Kolektor pod Weber dcoe 40
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 437
- Rejestracja: wt sty 20, 2009 21:59
- Lokalizacja: Sanok/ Trepcza/ Katowice
No GrizLLy przecie ja nikogo nie straszę. Samo ustawienie gaźników jak masz już wakuometry to pikuś w porównaniu do reszty potrzebnych modów.
Jedynie prostsze przy mikuni będzie zapewne wykonanie kolektora który potrzebować będzie w zasadzie tylko flansz z jednej strony.
Zastanawia mnie jak się ma miga to jaki gaz i jaki drut,gdzie i za ile kupić żeby spawać stal nierdzewną - chyba,że sam skuszę się na aluminium albo na chromowanie kolektora - zobaczymy jeszcze.
Jedynie prostsze przy mikuni będzie zapewne wykonanie kolektora który potrzebować będzie w zasadzie tylko flansz z jednej strony.
Zastanawia mnie jak się ma miga to jaki gaz i jaki drut,gdzie i za ile kupić żeby spawać stal nierdzewną - chyba,że sam skuszę się na aluminium albo na chromowanie kolektora - zobaczymy jeszcze.
-
- Forum Master
- Posty: 1229
- Rejestracja: ndz lip 23, 2006 08:55
- Lokalizacja: śląskie
- Kontakt:
Jak dobrze pamietam to ori kolektor schodzi troche na lewą strone...GrizLLy pisze:Ktoś gdzieś jeszcze napisał że można z ori kolektora [dolnej czesci] od 16v wyrzeźbić kolektor pod webery, tnąc ok 3cm od głowicy kolektor pod odpowiednim kątem i przyspawując do niego flansze pod gaźniki
Co dokładnie jest miedzy blachami? To jest "home made"? Bo ostatnio udało mi sie rozłupać alfe z "czterdziestkami" i miedzy gaźnikami a kolektorem były gumy grubości ~5mm i dopiero potem uszeczelki, myśle ze spełniało to to same zadanie, ale czy napewno?bandyta mk1love pisze:Profesjonalnie gaźniki montuje się na takim czymś:
http://www.allegro.pl/ite...ellorto_40.html
Moje Sviro ;) - www.facebook.com/greenscirocco
-
- Użytkownik
- Posty: 437
- Rejestracja: wt sty 20, 2009 21:59
- Lokalizacja: Sanok/ Trepcza/ Katowice
-
- Forum Master
- Posty: 1229
- Rejestracja: ndz lip 23, 2006 08:55
- Lokalizacja: śląskie
- Kontakt:
ale czy na jakiejś innej zasadzie co te moje?bandyta mk1love pisze:Te krućce z allegro prócz tego co Ty widziałeś mają niwelować drgania itp.
Nie pytaj bo aż mi wstyd Te zostawiam dla siebie, mam jeszcze jedne z urwanym kawałkiem ucha i te mogł bym pogonić, cykne fotke w weekend i podeśle, są to dellorto 40.bandyta mk1love pisze:p.s Za ile wydarłeś te gaźniki?;> Nie znalazło by się coś tam i dla mnie?;>
Moje Sviro ;) - www.facebook.com/greenscirocco
-
- Użytkownik
- Posty: 437
- Rejestracja: wt sty 20, 2009 21:59
- Lokalizacja: Sanok/ Trepcza/ Katowice
wojtek_sari, to ślij - Bóg Ci w dzieciach wynagrodzi
Te z allegro są dłuższe od Twoich więc podejrzewam,że mają ,,lepszą amortyzację".
Te z allegro są dłuższe od Twoich więc podejrzewam,że mają ,,lepszą amortyzację".
Ostatnio zmieniony wt mar 16, 2010 23:35 przez bandyta mk1love, łącznie zmieniany 1 raz.
- Tomek Pirelli
- Mały gagatek
- Posty: 76
- Rejestracja: wt mar 11, 2008 21:58
- Lokalizacja: Ustroń
- Kontakt:
-
- Użytkownik
- Posty: 437
- Rejestracja: wt sty 20, 2009 21:59
- Lokalizacja: Sanok/ Trepcza/ Katowice
slonek69, te Tomka gaziory to DHLA a różnic znalazłbym trochę więcej niż jedna,poza tym nie widziałem jeszcze poprzecznie umieszczonej 16-stki z DRLA - te najszybciej w jakimś garbim można spotkać
Co do tego,że 40-stki to za mało - masz rację ale na seryjne 9a działa tak samo jak jego seryjny osprzęt z nieco lepszą reakcją na gaz.
Prawda jest taka,że ludziska mówią,że dobrą 16-stkę nawet 45-mm weberem ciężko wykarmić..i mają rację ja np jakiś czas temu liczyłem przekrój pojedynczego kanału ssącego głowicy 16v (silnik 9a i z niego ta głowica) i wyszło po myślę dość dokładnych obliczeniach 14,46 cm kwadratowego (dokładnie 1445,82 mm kwadratowego).
Głowica była seryjna - po portingu ten wymiar zwiększyłby się i to myślę znacząco, no ale dywagujmy dalej na moich obliczeniach :green_fuck:
Żeby pojedyncza gardziel gaźnika miała taką samą ,,przepustowość",zwężka w nim musiałaby mieć 43 mm średnicy - więc już w tym momencie wychodzi na to,że 45 mm gaźniki to minimum z tym,że największa w tej ,,okolicy" seryjna zwęzka jest dostępna przy weberach 48 mm :green_fuck:
Patrząc bardziej fachowo na dobór gaźników - i opierając się głównie na literaturze dla dwulitrowego silnika (głównie chodzi o to jaki bd miał wał - a bardziej o to do jakich prędkości obrotowych będzie można go zakręcić ;D ) vw,który to chyba dla wszystkich jego odmian miał wał taki sam najodpowiedniejsze będą (wg książek oczywiście) zwęzki 36 mm w weberach 45 mm
ale.........
40-stki też spełnią swoje zadanie ale nie wygenerują odpowiedniej mocy..choć będą nieco mniej palić niż 45-tki :green_fuck:
No i na końcu bardziej praktycznie
- 2,0 16v 9a na dwóch poziomych dellorto dhla przy spokojnej jeździe pali tyle co silnik z jego seryjnym osprzętem - przy ciśnięciu generuje taką samą moc (nie mierzone ale takie same odczucia - choć może minimalnie potęgowane dźwiękiem gaźników)
- rajdowy golf mk1 1,6 8v EG jeździł na (wg ksiązek sporo przewymiarowanych ) gaźnikach 45 mm i generował moc ponad 180 koni
alem się spisał...ciekaw jestem czy komukolwiek się ta wiedza przyda w ogóle...
Co do tego,że 40-stki to za mało - masz rację ale na seryjne 9a działa tak samo jak jego seryjny osprzęt z nieco lepszą reakcją na gaz.
Prawda jest taka,że ludziska mówią,że dobrą 16-stkę nawet 45-mm weberem ciężko wykarmić..i mają rację ja np jakiś czas temu liczyłem przekrój pojedynczego kanału ssącego głowicy 16v (silnik 9a i z niego ta głowica) i wyszło po myślę dość dokładnych obliczeniach 14,46 cm kwadratowego (dokładnie 1445,82 mm kwadratowego).
Głowica była seryjna - po portingu ten wymiar zwiększyłby się i to myślę znacząco, no ale dywagujmy dalej na moich obliczeniach :green_fuck:
Żeby pojedyncza gardziel gaźnika miała taką samą ,,przepustowość",zwężka w nim musiałaby mieć 43 mm średnicy - więc już w tym momencie wychodzi na to,że 45 mm gaźniki to minimum z tym,że największa w tej ,,okolicy" seryjna zwęzka jest dostępna przy weberach 48 mm :green_fuck:
Patrząc bardziej fachowo na dobór gaźników - i opierając się głównie na literaturze dla dwulitrowego silnika (głównie chodzi o to jaki bd miał wał - a bardziej o to do jakich prędkości obrotowych będzie można go zakręcić ;D ) vw,który to chyba dla wszystkich jego odmian miał wał taki sam najodpowiedniejsze będą (wg książek oczywiście) zwęzki 36 mm w weberach 45 mm
ale.........
40-stki też spełnią swoje zadanie ale nie wygenerują odpowiedniej mocy..choć będą nieco mniej palić niż 45-tki :green_fuck:
No i na końcu bardziej praktycznie
- 2,0 16v 9a na dwóch poziomych dellorto dhla przy spokojnej jeździe pali tyle co silnik z jego seryjnym osprzętem - przy ciśnięciu generuje taką samą moc (nie mierzone ale takie same odczucia - choć może minimalnie potęgowane dźwiękiem gaźników)
- rajdowy golf mk1 1,6 8v EG jeździł na (wg ksiązek sporo przewymiarowanych ) gaźnikach 45 mm i generował moc ponad 180 koni
alem się spisał...ciekaw jestem czy komukolwiek się ta wiedza przyda w ogóle...
- Tomek Pirelli
- Mały gagatek
- Posty: 76
- Rejestracja: wt mar 11, 2008 21:58
- Lokalizacja: Ustroń
- Kontakt:
bandyta mk1love pisze: - rajdowy golf mk1 1,6 8v EG jeździł na (wg ksiązek sporo przewymiarowanych ) gaźnikach 45 mm i generował moc ponad 180 koni
Niewiem skąd bierzesz te info ale ktoś Cię w h... robi
Ostatnio zmieniony śr mar 17, 2010 12:20 przez Tomek Pirelli, łącznie zmieniany 1 raz.
Naprawa ,serwis Motocykli Cross-owych i
skuterów
Spawanie aluminium i plastików!!
Części samochodowe nowe i używane oraz części do skuterów,motocykli i quadów!
AEROGRAF!!!!!!!!!!
skuterów
Spawanie aluminium i plastików!!
Części samochodowe nowe i używane oraz części do skuterów,motocykli i quadów!
AEROGRAF!!!!!!!!!!
-
- Użytkownik
- Posty: 437
- Rejestracja: wt sty 20, 2009 21:59
- Lokalizacja: Sanok/ Trepcza/ Katowice
Tomek Pirelli, nikt mi tego nie mówił..gdzieś kiedyś coś takiego wyczytałem - popraw mnie to nie będę już nikomu nigdy sam powielał bzdur
EDIT:
Tomek tak mi się właśnie teraz przypomniało,że to Ty mi mówiłeś,że silnik z rajdowego mk1 miał 172 konie a od Kacpra wiem,że na odelżonym wale ten silnik łapał ponad 180 koni ;p
Więc wychodzi,że w błędzie jestem tylko co do zasilania...
EDIT:
Tomek tak mi się właśnie teraz przypomniało,że to Ty mi mówiłeś,że silnik z rajdowego mk1 miał 172 konie a od Kacpra wiem,że na odelżonym wale ten silnik łapał ponad 180 koni ;p
Więc wychodzi,że w błędzie jestem tylko co do zasilania...
Ostatnio zmieniony śr mar 17, 2010 21:43 przez bandyta mk1love, łącznie zmieniany 1 raz.
- Tomek Pirelli
- Mały gagatek
- Posty: 76
- Rejestracja: wt mar 11, 2008 21:58
- Lokalizacja: Ustroń
- Kontakt:
Zależy jeszcze jaki wałek rozrządu założysz....172 miały na 306st. fabryka była zasilana z ITB ale na mechanicznym wtrysku...
Naprawa ,serwis Motocykli Cross-owych i
skuterów
Spawanie aluminium i plastików!!
Części samochodowe nowe i używane oraz części do skuterów,motocykli i quadów!
AEROGRAF!!!!!!!!!!
skuterów
Spawanie aluminium i plastików!!
Części samochodowe nowe i używane oraz części do skuterów,motocykli i quadów!
AEROGRAF!!!!!!!!!!
-
- Użytkownik
- Posty: 437
- Rejestracja: wt sty 20, 2009 21:59
- Lokalizacja: Sanok/ Trepcza/ Katowice
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości