 VR6, Satinsilber GTI 20Jahre, Colour Concept Variant AFN, Audi A6, Audi A4, Bora Variant TDI HL, Jetta A2 TDI

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn mar 08, 2010 22:30

jak nie chcesz szukać w skrzynce to podłącz od 1-nki impulsatora do plusa



kepasa
VR6 Rulezzz
VR6 Rulezzz
Posty: 1942
Rejestracja: ndz lis 30, 2008 23:28
Lokalizacja: Tuchola
Auto: Passat B4 VR6
Silnik: AAA
Kontakt:

Post autor: kepasa » pn mar 08, 2010 22:34

miś fazi pisze:jak nie chcesz szukać w skrzynce to podłącz od 1-nki impulsatora do plusa
jesli chodzi oto aby podac napiecie na tym 1-szym kanale(kanał A) to tam mam napiecie plusowe. po zalaczeniu zaplonu pojawia sie tam napiecie plusowe


aktualnie: Passat B6 HL, Passat B4 VR6
było: Passat B4 VR6, Satinsilber GTI 20Jahre, Colour Concept Variant AFN, Audi A6, Audi A4, Bora Variant TDI HL, Jetta A2 TDI

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn mar 08, 2010 22:37

od impulsatora ma wychodzić od styku 3 , kabel brązowy do masy , od styku 2 kabel biało - niebieski do pinu 27 kostki zegara a ostatni do plusa po zapłonie , i w Twoim wypadku jest to jednocześnie spięte z 23 pinem ECU , u Ciebie widocznie jest to kabel czarno - czerwony



kepasa
VR6 Rulezzz
VR6 Rulezzz
Posty: 1942
Rejestracja: ndz lis 30, 2008 23:28
Lokalizacja: Tuchola
Auto: Passat B4 VR6
Silnik: AAA
Kontakt:

Post autor: kepasa » pn mar 08, 2010 22:40

no i tak po zaplonie na tym czarno-czerwonym jest plus tak samo na tym bialo niebieskim tez jest plus i na brazowym jest masa


aktualnie: Passat B6 HL, Passat B4 VR6
było: Passat B4 VR6, Satinsilber GTI 20Jahre, Colour Concept Variant AFN, Audi A6, Audi A4, Bora Variant TDI HL, Jetta A2 TDI

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn mar 08, 2010 22:44

a jak odepniesz wtyczkę licznika to na biało - niebieskim masz plus czy nie



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 171 gości