Krzywy stabilizator

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
phanteon
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2792
Rejestracja: pn sty 16, 2006 02:06
Lokalizacja: GDA

Krzywy stabilizator

Post autor: phanteon » ndz mar 07, 2010 21:27

Witam

Buda a3, tdi, tdi, 98 rok.

Krzywy jest stabilizator i puka o coś (jakąś belkę). Wiem, że jest do wymiany i mam już zamówiony.

Tylko moje pytanie - na co ma wpływ krzywy stabilizator? Auto było uderzone od dołu o pieniek. Wymieniona była chłodnica, wachacz i coś tam jeszcze a stabilizator zostawili. Czy on może powodować ściąganie, uszkodzenie innych części itp itd.

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
maryjan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 862
Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
Lokalizacja: Ostrowite city of country

Post autor: maryjan » ndz mar 07, 2010 21:37

Miałem klienta, który najechał na "policjanta leżącego", tak więc autko lekko poturbowane od dołu. Krzywy stabilizator ale w naprawde łagodnym stopni powodował ciągłe ściąganie autka na lewo... szczgólnie po wyjściu z zakrętu (czyli cała praca stabilizatora), doszliśmy do tego dopieru po wyciągnięciu (odkręceniu stabilizatora), przez głupi przypadek... Myślałem że wahacz poszedł sie kochać...

Od tej pory wiem ile znaczy dobry stab.


Dziki

Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Jesionvr6 » ndz mar 07, 2010 21:42

jak jest krzywy i skręcony na "kata" to może powodować ściąganie auta bo możliwe że sie napina nie tak jak trzeba a uszkodzeń raczej nie bedzie powodował, dla pewności zrób pełną geometrie razem z kątami to wszystko bedzie jasne.


Obrazek

Awatar użytkownika
phanteon
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2792
Rejestracja: pn sty 16, 2006 02:06
Lokalizacja: GDA

Post autor: phanteon » ndz mar 07, 2010 21:47

Właśnie po wymianie będzie kompletna geometria, bo zbieżność jest teraz ustawiona i mi minimalnie ściąga go na prawo (z prawej jest krzywy).



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8879
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » ndz mar 07, 2010 21:52

phanteon,
czytałeś ????
http://www.oponeo.pl/artykuly/v/182/131 ... azdu.htmlx



Awatar użytkownika
phanteon
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2792
Rejestracja: pn sty 16, 2006 02:06
Lokalizacja: GDA

Post autor: phanteon » ndz mar 07, 2010 22:06

dziejo, nie czytałem, dziękuję - bardzo fajny i prosto wytłumaczony - ale nie do końca odpowiedział na moje pytanie - ale już się dowiedziałem. Zaciekawiło mnie stwierdzenie tylko "poprawa reakcji na ruchy kierownicą" - jak mi auto wpadnie w dziurę to czuję taką jakby bezwładność w kierownicy. Cięzko mi to wyłumaczyć. Zobaczymy czy to zniknie po wymianie.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8879
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » ndz mar 07, 2010 22:10

phanteon pisze:Zobaczymy czy to zniknie po wymianie.
z pewnością :bigok: :bigok:

[ Dodano: Nie Mar 07, 2010 21:11 ]
ja bym sprawdził jeszcze stan amortyzatorów (a)



Awatar użytkownika
phanteon
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2792
Rejestracja: pn sty 16, 2006 02:06
Lokalizacja: GDA

Post autor: phanteon » ndz mar 07, 2010 22:12

dziejo pisze:ja bym sprawdził jeszcze stan amortyzatorów (a)
Nojki sztuki przód, bilstein b4, łożyska amora, poduszki nowe sachsa.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 112 gości