[MK2] Ubywajacy plyn chlodzacy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Goofi
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: ndz lip 03, 2005 19:10
Lokalizacja: WarszaVWa
Kontakt:

[MK2] Ubywajacy plyn chlodzacy

Post autor: Goofi » pt mar 24, 2006 01:01

Witam,

Jakies 2 tygodnie temu kupilem butelke Dynagelu i dolalem do kresek, by bylo fool. Dzis zajrzalem pod maske i bylo 2-3cm ponizej poziomu, wiec wlalem reszte z butelki.

Czemu mi znika :?: przez te okolo 2 tygodnie jakies 2-3cm to nie straszne, ale boje sie najgorszego, ze to moze byc uszczelka pod glowica :(
Moze dodam, ze jak go odpalam rano, to tuz po zapaleniu zazwyczaj przez pirwsze 2-3s chodzi on inaczej i wydaje dziwny odglos a po chwili juz normalnie. Przy powtornym zapalaniu juz bez tych efektow, jedynie tak ma po nocy - moze wina niskich temperatur.



Awatar użytkownika
CzapCzap
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 830
Rejestracja: wt mar 14, 2006 23:53
Lokalizacja: Athlone
Kontakt:

Re: [MK2] Ubywajacy plyn chlodzacy

Post autor: CzapCzap » pt mar 24, 2006 01:05

Goofi pisze:Witam,

Jakies 2 tygodnie temu kupilem butelke Dynagelu i dolalem do kresek, by bylo fool. Dzis zajrzalem pod maske i bylo 2-3cm ponizej poziomu, wiec wlalem reszte z butelki.

Czemu mi znika :?: przez te okolo 2 tygodnie jakies 2-3cm to nie straszne, ale boje sie najgorszego, ze to moze byc uszczelka pod glowica :(
Moze dodam, ze jak go odpalam rano, to tuz po zapaleniu zazwyczaj przez pirwsze 2-3s chodzi on inaczej i wydaje dziwny odglos a po chwili juz normalnie. Przy powtornym zapalaniu juz bez tych efektow, jedynie tak ma po nocy - moze wina niskich temperatur.
A nie przybywa Ci oleju w silniku ?? moze jakis wyciek ?



konik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 16:22
Lokalizacja: slask

Post autor: konik » pt mar 24, 2006 01:06

zagrzej auto do temperatury otwarcia termostatu i włączenia sie wentylatora i obserwuj zbiorniczek wyrównawczy moze ci uciekac przez odpowiecznik po prawej stronie zbiorniczka



Awatar użytkownika
Goofi
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: ndz lip 03, 2005 19:10
Lokalizacja: WarszaVWa
Kontakt:

Post autor: Goofi » pt mar 24, 2006 01:11

CzapCzap: nie sadze, dolewalem troche go jakies 4 miesiace po wymianie, jutro zanim go odpale, to sprawdze poziom.

konik: od, podgrzeje go i zobacze co sie dzieje przy zbiorniczku.

Jeszcze patrzylem czy plyn w zbiorniczku nie jest zabrudzony, ale wyglada ok, ma zielony kolor, jak oryginallu chyba, jutro jeszcze pomocze palce na zimnym i zobacze czy nie jest tlusty. Jakis czas temu zobczylem, ze mam zolta mazie pod korkiem, ale jezdrze na krotkich dystansach duzo (6,5km do pracy) i to pewnie jest z niedogrzewania silnika.



Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » pt mar 24, 2006 01:24

Sprawdz dokladnie silnik dookola, moze ci tak wyciekac ze od razu paruje, 2-3 cm/2 tyg to nie duzo. Szukaj sladow osadu po odparowanym plynie.



gosia
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: śr wrz 07, 2005 13:15
Lokalizacja: chorzóVW/dąbrovwa g.

Post autor: gosia » pt mar 24, 2006 01:53

ja tak miallam i to bya uszczelka ... ale wy tam spece jestescie to nic nie mowie :bajer:



el Kopyto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: wt mar 07, 2006 13:38
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: el Kopyto » pt mar 24, 2006 08:10

Ta maź na korku sugeruje że płyn dostaje się do oleju. Obstawiam uszczelkę.


pozdrowienia el Kopyto

gor7
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: pn lis 21, 2005 15:49
Lokalizacja: augustów
Kontakt:

Post autor: gor7 » pt mar 24, 2006 08:28

Witam sprawdz jeszcze czy nie masz gdzieś przecieków na łączeniach gumowych węży z krućcami. U mnie jak jest zimno to na tych łączeniach czasami cieknie. pozdrawiam. acha szczególnie przy chłodnicy.


vwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvw

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pt mar 24, 2006 08:51

el Kopyto pisze:Ta maź na korku sugeruje że płyn dostaje się do oleju. Obstawiam uszczelkę.
o tej porze roku maź na korku sugeruje też jazdę na krótkich odcinkach i niegogrzanie silnika. Trzeba by zerknąć jak wygląda olej na bagnecie. Obecność mazi w tym miejscu jest już podejrzana. Jako , że ubytek nie jest wielki podejrzewam jakiś niewielki wyciek.



Awatar użytkownika
Cefaloid
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr sty 04, 2006 14:02
Lokalizacja: qqqq

Re: [MK2] Ubywajacy plyn chlodzacy

Post autor: Cefaloid » pt mar 24, 2006 09:09

Goofi pisze:Witam,

Jakies 2 tygodnie temu kupilem butelke Dynagelu i dolalem do kresek, by bylo fool. Dzis zajrzalem pod maske i bylo 2-3cm ponizej poziomu, wiec wlalem reszte z butelki.

Czemu mi znika :?: przez te okolo 2 tygodnie jakies 2-3cm to nie straszne, ale boje sie najgorszego, ze to moze byc uszczelka pod glowica :(
Moze dodam, ze jak go odpalam rano, to tuz po zapaleniu zazwyczaj przez pirwsze 2-3s chodzi on inaczej i wydaje dziwny odglos a po chwili juz normalnie. Przy powtornym zapalaniu juz bez tych efektow, jedynie tak ma po nocy - moze wina niskich temperatur.
To że przez 2-3s jest głośniejszy to normalne - klepią zawory zanim układy kasowania luzu zaworów napełnią się olejem. Tak samo maź pod korkiem to normalka w silnikach VW zimie.
Sprawdź olej - jeżeli nie jest matowy to wcale nie musi być uszczelka a nawet pewnie nie jest. Masz pewnie jakieś małe nieszczelności na wężach albo pompę wody do zrobienia - podłóż suchą tekturę pod auto i podczekaj do rana (na gorącym silniku nie zobaczysz nic bo tak mały wyciek zaraz opdaruje). I popatrz na plastikowy króciec do silnika (lubi pękać), na węże od spodu i poszukaj jakiejkolwiek kropelki... chyba tyle.



Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » pt mar 24, 2006 10:46

To ja sie rowniez zgodze co do tej mazi na korku - 99% ze to zima+krotkie dystanse :)
A ten ubytek 2-3cm/2tyg to mi nie wyglada na uszczelke pod glowica. No, ale nie widze wiec nie jestem na 100% pewnien. Pamietaj tylko, zeby przed ew zdjeciem glowicy sprawdzic dobrze kilka razy silnik dookola, zeby pozniej nie bylo ze wymieniles i problem dalej jest :chytry:



tytios
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn kwie 11, 2005 21:22

Post autor: tytios » pt mar 24, 2006 10:49

Ja miałem ten sam problem, jak wymieniłem uszczelkę pod głowicą płyn już nie ucieka.



Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » pt mar 24, 2006 10:53

AAA, polecam ci goraco http://vw2.info/vwforum/kody/dwojka.html - sprawdzanie wyciekow metoda fluorescencji :) Fajna sprawa :) Co do proszku, to nie wiem gdzie mozna go kupic, a diodki to w lepszym elektronicznym powinienes dostac



toma1985
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: pn lut 13, 2006 22:05
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: toma1985 » pt mar 24, 2006 11:04

mi ubylo jakies 3 , 4 milimetry przez jakis miesiac co to moze byc???



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 353 gości