[mk3] nie odpala ... nie słychać pompy :(

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Artur79
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: pn wrz 12, 2005 23:01
Lokalizacja: Łódź

[mk3] nie odpala ... nie słychać pompy :(

Post autor: Artur79 » czw mar 23, 2006 23:42

sprawa wygladala tak ... samochod mam na gaz. .. ale zawsze odapalm na benzynie i zawsze mam w baku oko 1/3 benzyny.

dzis skonczyl mi sie gaz jak jechalem do pracy ... jakos dotarlem bo tuz pod praca ... wieczorem przelaczylem odrazu na benzyne na stale i odpalilem ...odpalil odrazu bez jakniecia ... w czasie jazdy mialem chwilowe zaniki mocy ... ale po chwili wracalo do normy ... po przejechaniu okolo 6 km tak jaby te zaniki znikly i jechal normalnie ....

podjechalem na stacje ... zatankowalem gaz .... i juz nie odpalil ... przy probie odpalenia tak jakby zlapal i zgasl ... jak krece to nawet na chwilke nie zalappie ... jak wlaczam staryjke to slysze przekaznik od pompy ten w listwie bezpiecznikow ale pompy juz nie slysze ... nawet nie drgnie :( ..... to jest specyficzny dzwiek wiec jestem pewien ze pompa nie pracuje ....


---> Golf III 1.8 <---

Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » pt mar 24, 2006 01:33

No to jak jestes pewnien to znaczy ze musisz zmienic pompe :bigok:
Mozesz jeszcze ja ew podlaczyc na krotko prosto pod aku zeby wykluczyc ew usterki w zasileniu pompy. Jak nie bedzie bzyczala to wiesz co robic :)



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pt mar 24, 2006 07:28

Artur79, sprawdź jeszcze bezpiecznik. Nie wiem czy jest za czy przed przekaźnikiem.Jeśli jest dobry to tak jak napisał piotrek1313,



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » pt mar 24, 2006 07:57

A przed wymianą możnaby jeszcze sprawdzić czy prąd do pompy dochodzi


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » pt mar 24, 2006 11:02

Adamtd pisze:A przed wymianą możnaby jeszcze sprawdzić czy prąd do pompy dochodzi
W sumie racja, zamiasto ciagnac kable "na krotko" do pompy najpierw mozna sie wpiac miernikiem na wtyczce pompy. Albo jak ktos nie ma miernika to mozna to sprawdzic zarowka (taka od kierunka albo od postojowego itp)



Awatar użytkownika
Artur79
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: pn wrz 12, 2005 23:01
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Artur79 » pt mar 24, 2006 11:16

tak wlasnie chce zrobic ... tylko powiedzcie mi gdzie sa te kable co ida do pompy ??

ile taka pompa kosztuje ?? i jakie musi miec cisnienie ??


---> Golf III 1.8 <---

Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » pt mar 24, 2006 11:22

Kable do pompy masz w bagazniku, pompe masz chyba w baku, nie? Jak tak to u gory masz wtyczke, na niej sprawdz czy jest prad.
Pompa powinna podawac chyba cisnienie w okolicy 3bar. A kosztuje roznie - nowa w sklepie - duzo, nowa na allegro - mniej, ale nie wiadomo co to jest. A uzywana gdzies pewnie kolo 100, ale to musialbys polowac na taka z jakiegos autka z niemiec najlepiej, bo te jezdzone u nas sa juz pewnie w wiekszosci zajechane :hmm:

[ Dodano: Pią Mar 24, 2006 10:29 ]
Zerkalem na alledrogo i tam maja rozne pompy - od 1bara do 3ech. W ksiazce serwisowej znalazlem w ogole, ze pompa ma miec cisn 0,035-0,040 MPa, czyli 0,35-0,4 bara?? :kac: Chyba musze kupic inna ksiazke :satan:

[ Dodano: Pią Mar 24, 2006 10:35 ]
W dziale "zmiany konstrucyjne" znalzlem jakies normalne wartosci - 0,08-0,12 MPa, czyli wychodziloby ze potrzebujesz pompke taka 1,2bara :) A wydatek pompy powinien byc taki:
przy 8 V: 185cm3 / 30 sek
9v - 300
10V- 400
11V - 525
12V - 650
Tolerancja - +/- 10cm3
Jak chcialbys sprawdzac to wkladasz przewod do menzurki, albo do jakiegos innego naczynia z podzialka i sprawdasz napiecie, uruchaniasz pompe na 30 sek (przekrecajac kluczyk w stacyjce) i porownujesz z powyzszym :)



Awatar użytkownika
Artur79
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: pn wrz 12, 2005 23:01
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Artur79 » pt mar 24, 2006 13:20

dalsza czesc .....

dzis rano poszedlem do samochodu ..... co dziwne normalnie odpalil na paliwie ... pompa poszla bylo ja slychac .... przejechalem na paliwie okolo 1km i chodzilo wszytsko bez problemu .... przelaczylem na gaz ... dojechalem do pracy i ..... tu juz pompa od paliwa nie chodzi :( sprawdzalem napiecie na stykach tych w bagazniku i jest napiecie 14.2 przy pracujacym silniku na gazie ... a po podlaczeniu wtyczki pompy nie slychac ....

przyszla mi jeszcze jedna mysl ... jak zachowuje sie pomppa jak osiagnie zalozone cisnienie ?? czy pracuje dalej czy sie odlacza ?? ... pytam bo moze mam zapchany filtr paliwa ..... dziwne ze po nocy wystartowala :( ??

jak wyciagnac pompe ?? tym otworem od gory ?? czy trzeba zciagac bak ??


---> Golf III 1.8 <---

Awatar użytkownika
Golf GTi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: pt lip 29, 2005 20:54
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: Golf GTi » pt mar 24, 2006 15:52

witam, niewiadomo czy zmierzyles napiecia na czujnik czy to do pompy ,te styki do pompy to sa te od zewnatrz , bezpiecznik ma nr. 18 , pozatym na moje oko komputer sterujacy gazem zle przelancza mieszanki Gaz+ paliwo , dlatego ci sie morze pompa nie wlanczac

[ Dodano: Pią Mar 24, 2006 14:54 ]
A wyciagnac pompe to bardzo prosto , dookola kosza masz 6 czy 7 zaciskow , wez je powciskaj , pociag pompe do gre i ma wyjsc, oczywiscie najpierw wenze wez odmontow ,razem z napieciem oczywiscie



Awatar użytkownika
Artur79
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: pn wrz 12, 2005 23:01
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Artur79 » pt mar 24, 2006 16:03

miezylem te na zewnatrz ... tam bylo 14V .... oczywiscie podczas pracy silnika ... dzis sciagne weze i zobacz eczy sama pompa bedzie pchala paliwo ... moze to jednak filtr :(

rozmawialem z mechanikami od gazu ... onie nie ruszali nic od pompy ... pompa pracuje non stop ... nie ma zadnego odlacznika itp ....

czyli albo pompa lezy albo faktycznie to cisnienie to powoduje ...

chyba ze jeszcze cos sie dzieje z przekaznikiem od bemzyny i nie wlacza wtryskow ... wtedy tez cisnienie bedzie wysokie ....

czy u was na gazie jak jest samochod to non stop pracyje pompa ?? tzn slychac ja czy ona odlacza sie jak osiagnie cisnienie ??

[ Dodano: Pią Mar 24, 2006 19:09 ]
ok dostalem sie do miejsca gdzie jest pompa ... odpiolem kable i weze ... co dalej ??
na tym gdzie wchodza kable i weze to to trzeba odkrecic jakos ?? probowalem to poruszyc ale za chiny nie idzie .... jaiis sposob ?? a mzoe tego sie nie odkreca ?? tylko jakos inaczej idzie ??


---> Golf III 1.8 <---

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości