Dlaczego AJM ma nie najlepsze opinie??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
robak_p
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz sty 24, 2010 17:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Dlaczego AJM ma nie najlepsze opinie??

Post autor: robak_p » pt mar 05, 2010 19:51

Witam. Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem MK4 z silnikiem AJM. Przeglądając to forum i czytając setki postów zaczęła mnie zastanawiać jedna rzecz a mianowicie dlaczego dużo ludzi pisze ze silnik AJM jest nieudany, niedopracowany. Lecz wszyscy co użytkują autko z takim silnikiem chwalą go sobie i nie widzą w nim nic złego. Z czego wynikają takie opinie?Czy ten silnik ma jakieś wady ukryte? Jakieś typowe TYLKO dla niego dolegliwości? Dodam ze mój AJM ma przejechane 230 tys i mam nadzieje ze jeszcze dłuuugo pojeździ. pozdrawiam i czekam na odpowiedzi...



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » pt mar 05, 2010 20:01

AJM to pierwsze PD jak zbudował VW, o każdym silniku krążą jakieś " historyjki" i w każdej jest coś z prawdy- nie można powiedzieć, w żadnym wypadku, że to nieudana jednostka. Zobacz na forum jest temat "co z tym ALH" czy też 1.6 SR wasze problemy, czy to znaczy, że to nieudane jednostki, na pewno nie, po prostu ktoś założył temat i ludzie zaczęli pisać o swoich problemach i tyle, że jest to scentralizowane w jednym miejscu. Jak będziesz dbał to będziesz miał :bigok:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

adams111
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: pn sty 29, 2007 21:41
Lokalizacja: Poznań / Konin
Kontakt:

Post autor: adams111 » pt mar 05, 2010 22:34

Podobno tego typu silniki są wrażliwsze na jakość paliwa.
Sam mam AJM i przez rok nic się nie działo tylko przepływka padła. Silnik ma już 200 kkm za sobą.



leon79
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pt sie 22, 2008 20:39
Lokalizacja: Szydłowiec

Post autor: leon79 » pt mar 05, 2010 22:52

wielu ludziom doskwierała uszczelka pod głową w AJM-ie.


User

Awatar użytkownika
robak_p
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz sty 24, 2010 17:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: robak_p » pt mar 05, 2010 23:19

italiano_83 pisze:AJM to pierwsze PD jak zbudował VW, o każdym silniku krążą jakieś " historyjki" i w każdej jest coś z prawdy- nie można powiedzieć, w żadnym wypadku, że to nieudana jednostka. Zobacz na forum jest temat "co z tym ALH" czy też 1.6 SR wasze problemy, czy to znaczy, że to nieudane jednostki, na pewno nie, po prostu ktoś założył temat i ludzie zaczęli pisać o swoich problemach i tyle, że jest to scentralizowane w jednym miejscu. Jak będziesz dbał to będziesz miał :bigok:
No własnie każdy silnik na coś "choruje". Jednak przy wyborze wersji silnikowej w MK4 dużo ludzi odradza zakupu AJMa. Nawet w tygodniku "MOTOR" sa polecane silniki 90km, 110 km, 105km, 130km a NIE POLECAJĄ silnika AJM. Tylko jaka jest tego przyczyna?



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » sob mar 06, 2010 01:19

adams111 pisze:Podobno tego typu silniki są wrażliwsze na jakość paliwa.
Sam mam AJM i przez rok nic się nie działo tylko przepływka padła. Silnik ma już 200 kkm za sobą.
Każdy PD - jest na to wrażliwszy od TDI na starych VP ...

Co do AJM ... to kolega Italiano ładnie napisał - jak dbasz to masz ....
Nie ma silników - które nie ulegają awariom - o każdy trzeba dbać ... o jedne bardziej - inne wymagają mniej opieki ... ale jak zaniedbasz to później koszta są wielkie .
Co do uszczelek o których tyle piszą - to powiem tak - znam gościa na parafii - ma MK4 w AJM ... i nie wie co to uszczelka .. i jakiś wyciek a na stukane grubo ponad 320 tys .... ale dba o autko - nie pałuje na trasie - czeka na temperaturkę - wymienia olej i filtry jak bozia przykazała i cieszy się z bez awaryjności.


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » sob mar 06, 2010 12:39

leon79 pisze:wielu ludziom doskwierała uszczelka pod głową w AJM-ie.
słabe głowice i fabryczne uszczelki ( szybka jazda autostrada i szybko sie poddają) - dotyczy 80% ajm- po naprawie wraca do normy jak inne TDI, i szybsze zużycie pompek- ale to ze wzgledu na to że maja swoje lata i były jako pierwsze na rynku.



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » sob mar 06, 2010 14:56

Mój AJM jak na razie sprawuje się bardzo dobrze(puk,puk)..
Rozrząd wymieniony,zalany Motulem,wesoło sobie klekocze :bigok:



Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » ndz mar 07, 2010 13:16

póki co ja już po roku użytkowania przy przebiegu około 180 tyś wymieniłem uszczelkę pod głową i jest to często zdarzająca się usterka tego motoru, poza tym jest ok, nie narzekam, zasada jest prosta, to silnik PD więc lać czystą i dobrą ropę olać przestrzegać lania oleju z normą 505.01 :)

opinii jest całe mnóstwo, wszystko zależy od eksploatacji, jest to pierwsze PD ale uwierz mi, że na drogach śmiga ich bardzo dużo

jak chcesz bardziej pancerne odmiany TDI to polecam 130 ps ASZ lub 150 ps ARL



Awatar użytkownika
golfikIV
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: wt cze 24, 2008 10:37
Lokalizacja: Poznań

Post autor: golfikIV » ndz mar 07, 2010 23:54

Witam Też śmigam na AJM i szczerze mówiąc wszystkie dotychczasowe problemy, jakie miałem z tym autem nie dotyczyły silnika. Dbać o to, aby lać dobre paliwo, wymiany oleju, filtrów, itp. nie forsować zimnego a będzie służył



Awatar użytkownika
Vieri
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: śr mar 04, 2009 18:55
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Vieri » pn mar 08, 2010 23:06

Również mam AJM i jestem jak najbardziej zadowolony. Fakt padło mi w grudniu turbo, ale nie ma nic wiecznego. Przypuszczam że poprzedni właściciel przyczynił się do jego zarżnięcia.

Do siebie leję tylko V-Power Diesla.

Nastukane 226k i jedziemy dalej. Nie bierze ani kapki oleju. Przy -29 palił za pierwszym razem. Gdybym miał świeższe aku przypuszczam że paliłby od strzała, a tak to po chwili namysłu. Ja POLECAM!

Reasumując

1) Olej - Motul Spec. 505.01
2) Filtry, ze wskazaniem na ten od wahy
3) Turbo - rozgrzanie, studzenie
4) Raz na jakiś podpiąć pod Vaga - profilaktycznie

a i jeszcze jedno

Ja zalałem do Siebie 3k temu ceramizer Xado. Nie zaszkodziło. Ciszej chodzi. Jakiś tam ułamek spalanie również poszło w dół.
Ostatnio zmieniony pn mar 08, 2010 23:19 przez Vieri, łącznie zmieniany 3 razy.


Moja Perła :bajer:
Obrazek

Mam Vaga, Vag-Tacho 2.5, miernik lakieru ||| Piszę poprawnie po POLSKU

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 169 gości