Pisk przy maksymalnym skręcie kierownicy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
jawirax
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: czw lut 19, 2009 13:56
Lokalizacja: Zielona Góra

Pisk przy maksymalnym skręcie kierownicy

Post autor: jawirax » czw mar 04, 2010 19:01

Witam przy maksymalnym skręceniu kierownicy w lewo lub prawo słychać pisko- tarcie jak na video załączonym z mojego pojazdu.Co to może być z tego co słuchałem głos dochodzi z kół pasowych alternatora i pasków ???Czy to pompa siadła czy pasek ? bo niby pasek jest napięty.Przy normalnym lekkim kręceniu tego nie ma , chociaż jak stoję i kręcę lekko kierownice a lewo czy prawa, słychać lekko pompę jak chodzi czy tak ma być ?i co z tym piskiem ? :(

[youtube][/youtube]

Płyn mam dolany MAXIMUM , więc nie jest to na pewno wina braku płynu.
Ostatnio zmieniony czw mar 04, 2010 19:06 przez jawirax, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » czw mar 04, 2010 19:18

moga byc wyswiechtane kółka...lub sciagnij pasek i pokręc kółkami moze cos usluszysz(chrobotanie)duuzo bylo bardzo podobnych tematów



bogib184
Forum Master
Forum Master
Posty: 1441
Rejestracja: czw gru 31, 2009 17:50
Lokalizacja: Pułtusk/Maków Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: bogib184 » czw mar 04, 2010 19:25

Może pompa a może płynu z mało, lub należało by go wymienić...



qgaga
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: czw mar 26, 2009 19:23
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: qgaga » czw mar 04, 2010 19:26

witam. mój ojciec ma to samo w skodzie felicji s silnikiem vw 1,9 D, mechanik stwierdził że ten typ tak ma i nie ma sie czym martwić. Skodilak tatusia śmiga już tak 6 lat i nie było problemu ze wspomaganiem.... Logicznie myśląc jest to spowodowane z obciązeniem pompy wspomagania podczas tłoczenia płynu do siłowników, które nie mają mechanicznej możliwości przepchnięcia tłoków dalej niż zakres skrętu kół. UNIKAJ SKRĘTU KÓŁ Z DOCIĄGANIEM KIEROWNICY NA MAXA a bedzie wszystko ok. Pozdrawiam Qgaga



Awatar użytkownika
jawirax
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: czw lut 19, 2009 13:56
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: jawirax » czw mar 04, 2010 19:28

Płyn jest nowy wymieniony, i jak już pisałem jest stan , zalałem trochę oleju z nakrętki na pasek od wewnątrz i ucichło jak makiem zasiał czyli mam wnioskować ze to tylko pasek?



Awatar użytkownika
jablonski89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: sob gru 27, 2008 14:30
Lokalizacja: Konstantynów łódzki
Kontakt:

Post autor: jablonski89 » czw mar 04, 2010 19:36

na to wygląda moze jest troche za luzny


VAG-COM oraz Poski VAG; sluze pomoca

Awatar użytkownika
jawirax
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: czw lut 19, 2009 13:56
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: jawirax » czw mar 04, 2010 19:52

Niby jest napięty , spróbuje go naciągnąć jak to nic nie da to wymienić na nowy , mam jeszcze jedno pytanie oprócz tego pisku przy zużytym pasku wspomagania są jeszcze jakiejś objawy inne ?



wojtas46
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2487
Rejestracja: pt lut 06, 2009 19:47
Lokalizacja: łęczyca

Post autor: wojtas46 » czw mar 04, 2010 21:15

Najprawdopodobniej pasek , pompa przy maksymalnym skręceniu kół daje duży opór i wtedy się slizga . Objawy typowe dla paska



Awatar użytkownika
Dahoo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: ndz lip 30, 2006 19:55
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: Dahoo » pt mar 05, 2010 09:38

U mnie jest tak samo.
Pasek nowy, płyn nowy i wspomaganie chodzi ok.
Wiec myślę, że tak ma być i nie przejmuje się tym zbytnio.



henio8
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 486
Rejestracja: wt gru 22, 2009 21:54
Lokalizacja: Woj. pomorskie

Post autor: henio8 » pt mar 05, 2010 13:30

U mnie też to słychać przy maksymalnym skręceniu, ale znacznie znacznie ciszej, prawie woogle, ale troche słychać. Myślę, że w każdym Golfie coś tam słychać przy maks skręconych kołach, ale nie powinno się długo przetrzymywać tak samochodu! Można zepsuć pompę. Ja mam zalany niedawno nowy płyn z salonu VW i pasek mam Bosch. Być może masz części nieoryginalne lub złej jakości.
Ostatnio zmieniony pt mar 05, 2010 13:31 przez henio8, łącznie zmieniany 1 raz.



jacekplacekk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: wt wrz 22, 2009 19:38
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: jacekplacekk » pt mar 05, 2010 13:36

Ja bym powiedział że ten objaw jest normalny,przy maksymalnym skręcie kołami zawsze będzie piszczał. Nie masz czym sie przejmować.



Awatar użytkownika
golfer_1984
VW Baron
VW Baron
Posty: 3387
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 12:43
Lokalizacja: PODKARPACIE
Kontakt:

Post autor: golfer_1984 » sob mar 06, 2010 15:11

jawirax, naciagnij dobrze pasek od wspomagania lub kup nowy to on tak piszczy, nie w każdym golfie tak jest, wina stoi po pasku



Awatar użytkownika
Lolo22
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: wt lut 16, 2010 17:13
Lokalizacja: Koźmin Wlkp. (PKR)
Kontakt:

Post autor: Lolo22 » ndz mar 07, 2010 11:25

naciągnij dobrze pasek naciaga sie goprawdopodobnie pompa tzn jest tam nakretka która nalezy poluźnić i drugim kluczem naciagnąć


Moje MK3 :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=306319

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 286 gości