Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
romek126
- Mały gagatek

- Posty: 104
- Rejestracja: czw sty 05, 2006 13:18
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: romek126 » sob mar 25, 2006 15:04
Mechanik jeden powiedział mi że rozebrał jeden silnik i uznał że ma całkiem niezłe panewki i że założy do swojego silnika który remontuje.
Brzmi to dziwnie a historia jest bardziej skomplikowana.
Niemniej wystarczy że ktoś potwierdzi kto to przerabiał z udanym efektem.
Osobiście mam sceptyczne zdanie w tej kwestii.

-
bodzio_j
- Lord GTI

- Posty: 3850
- Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
- Lokalizacja: Skawina
-
Kontakt:
Post
autor: bodzio_j » sob mar 25, 2006 15:13
romek126 pisze:Mechanik jeden powiedział mi że rozebrał jeden silnik i uznał że ma całkiem niezłe panewki i że założy do swojego silnika który remontuje.
Brzmi to dziwnie a historia jest bardziej skomplikowana.
Niemniej wystarczy że ktoś potwierdzi kto to przerabiał z udanym efektem.
Osobiście mam sceptyczne zdanie w tej kwestii.
Pomysł raczej bez sensu biorąc pod uwagę niewielki koszt nowych panewek, w porównaniu do kosztu naprawy jeśli panewki prawie dobre okażą się prawie....
-
romek126
- Mały gagatek

- Posty: 104
- Rejestracja: czw sty 05, 2006 13:18
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: romek126 » sob mar 25, 2006 15:36
On jest z Radziszowa
Bodzio skoro jesteś ze Skawiny.

-
bodzio_j
- Lord GTI

- Posty: 3850
- Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
- Lokalizacja: Skawina
-
Kontakt:
Post
autor: bodzio_j » sob mar 25, 2006 15:56
O! nieźle, ja mam w Rzozowie. A Ty mieszkasz w Kraku, czy może obok gdzieś?
-
woojas25
- Użytkownik

- Posty: 331
- Rejestracja: śr wrz 21, 2005 23:46
- Lokalizacja: z libiąża
Post
autor: woojas25 » sob mar 25, 2006 16:11
równie dobrze może wlać używany olej do silnika jak bedzie jeszcze prawie dobry
-
Pinhead
- Forum Master

- Posty: 1746
- Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44
Post
autor: Pinhead » sob mar 25, 2006 16:44
Nich wymieni jeszcze na używane świece, pasek rozrządu, tłumiki, żarówki... ot robota po polsku. Byle co, byle jak, byle tanio

=-Pinhead-=
-
Adamtd
- VW Baron

- Posty: 3346
- Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
- Lokalizacja: okolice Krakowa
Post
autor: Adamtd » sob mar 25, 2006 22:04
romek126 pisze:uznał że ma całkiem niezłe panewki i że założy do swojego silnika który remontuje
Ale ludzi mają pomysły...to już założenie dziecku używanej pieluchy miałoby większy sens, ale i tak odradzam

jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....
-
MrSalieri
- Gadatliwa bestia

- Posty: 833
- Rejestracja: wt gru 28, 2004 18:06
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
-
Kontakt:
Post
autor: MrSalieri » ndz mar 26, 2006 00:36
bodzio_j pisze:
Pomysł raczej bez sensu biorąc pod uwagę niewielki koszt nowych panewek, w porównaniu do kosztu naprawy jeśli panewki prawie dobre okażą się prawie....
Wyczerpujaca odpowiedz koniec kropka

-
KamilW
- Forum Master

- Posty: 1761
- Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
-
Kontakt:
Post
autor: KamilW » ndz mar 26, 2006 14:02
Witam Panowie... a powiem wam panowie ze to nie jest zly pomysl i takie praktyki sa stosowane... zaraz wyjasniam dlaczego... otoz silnik pracuje w taktach... jak wiadomo sa ich 4... i w zwiazku z tymi taktami jak i z pouwisto zwrotnym ruchem tloka panewki i wal maja pewien problem... nie zuzywaja sie rownomiernie... jesli mozna by to narysowac w przesadzei to wal i otwor w panewce maja ksztalt jajka... z tego tez powodu przy wymianie panewek zwykle konieczny jest szlif walu aby przywrocic okragly ksztalt... w przeciwnym razie albo nowa panewka sie zatrze albo zacznie bic po krotkim czasie... i dlatego jesli po pomiarze stwierdza sie zuzycie w pewnych granicach to stosuje sie uzywane ale mniej zuzyte od poprzednich panewki... i to jest bardzo dobra metoda... takze nie ma co po nim wieszac psow bo jesli oczywicscie jego propozycja byla poprzedzona fachowymi pomiarami to znaczy to tylko ze zachowal sie bardzo profesjonalnie... pozdrawiam
-
Pinhead
- Forum Master

- Posty: 1746
- Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44
Post
autor: Pinhead » ndz mar 26, 2006 14:12
Przecież to jest odwalanie maniany. Jak wał wymaga szlifu to sie go szlifuje a nie dobiera używane panewki. Dajmy spokój z tymi polskimi metodami napraw

=-Pinhead-=
-
KamilW
- Forum Master

- Posty: 1761
- Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
-
Kontakt:
Post
autor: KamilW » ndz mar 26, 2006 15:26
Ale to nie jest odwalanie maniany... i to nie jest polski system napraw... szlifowanie walu to ostatecznosc i to wlasnie podejmowanie pochopnych decyzji o tej czynnosci jest maniana... bo wal jest utwardzany powierzchniowo... kazde zdejmowanie materialu zmniejsza grubosc warstwy utwardzonej i obniza wytrzymalosc walu... to dlatego sie slyszy o pekaniach walow po szlifowaniu.... pozdrawiam
-
Pinhead
- Forum Master

- Posty: 1746
- Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44
Post
autor: Pinhead » ndz mar 26, 2006 15:43
Ale popatrz na to realnie. Jaki mechanik będzie dokonywał dokładnych analiz krzywizny panewek używanych oraz wału oraz dopasowywał je do siebie aby idealnie się ułożyły bez szlifu ? Bardziej prawdopodobne że na auto spadnie Ci meteoryt

Zresztą w tym wątku nie ma mowy o dopasowywaniu, mechanik wynalazł jakieś używane panewki i chce je wcisnąć do innego silnika czyli typowa naprawa po polsku.
=-Pinhead-=
-
KamilW
- Forum Master

- Posty: 1761
- Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
-
Kontakt:
Post
autor: KamilW » ndz mar 26, 2006 16:00
Pinhead pisze: Jaki mechanik będzie dokonywał dokładnych analiz krzywizny panewek używanych oraz wału oraz dopasowywał je do siebie aby idealnie się ułożyły bez szlifu
np ja

Pinhead pisze:Zresztą w tym wątku nie ma mowy o dopasowywaniu, mechanik wynalazł jakieś używane panewki i chce je wcisnąć do innego silnika czyli typowa naprawa po polsku
taka postawa jest kategoryczna ale jesli zrobisz to tak jak ja opisalem to gwarantuje ci ze przejezdzisz na tylm dluzej niz na wale po szlifie...
-
Adamtd
- VW Baron

- Posty: 3346
- Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
- Lokalizacja: okolice Krakowa
Post
autor: Adamtd » ndz mar 26, 2006 20:27
KamilW pisze: bo jesli oczywicscie jego propozycja byla poprzedzona fachowymi pomiarami to znaczy to tylko ze zachowal sie bardzo profesjonalnie...
Wiesz moja wiara w ludzi jest duża, ale podam pewien przykład. Nie wnikając gdzie i kiedy i co, kazałem rozebrać pewien silnik bo kompresji to nie miał i jeszcze wielu rzeczy mu brakowało. Pytam mechanika (nazwijmy go pracownik X) i co tam po rozebraniu. Pan X mówi no pierścienie do wymiany. Jako że człowiek był młody to pytam - jak to zmierzyłeś? On - no ręką przejechałem po cylindrze i było tak nierówno no to pierścienie damy większe. Zapytałem czy słyszał o średnicówce mikrometrycznej - odpowiedź - a co to...
Ale nadal wierze że na świecie są mechanicy znający coś czym można średnice zmierzyć

jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 87 gości