Jak wykręcić przełącznik termiczny
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Jak wykręcić przełącznik termiczny
Witam
Mam problem z wyciekiem płynu chłodniczego. Prawdopodobnie płyn ucieka z:
Jeśli się nie mylę jest to przełącznik termiczny (chyba że to jest coś innego, trudno to wyczytać z schematu w ETKA). Teraz pytanie jak go wykręcić ? Wyjąłem już wtyczkę, sam plastik chyba kręci się wokół własnej osi. Poza tym czy tam jest jakaś uszczelka z której może ciec płyn ? Pozostałe czujniki temperatury, które wykręciłem, nie mają żadnych uszczelek.
Mam problem z wyciekiem płynu chłodniczego. Prawdopodobnie płyn ucieka z:
Jeśli się nie mylę jest to przełącznik termiczny (chyba że to jest coś innego, trudno to wyczytać z schematu w ETKA). Teraz pytanie jak go wykręcić ? Wyjąłem już wtyczkę, sam plastik chyba kręci się wokół własnej osi. Poza tym czy tam jest jakaś uszczelka z której może ciec płyn ? Pozostałe czujniki temperatury, które wykręciłem, nie mają żadnych uszczelek.
-
- Mały gagatek
- Posty: 98
- Rejestracja: wt wrz 22, 2009 22:12
- Lokalizacja: Grójec
Spuszczasz płyn żeby się nie wylał po wykręceniu. Zakładasz klucz i odkręcasz, żadnej filozofii nie ma :green_fuck: Będzie tam taka podkładka miedziana lub aluminiowa(to ta uszczelka o którą Ci chodzi), bierzesz to i jedziesz do motoryzacyjnego i kupujesz identyczne. Koszt minimalny a płyn przestanie lecieć.
Dzięki wielkie. Płyn już wcześniej spuściłem. Udało mi się wczoraj wykręcić przełącznik kluczem nr 24. Wyjąłem go:
Uszczelka wygląda na dobrą, ale i tak ją wymienię. Wymieniłem też oring pod króćcem i wąż od zbiorniczka wyrównawczego (ten gumowy). Wyciek chyba pochodzi z tamtego miejsca +- (podłożyłem kartkę i coś tam na nią skapywało). Czy może być jeszcze jakieś inne źródło wycieku?
Poza tym mam problem z jednym z czujników (temperatury, tych wkręconych w blok) tzn z kabelkiem. Jest on już dość sfatygowany i bardzo kruchy. Z tego co widzę idzie on w oplocie do kabiny. Czy jest jakiś łatwy sposób żeby go odłączyć i przeciągnąć nowy kabel?
Tak poza tym w jaki sposób zdjąć te opaski na wężach ? Próbowałem spuścić płyn poprzez wąż przy chłodnicy. Niestety nie udało mi się zdjąć tych dziwnych opasek (np kombinerkami). Czy to tego jest jakieś urządzenie/uchwyt ?
Z ciekawości się jeszcze spytam czy ten przełącznik termiczny reguluje prace wentylatora ?
Uszczelka wygląda na dobrą, ale i tak ją wymienię. Wymieniłem też oring pod króćcem i wąż od zbiorniczka wyrównawczego (ten gumowy). Wyciek chyba pochodzi z tamtego miejsca +- (podłożyłem kartkę i coś tam na nią skapywało). Czy może być jeszcze jakieś inne źródło wycieku?
Poza tym mam problem z jednym z czujników (temperatury, tych wkręconych w blok) tzn z kabelkiem. Jest on już dość sfatygowany i bardzo kruchy. Z tego co widzę idzie on w oplocie do kabiny. Czy jest jakiś łatwy sposób żeby go odłączyć i przeciągnąć nowy kabel?
Tak poza tym w jaki sposób zdjąć te opaski na wężach ? Próbowałem spuścić płyn poprzez wąż przy chłodnicy. Niestety nie udało mi się zdjąć tych dziwnych opasek (np kombinerkami). Czy to tego jest jakieś urządzenie/uchwyt ?
Z ciekawości się jeszcze spytam czy ten przełącznik termiczny reguluje prace wentylatora ?
Jeśli chodzi o wyciek to problem był w króćcu plastikowym, a nie w tym czujniku. Oczywiście wymiana uszczelki metalowej niczemu nie przeszkadza (chociaż tam to trudno żeby coś ciekło). Jeśli chodzi o króciec to był on wcześniej zalany 'silikonem'. Ja wsadziłem samego oringa. Niestety to nie było wystarczającego, mój mechanik zwrócił uwagę, że najlepiej króciec wymienić (nie jest to duży wydatek) po tylu latach. Tymczasowo daliśmy tam uszczelniacz + oring. Jeśli chodzi o kable to zostały przedłużone (dolutowane końcówki). Wymienie je w innym terminie.
Poza tym wymieniłem wąż od zbiorniczka (gumowy) i dałem nowe opaski śrubowe. Wąż, oring i opaski kupiłem:
http://www.zumi.pl/1981595,Agro-Hurt_S. ... firma.html
http://www.agro-hurt.pl/
Może się komuś przyda. 1 m węża do chłodnic (7zł), 4 opaski (chyba z 2 zł za sztukę), 2 oringi (grosze) wyniosły mnie 15 zł. Może się komuś przyda to info. Spytałem się w Auto Viva o wąż, o to odpowiedź:
ps. GTI stoi u mechanika, poprawiam małe usterki, nie długo powinno wyjechać.
ps2. link do mojego drugiego tematu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=295831
Poza tym wymieniłem wąż od zbiorniczka (gumowy) i dałem nowe opaski śrubowe. Wąż, oring i opaski kupiłem:
http://www.zumi.pl/1981595,Agro-Hurt_S. ... firma.html
http://www.agro-hurt.pl/
Może się komuś przyda. 1 m węża do chłodnic (7zł), 4 opaski (chyba z 2 zł za sztukę), 2 oringi (grosze) wyniosły mnie 15 zł. Może się komuś przyda to info. Spytałem się w Auto Viva o wąż, o to odpowiedź:
Tym humorystycznym akcentem kończę ten wątek, może się przyda komuś.WĄŻ WYSTĘPUJE W ROLKACH 3 M CENA 1 METRA 123 PLN
ps. GTI stoi u mechanika, poprawiam małe usterki, nie długo powinno wyjechać.
ps2. link do mojego drugiego tematu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=295831
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 350 gości