Słabe hamulce

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
puzon_16
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: śr mar 15, 2006 11:13
Lokalizacja: Hadykówka
Kontakt:

Słabe hamulce

Post autor: puzon_16 » pn mar 01, 2010 13:24

Witam

Mam problem z hamulcami w golfie II 1991 1.6PN

Otóż od zawsze żle hamowały, teraz chce poprawić

Przód mam nowe klocki, tarcze starawe ale w dobrym stanie

Tył bębny już leciwe- przebieg auta 270 tyś i pewnie jeszcze oryginalne. szczęki roczne więc stan dobry.

Korektorów brak- (przynajmniej pomiędzy belką a podwoziem)- takiego kupiłem z niemiec- wątpie zeby wcześniej ktoś kombinował przy tym.

Jeśli hamuje bardzo mocno to bez kłopotu zablokuje przód, tyłu sie nie da. Na ręcznym wykonalne bez problemu.
Mam zatem wrazenie że tył nie hamuje wcale- na żwirku wdepne pedał w podłogę- przód blokuje, tył nadal nie.


Co może byc przyczyną?

Wg mnie to stare zyżyte bębny skoro nie ma korektorów. Ale dlaczego w takim razie ręcznym blokuje bez kłopotu?

Dodam że gdy pomagam sobie ręcznym w czasie normalnego hamowania czuje że hamuje szybciej.

Co o tym myślicie?



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn mar 01, 2010 13:30

puzon_16 pisze:wątpie zeby wcześniej ktoś kombinował przy tym.
korektor moze jest przy pompie hamulcowej
Co o tym myślicie?
a jak z obciążonym tyłem ?



Tendi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: wt lut 02, 2010 14:16
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tendi » pn mar 01, 2010 13:41

Mialem to samo w poprzednim golfie. Tez 1.6PN, hamowal tylko przod. Wymienilem bebny wraz ze szczekami, z przodu klocki i jak wszystko sie ulozylo to hamulce mial bardzo dobre. Gorzej hamowal jak pozniej zmienilem kola z seryjnych 13' na 15...



Awatar użytkownika
puzon_16
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: śr mar 15, 2006 11:13
Lokalizacja: Hadykówka
Kontakt:

Post autor: puzon_16 » pn mar 01, 2010 15:18

Gdzie może być przy pompie? jak to wygląda przy pompie? i jak w końcu działa- przecież nie czuje obciązenia tyłu?

Czy mam tył obciążony czy nie to wszystko jedno



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » pn mar 01, 2010 15:29

puzon_16, dobrze poskładałeś szczęki tylne?

Mój kolega coś pomieszał w złożeniu do kupy i niezbyt to hamowało.

Jak działa Ci wspomaganie układu hamowania?



Awatar użytkownika
puzon_16
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: śr mar 15, 2006 11:13
Lokalizacja: Hadykówka
Kontakt:

Post autor: puzon_16 » pn mar 01, 2010 15:52

złożone napewno dobrze. wspamaganie raczej kiepsko. ale to nie ma przecież nic do rzeczy



Awatar użytkownika
Tomasz Bis
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
Lokalizacja: lubelskie Bychawa
Kontakt:

Post autor: Tomasz Bis » pn mar 01, 2010 22:42

puzon_16 pisze:Korektorów brak- (przynajmniej pomiędzy belką a podwoziem)- takiego kupiłem z niemiec- wątpie zeby wcześniej ktoś kombinował przy tym.
To takie rozwiązanie w słabych wersjach silnikowych . Z Pompy hamulcowej wychodzi cztery przewody , po dwa z każdej sekcji.Każda sekcja obsługuje koło przednie i tylne po przekątne. Po przekątnej ze względów bezpieczeństwa . W Twoim przypadku prawdopodobnie stanęły cylinderki , albo jak często się zdarza samoregulacja źle działa /klin/ Mogę to rozwinąć jak jest potrzeba :grin: // ale to nie ma przecież nic do rzeczy // no tu to pojechałeś :grrr:
Ostatnio zmieniony pn mar 01, 2010 22:51 przez Tomasz Bis, łącznie zmieniany 1 raz.


Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
puzon_16
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: śr mar 15, 2006 11:13
Lokalizacja: Hadykówka
Kontakt:

Post autor: puzon_16 » sob mar 06, 2010 16:36

cylinderki? ale dziwne czemu tak oba równo? a gdzie znajdują się te zaworki regulujące ciśnienie na tył?



Awatar użytkownika
Tomasz Bis
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
Lokalizacja: lubelskie Bychawa
Kontakt:

Post autor: Tomasz Bis » sob mar 06, 2010 16:46

puzon_16 pisze: a gdzie znajdują się te zaworki regulujące ciśnienie na tył?
Jakie zaworki? Jak z pompy wychodzi ci trzy przewody hamulcowe,to znaczy że masz regulator siły h.. Znajduje się po lewej stronie za sprężyną.
Ostatnio zmieniony sob mar 06, 2010 17:30 przez Tomasz Bis, łącznie zmieniany 1 raz.


Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Jessy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: wt paź 30, 2007 09:07
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Jessy » sob mar 06, 2010 16:56

Sprawdź cylinderki z tyłu, i pożądanie odpowietrz układ hamulcowy. Jak reczny jest dobry, to zapieczony jest cylinderek, ew samoregulacja.


Lewy pas zaglądasz śmierci w twarz...a tak na marginesie... " CZERWONE SĄ SZYBSZE..:D "

Awatar użytkownika
Tomasz Bis
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
Lokalizacja: lubelskie Bychawa
Kontakt:

Post autor: Tomasz Bis » sob mar 06, 2010 17:45

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... c&start=30 Tutaj kilka rzeczy na temat :bajer:


Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
puzon_16
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: śr mar 15, 2006 11:13
Lokalizacja: Hadykówka
Kontakt:

Post autor: puzon_16 » ndz mar 07, 2010 21:17

w takim razie zostają tylko cylinderki- ale swoja drogą to czemu nie mam korektora? nie jest to niebezpieczne? nawet żadnych zaworków na pompie dla tyłu. Przecież bardzo łatwo zablokować tył bez korektora.



Awatar użytkownika
Tomasz Bis
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
Lokalizacja: lubelskie Bychawa
Kontakt:

Post autor: Tomasz Bis » ndz mar 07, 2010 22:50

puzon_16 pisze:w takim razie zostają tylko cylinderki-
Tak
puzon_16 pisze:ale swoja drogą to czemu nie mam korektora?
Taka konstrukcja
puzon_16 pisze: nie jest to niebezpieczne?
W tym rozwiązaniu nie
puzon_16 pisze:nawet żadnych zaworków na pompie dla tyłu.
A po co ?
puzon_16 pisze:Przecież bardzo łatwo zablokować tył bez korektora.
Owszem ,ale w układzie hamulcowym z pompą dwustopniową i z korektorem PO JEGO WYMONTOWANIU. puzon_16, Jak jeszcze raz się zapytasz DLACZEGO to postaram się Ci to opisać .Jest to obszerny temat a ja powoli piszę :grin:


Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » pn mar 08, 2010 01:10

Odpowietrz uklad prawe kolo tyl prawe kolo przo prawe koło tył leweo kolo przód i odkręć dwa węzyki przy pompie po prawej i odpowietrz pompę tak samo jak na dole ktoś wciska ty popuszczasz i dokrecasz , pewnie masz zapowietrzony układ a bompbeli idą do góry do pompy-grawitacja , zrób tak a hamulców nie poznasz


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 285 gości