Zmniejszenie spalania Golf IV 1.4 16v

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Dumen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: wt wrz 29, 2009 19:37
Lokalizacja: Kraków

Zmniejszenie spalania Golf IV 1.4 16v

Post autor: Dumen » sob mar 06, 2010 19:23

Witam
Czy macie jakieś propozycje modyfikacji samochodu żeby zmniejszyć spalanie?
Proszę o pominięcie oferty Eco driving gdyż ją stosuję i chcę osiągnąć jeszcze mniejsze spalanie.
Aktualnie spala 9 w mieście 7 w trasie i wiem że jest to normalne przy tym silniku ale czemu nie spróbować popytać ekspertów? może ktoś ma ciekawe pomysły na zmiany mechaniczne?
Słyszałem coś o wymianie filtru powietrza i zamontowaniu osłony pod silnik żeby się szybciej nagrzewał.
Czekam na wasze propozycje



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » ndz mar 07, 2010 01:12

zmiana na 1,6 :)

przykro mi , ale taka prawda jest.. uzytkownicy 1,4 powiedza Ci , ze to nieudana jednostka.. oprócz tego ze złopie olej , kultura pracy jak w dieslu.. to jeszcze osiągi ,... spalanie.. zalamujące jak na taki silniczek.. :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Orcio

Post autor: Orcio » ndz mar 07, 2010 02:58

juz lepszy jest energy z renaty :kac:



Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Post autor: Jazz_Blue » ndz mar 07, 2010 03:00

guti pisze:zmiana na 1,6 :)
Owszem 1.6 może lepszy :hmm: ale na pewno nie ekonomiczniejszy :satan:



Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: PAPAYOS » ndz mar 07, 2010 09:31

Dumen pisze:Aktualnie spala 9 w mieście 7 w trasie i wiem że jest to normalne przy tym silniku
Jak to normalne to w czym problem?

Możesz:
- Jeżdzić tylko z zamkniętymi szybami,
- Nie używać klimatyzacji,
- Do minimum zmniejszyć liczbę odbiorników elektrycznych,
- Wymontować wszystkie spojlery, owiewki i inne zbędne elementy, wywal chorągiewkę z anteny,
- Zamontować wąskie opony o szerokości dojazdówki,
- Podnieś ciśnienie w oponach,
- Zmniejszyć do minimum wagę auta, (nigdy nie tankuj do pełna, wymontyj wykładziny z bagażnika)
- Wywal katalizator, tak aby opór spalin był jak najniższy
- No i to o czym już wiesz noga z gazu czyli ECO.
A jak wogule nie chcesz wydawać na paliwo to rower albo autopięta.

Pozdrawiam
PAPAYOS


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

kamlor
...
...
Posty: 220
Rejestracja: wt wrz 01, 2009 08:32
Lokalizacja: Gołkowice (Śląsk)
Kontakt:

Post autor: kamlor » ndz mar 07, 2010 09:58

guti pisze:kultura pracy jak w dieslu..
Chyba żartujesz. :green_fuck:


Mój bez butowania na dodatnich temperaturach po mieście lekko do 7 schodzi. 1.4 to dobry silnik, tylko nie w golfie iv.
Nie deptaj go i stosuj zasady eco drivingu, po prostu.



tome89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: sob lip 25, 2009 13:15
Lokalizacja: SKOCZÓW
Kontakt:

Post autor: tome89 » ndz mar 07, 2010 11:12

moim zdaniem silniczek udany !! w mieście pali w lato 7l w zimie przy mrozach 8. 8,5 przy -20. w trasie go testowałem ale załadowanego i autostradą gdzie prędkość nie spadała pon. 150 to spalił ponad 8 :D. a żeby zejść ze spalania hmm napewno nie dusić ani nie żyłować trzymać obroty od 2500 do 3500 i będzie dobrze :D a i nie lateć powyżej 130 km/h :P



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » ndz mar 07, 2010 11:18

kamlor pisze:Chyba żartujesz. :green_fuck:
kazda myszka swoj ogonek chwali... , ale ostroznie z paluszkami.. :)
no nie mów , ze Ci nie klekocą zaworki... :)

kamlor pisze:1.4 to dobry silnik, tylko nie w golfie iv.
hehe .. to jakby powiedziec... ze silnik 1.4 jest dobry.. tylko nie do samochodu
to tak jak w mk II... 1.0 ... 1.3 PORAZKA jedzie bo jedzie.. a np ten 1.3 pali tyle co mój RPek...


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Dumen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: wt wrz 29, 2009 19:37
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Dumen » ndz mar 07, 2010 15:18

wiem co mogę i czego nie mogę z tym silnikiem i już. Zdaje sobie świetnie z tego sprawę. Interesują mnie przede wszystkim jakieś modyfikacje, wymiany części, które będą wstanie zmniejszyć spalanie bo to co wszystko mówicie to żadna nowość:P silnik uważam do miasta może być no i mój jest w b.dobrym stanie i prawie w ogóle nie bierze oleju :bigok:



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » ndz mar 07, 2010 15:30

Dumen pisze:Słyszałem coś o wymianie filtru powietrza i zamontowaniu osłony pod silnik żeby się szybciej nagrzewał.
dobrze słyszałeś...filtry się wymienia, osłona też wskazana :D
Przy takim spalaniu jak masz, choćbyś wymienił wszystko (chyba że silnik na inny) to spalania nie zmniejszysz jakoś znacząco.



Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: PAPAYOS » ndz mar 07, 2010 16:19

Dumen pisze:Słyszałem coś o wymianie filtru powietrza i zamontowaniu osłony pod silnik żeby się szybciej nagrzewał.
Zastanów się dobrze...
Co to tobie da?
Wymiana filtra powietrza na jaki? Storzek? To skrócisz żywotność silnika, bo powietrze nie będzie tak czyste jak z serynjego... (Koszt od 50 do 250 PLN)
Osłona pod silnik. Silnik owszem nagrzeje się szybciej o jakieś 2 minuty. Koszt jakieś 150-200 PLN. Zobacz jakie to koszta, nawet jak to coś pomoże to zwróci ci się to po kilku latach bo spalanie zmniejszy się o kilka mililitrów na każde przejechane 100 km. Ale wcześniej pewnie sprzedasz auta...

Najlepiej i najtaniej by było zamiast filtra zamontować pieluchę tetrową, a silnik opatulić styropianem, albo wełną mineralną.

Na allegro pełno jest jakiś magnetyzerów, które podobno zmniejszają zużycie paliwa, ale to przez nikogo nie poparta teoria.

Wg. mnie nic nie jesteś w stanie zrobić mechanicznego aby zmniejszyć zużycie paliwa, oprócz zdjęcia nogi z gazu...

Pozdrawiam
PAPAYOS


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Post autor: Jazz_Blue » ndz mar 07, 2010 16:51

Kolego gdzieś widziałem, że można za darmo przetestować magnetyzer, jak chcesz to poszukam i podrzuce Ci linka :hmm:



greg

Post autor: greg » ndz mar 07, 2010 17:41

zmień silnik na diesla to zmniejszysz spalanie



kamlor
...
...
Posty: 220
Rejestracja: wt wrz 01, 2009 08:32
Lokalizacja: Gołkowice (Śląsk)
Kontakt:

Post autor: kamlor » ndz mar 07, 2010 19:02

guti pisze:no nie mów , ze Ci nie klekocą zaworki...
Śmiało mogę się ustawić z jakimś TDIkiem i porównać. Po rozgrzaniu słychać tylko cykający zawór elektromagnetyczny.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 283 gości