Drgania silnika po wyłączeniu auta

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Credence
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt mar 02, 2010 20:48
Lokalizacja: Lublin

Drgania silnika po wyłączeniu auta

Post autor: Credence » wt mar 02, 2010 20:56

Witam,
mój problem wygląda następująco: przy wyłączaniu samochodu następują drgania pochodzące z silnika. Nadmienię, że stało się tak po wymianie rozrządu. Ten sam mechanik, który wymieniał rozrząd, stwierdził, że problem owych drgań leży w poduszkach silnika. Wymienił poduszkę - drgania nie ustały(naraził mnie na koszty). Dalsze jego przewidywania to wymiana tzw. patyka, aby wyeliminować tą usterkę.
Jeżeli któryś z forumowiczów wie na czym polega MÓJ problem prosiłbym o pomoc.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » wt mar 02, 2010 21:06

Golf 1.9 tdi - ALH/AGR ??
Czy podczas rozruchu silnika też są drgania - czy tez przy gwałtownym przyspieszaniu?
Sprawdziłeś podłączenie wężyków do elektrozaworu klapy gaszącej ?
Poduszki pod silnikiem możesz sam sprawdzić, zapinasz 3 bieg i na zgaszonym silniku popychasz auto do przodu do tyłu i patrzysz jak pracuje silnik - ruch powinien być sprężysty- jeśli następuje pusty przeskok to poducha.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Credence
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt mar 02, 2010 20:48
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Credence » wt mar 02, 2010 21:19

Silnik drga zarówno przy włączaniu jak i wyłączaniu, nie drga podczas przyspieszania. A co do elektrozaworu klapy gaszącej to niestety nie jestem za bardzo w temacie. Jakbyś mógł, prosiłbym bardzo o wyjaśnienie. A z tym trzecim biegiem to sprawdzę w dzień.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » wt mar 02, 2010 21:33

Drgania podczas rozruchu/gaszenia to jeden z objawów uszkodzonego dwu masowego koła zamachowego O ile wszystkie silniki z oznaczeniem ALH je miały o tyle w AGR to "rzadkość" choć występuje. Choć drgania powinny występować podczas gwałtownego przyspieszania na wysokim biegu przy niższych obrotach silnika, inaczej jadąc 60 km/h na 4 biegu wciśnij gaz do dechy jeśli będzie przez chwile czuć drgania to może być dwu masowe koło zamachowe.

Zrób tak, uruchom silnik zaciągnij ręczny hamulec otwórz maskę i naciśnij na dźwignie siłownika klapy gaszącej, auto powinno zgasnąć bez żadnego telepania- tylko wciśnij szybko i przytrzymaj.

Obrazek


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Credence
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt mar 02, 2010 20:48
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Credence » wt mar 02, 2010 21:49

Dziękuję za wskazówki i informacje, których mi udzieliłeś.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 51 gości