Co to jest?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Dola
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: śr mar 03, 2010 14:04
Lokalizacja: Dusnziki

Post autor: Dola » pt mar 05, 2010 13:17

To znaczy co.... przez odmę możne lecieć olej do dolotu potem spala i z tego powodu może dymić na niebiesko? bo w sumie trochę już czytałem o tym na forum i wychodzi na to ze lepiej chyba zmienić silnik :P a przez ten dym to mnie sąsiedzi ścigają ze im śmierdzi... na szczęście ma na to ciętą ripostę typu "a pańskie spaliny to fiołkami pachną" DD



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14205
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pt mar 05, 2010 13:21

Dola, to puść odmę dłuższym wężem pod auto i do butelki po coli,a otwór w dolocie zaślep czymś i będzie po kłopocie...no prawie po kłopocie,bo silnik pewnikiem ma już przedmuchy...

[ Dodano: 05 Mar 2010 12:22 ]
Dola pisze:To znaczy co.... przez odmę możne lecieć olej do dolotu potem spala i z tego powodu może dymić na niebiesko?
Dokładnie.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Dola
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: śr mar 03, 2010 14:04
Lokalizacja: Dusnziki

Post autor: Dola » pt mar 05, 2010 13:39

No nie wiem co mam powiedzieć, ręce opadają... spróbuje tak zrobić może coś pomoże, a możne po prostu kupić jakaś odmę i zmienić ?... mógłbym w sumie powiedzieć ze zaczęło się tak dziać po zmianie oleju... no ale teoretycznie wlałem taki sami z jakiego korzystał poprzednik...



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14205
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pt mar 05, 2010 13:48

Dola pisze:zaczęło się tak dziać po zmianie oleju
Kolego,a nie wlałeś go za dużo przypadkiem :bajer: ?


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Dola
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: śr mar 03, 2010 14:04
Lokalizacja: Dusnziki

Post autor: Dola » pt mar 05, 2010 13:57

Generalnie to zmieniał go mechanik wiec mam nadzieje ze wlał dobrze... a czy dawka paliwa ma coś do tego ? bo robiona była tez pompa , podobnież ciekła, potem autko muliło to niby wyregulowali pompę i było okej... możne za grubo ja wyregulowali:P a z tym olejem to co upuścić ?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14205
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pt mar 05, 2010 16:51

Sprawdź czy nie jest za dużo,bo jeśli tak,to to będzie przyczyną...poza tym katalizator też może ucierpieć na tym...
Gdybyś go upuszczał,to zostaw tak na ok.²/³ lub ¾ stanu na bagnecie...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Dola
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: śr mar 03, 2010 14:04
Lokalizacja: Dusnziki

Post autor: Dola » pt mar 05, 2010 20:47

No właśnie dopiero później się połapałem żeby sprawdzić stan na bagnecie :bajer: i wygląda na to ze jest w około 2/3 ... a co do odmy to zatkałem wlot od niej do filtra i po spaleniu tego co już było o dziwo przestał dymić.... interesuje mnie teraz jak do tego doszło? czy to wina odmy i po wymianie objaw zniknie czy są może jeszcze inne przyczyny tego ze wdmuch-uje przez odmę olej ?
Ostatnio zmieniony pt mar 05, 2010 20:48 przez Dola, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » pt mar 05, 2010 20:54

Dola pisze:czy to wina odmy i po wymianie objaw zniknie
Juz ci Michaś_1977, napisał co jest przyczyną
Michaś_1977 pisze:silnik pewnikiem ma już przedmuchy...
i wymiana odmy nic tu nie pomoże
Ostatnio zmieniony pt mar 05, 2010 20:54 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Dola
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: śr mar 03, 2010 14:04
Lokalizacja: Dusnziki

Post autor: Dola » pt mar 05, 2010 20:57

No fakt tylko ze "przedmuchy" nic mi nie mówi... prosił bym o wytłumaczenie ?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14205
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pt mar 05, 2010 21:33

Dola pisze:No fakt tylko ze "przedmuchy" nic mi nie mówi... prosił bym o wytłumaczenie ?
Dola, chodzi o to,że stan pierścieni tłokowych jest już pewnie nie za ciekawy i przez to ciśnienie znad tłoków między pierścieniami uderza do komory korbowej silnika i wywala olej którędy się da.
W Twoim przypadku jest to odma...
Ostatnio zmieniony pt mar 05, 2010 21:40 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Dola
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: śr mar 03, 2010 14:04
Lokalizacja: Dusnziki

Post autor: Dola » sob mar 06, 2010 10:22

Brzmi nieciekawie... a nie ma tam jakiegoś zabezpieczenia żeby jednak ten olej gdzie po drodze się zatrzymywał w razie wycieku... czytałem coś o separatorze oleju ale czy coś takiego jest i gdzie jak już.... ?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14205
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » sob mar 06, 2010 10:51

Dola pisze:czytałem coś o separatorze oleju
Czyli o tej puszce...
Jak chcesz to możesz rozciąć ją tak jak ja,wzdłuż zgrzewu i zobaczyć w jakim stanie jest gumowa membrana...jak rozerwana/pęknięta,to wtedy tylko wymiana...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Dola
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: śr mar 03, 2010 14:04
Lokalizacja: Dusnziki

Post autor: Dola » sob mar 06, 2010 14:21

Próbowałem tez zapchać wężyk od odmy (puszki) do filtra i niby przestał dymić po chwili, ale dziś rano znowu to samo a nawet gorzej bo pierw walnęło takim jakby czadem ( szary dym) a potem na niebiesko dość mocno... myślę ze przestaje dymić na niebiesko po 2-3 min po odpaleniu...



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14205
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » sob mar 06, 2010 14:26

Dola pisze:Próbowałem tez zapchać wężyk od odmy (puszki) do filtra
NIE WOLNO!!!
Silnik nie będzie się odpowietrzał i zacznie walić olejem z każdego uszczelniacza :bajer: ...

[ Dodano: 06 Mar 2010 13:35 ]
Dola pisze:myślę ze przestaje dymić na niebiesko po 2-3 min po odpaleniu...
Jeśli kopcie po odpaleniu mocno na niebiesko,a po chwili ustaje,to może też świadczyć o zużytych uszczelniaczach zaworów...olej na postoju spływa w dół po trzonkach zaworów,a po uruchomieniu silnika spala się i przez to kopci na niebiesko.Faktem też jest,że sprężanie wzrasta wraz z temperaturą silnika (pierścienie lepiej uszczelniają i zgarniają olej),w związku z tym,gdy zimny ma prawo spalić trochę oleju...
Tak czy srak,musisz pomyśleć nad jakimś remontem... :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 142 gości