Uparty VW, czyli ciągłe problemy z chłodzeniem
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 65
- Rejestracja: wt cze 09, 2009 12:42
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
- Kontakt:
Uparty VW, czyli ciągłe problemy z chłodzeniem
Witam
Pozwolę sobie założyć nowy temat, gdyż gdy się dokleiłem się do innego został skasowany.
Problem jest taki, że silnik się bardzo grzeje, w trasie przy 80km/h potrafi się włączyć wentylator żeby zbić temp. gdyż dochodzi do 100C (czujniki zarówno w chłodnicy jak i temp. są nowe i ori). W mieście to już wogle masakra bo co wentylator się wyłączy to za 10 min musi się znów włączyć. Termostat (ori) jest sprawny, gotowany 3 razy w garnku z termometrem i otwiera się prawidłowo. Pompa wody nowa. Płynu nie ubywa. Już nie mam siły.
Jedyne jeszcze nie weryfikowane to korek zbiorniczka. Czy to, że się ciężko się wkręca i wykręca może być przyczyną grzania?
Pozwolę sobie założyć nowy temat, gdyż gdy się dokleiłem się do innego został skasowany.
Problem jest taki, że silnik się bardzo grzeje, w trasie przy 80km/h potrafi się włączyć wentylator żeby zbić temp. gdyż dochodzi do 100C (czujniki zarówno w chłodnicy jak i temp. są nowe i ori). W mieście to już wogle masakra bo co wentylator się wyłączy to za 10 min musi się znów włączyć. Termostat (ori) jest sprawny, gotowany 3 razy w garnku z termometrem i otwiera się prawidłowo. Pompa wody nowa. Płynu nie ubywa. Już nie mam siły.
Jedyne jeszcze nie weryfikowane to korek zbiorniczka. Czy to, że się ciężko się wkręca i wykręca może być przyczyną grzania?
-
- Wamia Mazury
- Posty: 1250
- Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
- Auto: Golf V
- Silnik: BKC
- Kontakt:
filip85, to trochę zmienia postać rzeczy. A taki banał: ściągnij atrapę i zobacz ile much ubiłeś - czytaj sprawdź drożność chłodnicy dla powietrza.
Ostatnio zmieniony śr mar 03, 2010 13:24 przez jhosef, łącznie zmieniany 1 raz.
filip85, - sprawdź sobie czy Twoja pompa wody nie jest czasem wyposażona w łopatki z tworzywa sztucznego (katalog sklep foto itp.). W nowych VW i Audi jest to standard, że przy padnięciu termostatu i osiągnięciu wysokiej temperatury wirnik pompy wodnej (łopatki) zmienia pod wpływem temperatury kształt i ciecz nie jest odpowiednio "ciśnięta". Mam wrażenie, że jest to specjalnie tak zrobione by serwis miał więcej PRACY. Tylko z tego co się orientuje to Ty masz wirnik tradycyjny, czyli z jakiegoś stopu metalu.
- stopczyk26
- Użytkownik
- Posty: 287
- Rejestracja: ndz lip 20, 2008 22:54
- Lokalizacja: dolnośląskie DSR
- Kontakt:
U mnie jest podobny problem tez wentylator bardzo czest sie wlacza, a latem jak jade w miescie i stoje w korku to chodzi prawie caly czas. Wymienione mam praktycznie wszystko chodnica, nagrzewnica, termostat, pompa wody, wentylator i nic dalej tak jest. Ale skoro nie gotuje mi sie to zostawilem go w spokoju i jezdze tak dalej
[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=503c962236904480][img]http://images39.fotosik.pl/281/503c962236904480m.jpg[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22648][img]http://www.motostat.pl/user_images/22648/icon4.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22648][img]http://www.motostat.pl/user_images/22648/icon4.png[/img][/url]
- stopczyk26
- Użytkownik
- Posty: 287
- Rejestracja: ndz lip 20, 2008 22:54
- Lokalizacja: dolnośląskie DSR
- Kontakt:
No niby tak ale ja tez juz nie mam do niego sily i pomyslu co mu moze jeszcze byc
[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=503c962236904480][img]http://images39.fotosik.pl/281/503c962236904480m.jpg[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22648][img]http://www.motostat.pl/user_images/22648/icon4.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22648][img]http://www.motostat.pl/user_images/22648/icon4.png[/img][/url]
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
niekonieczniefilip85 pisze:Seba51a wirnik jest metalowy.
filip85, w 1.6 pompe zwykle zmienia sie przy kazdej zmianie paska rozrządu, moze mechanik który to oststanio robił pamieta jaka to była pompa, różne zamienniki pomp mogą mieć wirnik plastykowy - rzecz jest do sprawdzenia.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Jak możesz to sprawdź ten wirnik, ale powiedz mi czy przy wysokiej temperaturze cieczy masz jakiś przewód zimny. Może ten termostat otwiera się nie tak jak powinien. Przetestuj może też bez termostatu - jak w tedy nie będzie się grzał to na 100% on.Paweł Marek pisze:niekonieczniefilip85 pisze:Seba51a wirnik jest metalowy.
filip85, w 1.6 pompe zwykle zmienia sie przy kazdej zmianie paska rozrządu, moze mechanik który to oststanio robił pamieta jaka to była pompa, różne zamienniki pomp mogą mieć wirnik plastykowy - rzecz jest do sprawdzenia.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 126 gości