Pytanie tylna oś luz

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

cezary
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:53
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Pytanie tylna oś luz

Post autor: cezary » czw mar 23, 2006 19:34

Wmieniłem łożysko w tylnym kole po podniesieniu na lewarku luzu nie ma ,gdy opuszczę samochód i szarpię za koło to czuć wyraźny luz.Sprawdzałem drugie koło nie ma czegoś takiego.Pytanie czy to wina czopu czy może luz na tuleji belki?



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » czw mar 23, 2006 19:56

cezary pisze:Pytanie czy to wina czopu czy może luz na tuleji belki?
Najprościej jak jedna osoba wejdzie pod auto a druga będzie ruszała kołem - jeśli ruszałaby się cala belka - to sprawa prosta. Na czopie nie powinieneś mieć luzu - jeśli nie wyczuwasz go przy podniesieniu na lewarku


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Kaktus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: wt sty 25, 2005 22:29
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: Kaktus » czw mar 23, 2006 20:13

Łozyska tylnej piasty nie dokreca sie na siłe, tam musi byc lekki luz pozostawiony.
Po dokreceniu nakretki do oporu nalezy ja lekko cofnąć przed załozeniem zawleczki.


VW- da weiss mann, was mann hat.

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » czw mar 23, 2006 20:43

Kaktus pisze:Po dokreceniu nakretki do oporu nalezy ja lekko cofnąć przed załozeniem zawleczki
A ja czytałem w jakiejść książce niemieckiej, żeby tak dokręcać,aby podkładka pod nakrętka czopa dawała sie ścisło przesuwać do góry i w dół srubokretem naciskanym palcem wskazujacym.Co wy na to?Stosowałem z powodzeniem...
cezary pisze:po podniesieniu na lewarku luzu nie ma
A może opadajaca oś naciaga linkę ręcznego i szczęki zaciskają bęben?Domniemam,ze ręczny spuszczałeś przed badaniem luzu ;)



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » czw mar 23, 2006 20:47

stonefree pisze:A ja czytałem w jakiejść książce niemieckiej, żeby tak dokręcać,aby podkładka pod nakrętka czopa dawała sie ścisło przesuwać do góry i w dół srubokretem naciskanym palcem wskazujacym.Co wy na to?Stosowałem z powodzeniem...
Ja tez polecam, oczywiscie bez stosowania dzwigni...



cezary
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:53
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: cezary » czw mar 23, 2006 21:49

Domniemam,ze ręczny spuszczałeś przed badaniem luzu ;)[/quote]
luz w kołach zawsze sprawdzam bez ręcznego.



PrezeS_PL
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pn lis 07, 2005 08:58
Lokalizacja: Calgary / Opolskie

Post autor: PrezeS_PL » pt mar 24, 2006 01:02

lekki luz musisz miec - to juz taki typ, jeszcze nie widzialem takiego co nie mial :grin: , to z tym przesuwaniem podkladki srubokretem tez czytalem
jak zamocno dokrecisz to sie moga zatrzec lozyska


PrezeS
Golf w N3 - narazie
1.8 Turbo 20V juz czeka

cezary
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:53
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: cezary » pt mar 24, 2006 20:14

no tak ale jak podniosę na lewarku to nie ma jak opuszczę to jest, w drugim kole nic takiego nie występuje



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » pt mar 24, 2006 23:26

No a koło obraca sie swobodnie,czy z oporem?Ręczny napewno nie trzyma,tak jak pisałem?



cezary
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:53
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: cezary » sob mar 25, 2006 18:46

[quote="stonefree"]No a koło obraca sie swobodnie,czy z oporem?
koło obraca isę swobodnie . Dzisiaj doszedłem co to jest - czop do wymiany kupłem nowy zdjąłem bęben i łożysko nie chce wejść .Teraz pytanie czy powinno wejść z mocnym oporem czy bardzo luźno tak jak na stary czop.Może jest za gruby mierzyłem długość ta sama nacięcie w tym samym miejscu więc dlaczego może ktoś wymieniał to podpowie/



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » sob mar 25, 2006 23:08

Łozysko większe na czop będzie ci wchodziło scisło,tak,ze jak zdejmujesz bęben zawsze zostanie razem z simmeringiem na czopie.Natomiast małe łozysko powinno być luźno nałożone,tzn, suwliwie,ale nie,żeby się obracało...



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 235 gości