wskazania vag a sonda lambda
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
wskazania vag a sonda lambda
kupiłem golfa III 1.4 ABD. jak jest zimny silnik to pracuje O.K. lecz jak się zagrzeje szarpie na wolnych obrotach. Wymieniłem wszystkie rzeczy związane z zapłonem + nowa sonda. Podłączyłem do VAG i wskazania "sonda factor" =1 lecz po jakims czasie rosnie do 1,495 i tak przez pare sekund i znowu maleje do 1 i tak zostaje i wypisuje bład sondy (zwarcie do masy). zero reakcji na dodawanie gazu poprostu zawsze 1. Mierzyłem napiecie na samej sondzie lambda i wachało sie od 0.2 do 1V miał ktoś podobny problem?
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 699
- Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
- Lokalizacja: sucha beskidzka
- Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
- Silnik: CXSA
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 699
- Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
- Lokalizacja: sucha beskidzka
- Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
- Silnik: CXSA
bosch-a uniwersalna. a na starej sondzie było identycznie tak samo. stara sonda uległa uszkodzeniu przy wykręcaniu. dziwia mnie wskazania VAG-a.
Ostatnio zmieniony sob mar 06, 2010 12:59 przez szlapon, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Podepnij sie miernikiem pod kable grzałki sondy sprawdź czy dostaje napięcie na uruchomionym silniku, a potem odłącz wtyczkę i sprawdź omomierzem czy grzałkę ma dobrą, opór jakieś 10-20 omów (dwa ostatnie kable). Sonda działa, prawidłowy współczynnik jest około 1, a podejrzane sa te chwilowe wzrosty współczynnika świadczące o tym jakby mieszanka w ytch momenach był zubożona - normalnie dzieje sie tak tylko w momencie jak zdejmiesz nogę z gazu i silnik spada z wysokich obrotów na niskie bez podawania benzyny.
Sprawdź jeszcze podstawkę wtrysku i szczelność wydechu na odcinku między silnikem a sondą.
Sprawdź jeszcze podstawkę wtrysku i szczelność wydechu na odcinku między silnikem a sondą.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
mam 8,5ohmPodepnij sie miernikiem pod kable grzałki sondy sprawdź czy dostaje napięcie na uruchomionym silniku, a potem odłącz wtyczkę i sprawdź omomierzem czy grzałkę ma dobrą, opór jakieś 10-20 omów (dwa ostatnie kable).
vag wskazuje zawsze 1 a tylko raz podnosi sie do 1.495 i spada do 1 i wtedy wyskakuje bład sondy i to wszystko na wolnych obrotach bez dodawania gazu. Dodawanie gazu nic nie zmienia . Mam drugiego VW z ADZ i tam całkiem inaczej wskazuje do 0.8 do 1,2 i reaguje na nacisniecie gazuPaweł Marek pisze:Sonda działa, prawidłowy współczynnik jest około 1, a podejrzane sa te chwilowe wzrosty współczynnika świadczące o tym jakby mieszanka w ytch momenach był zubożona - normalnie dzieje sie tak tylko w momencie jak zdejmiesz nogę z gazu i silnik spada z wysokich obrotów na niskie bez podawania benzyny.
szczelnosc sprawdzona O.K.Paweł Marek pisze:Sprawdź jeszcze podstawkę wtrysku i szczelność wydechu na odcinku między silnikem a sondą.
napiecie miezone przy ECU 0.9V
czy to napiecie nie powinno falowac? bo wydaje mnie sie ze było stałe... chyba ze miernik... sam nie wiem....
Ostatnio zmieniony sob mar 06, 2010 18:53 przez szlapon, łącznie zmieniany 4 razy.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
przy ECU 0,9 a przy wtyczce sondy faluje prawidłowo? Nie kapuję kabel musiałby być przerwany ale wówczas to napięcie przy ECU nie było by 0.9 tylko ok. 0.45szlapon pisze:przy ECU 0.9V
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
sprostowanie: napiecie na moim mierniku nie faluje jak silnik chodzi na wolnych obrotach ale jak dodam gazu to spada do ok. 0.2VPaweł Marek pisze:przy ECU 0,9 a przy wtyczce sondy faluje prawidłowo? Nie kapuję kabel musiałby być przerwany ale wówczas to napięcie przy ECU nie było by 0.9 tylko ok. 0.45szlapon pisze:przy ECU 0.9V
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
No widzisz to całkiem zmienia postać rzeczy. Bo na wolnych też napiecie sondy powinno falować, tyle że wolniej niż na wysokich obrotach. Nie chciałby żebyś sie pakował w koszty ale zdaje mi sie że ta sonda już nie działa. Nie jest to pewne ale nie wiem czy da się to wyjasnic inaczej jak poprzez wymiane sondy
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
a nie jest to wina miernika? jaki jest czas falowania napiecia?Paweł Marek pisze:No widzisz to całkiem zmienia postać rzeczy. Bo na wolnych też napiecie sondy powinno falować, tyle że wolniej niż na wysokich obrotach. Nie chciałby żebyś sie pakował w koszty ale zdaje mi sie że ta sonda już nie działa. Nie jest to pewne ale nie wiem czy da się to wyjasnic inaczej jak poprzez wymiane sondy
dodaje odczyty ze VAGa
zielona kreska to wartosci sondy.
Ostatnio zmieniony ndz mar 07, 2010 01:25 przez szlapon, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 229 gości