Problemy z odpaleniem mk4 TDI

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Psinka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: śr mar 15, 2006 03:30
Lokalizacja: Leszno/Basingstoke
Kontakt:

Problemy z odpaleniem mk4 TDI

Post autor: Psinka » wt mar 21, 2006 18:13

Witam
Niedawno kupilem Golfa 4 TDI Z poczatku wszystko bylo ok palil na dotyk. Jednak tak po tygodniu mam problem z odpaleniem go np po 10 godzinnym postoju. Musze go krecic tak z 5 sec zanim zaskoczy, przy tym leci pelno bialego prawie dymu (mysle ze to nieprzepalona ropa). Dziwne jest to ze przy cieplym silniku tzn nawet jak nim pojade 1 min odpala na dotyk. Ostatni wymienilem w nim kompletny rozrzad. Czytalem ze moze to byc problem z katem wtrysku jednak na cieplym pali elegancko i z moca nie ma problemow.
Czy moga to byc swiece lub akumulator ? Czy mozna sobie z tym poradzic bez wizyty w serwisie (jestem w uk) ? Z gory dziekuje za pomoc



greg

Post autor: greg » wt mar 21, 2006 22:26

sprawdż zy dochodzi prąd do świec



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » wt mar 21, 2006 23:01

Psinka pisze:ze moze to byc problem z katem wtrysku jednak na cieplym pali elegancko i z moca nie ma problemow.
kat wtrysku odpowiada właśnie za palenie na zimnym silniku - czy po wymianie rozrządu był korygowany kat wtrysku?


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Re: Problemy z odpaleniem mk4 TDI

Post autor: piotrek1313 » śr mar 22, 2006 10:53

Psinka pisze:Witam
Niedawno kupilem Golfa 4 TDI Z poczatku wszystko bylo ok palil na dotyk. Jednak tak po tygodniu mam problem z odpaleniem go np po 10 godzinnym postoju. Musze go krecic tak z 5 sec zanim zaskoczy, przy tym leci pelno bialego prawie dymu (mysle ze to nieprzepalona ropa). Dziwne jest to ze przy cieplym silniku tzn nawet jak nim pojade 1 min odpala na dotyk. Ostatni wymienilem w nim kompletny rozrzad. Czytalem ze moze to byc problem z katem wtrysku jednak na cieplym pali elegancko i z moca nie ma problemow.
Czy moga to byc swiece lub akumulator ? Czy mozna sobie z tym poradzic bez wizyty w serwisie (jestem w uk) ? Z gory dziekuje za pomoc
Hmm, dziwna sprawa z tym bialym dymem, nieprzepalona ropa to tak bardziej na czarno kopci... Kata wtrysku sobie sam raczej nie sprawdzis. Swiece tak - powykrecaj i podlacz na chwilke kazda na krotko pod akumulator - jak beda ladnie grzaly to sa dobre :bigok:
A on ci na bialo kopci tez po zapaleniu czy tylko jak go krecisz??



greg

Post autor: greg » śr mar 22, 2006 12:07

nie wiem czy doczytałeś -
Psinka pisze:Musze go krecic tak z 5 sec zanim zaskoczy, przy tym leci pelno bialego prawie dymu (mysle ze to nieprzepalona ropa).
czyli ropa się nie spala podczas uruchomienia - nie podczas kręcenia na wysokich obrotach. I skoro się nie spala poczas rozruchu to dym jest wtedy faktycznie biały



Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » śr mar 22, 2006 13:14

Hmmm, mi sie wydaje ze niespalony ON ma kolor bardziej czarny. Przeciez jak ci np nie pali na jeden gar po zapaleniu (bo np nie grzeje ci swieca) to dymi na czarno. Ale w sumie to zeby spalic olej (zeby byl bialy dym) to najpierw musialby zapalic :bigok: :) No nic, zobaczymy :)



greg

Post autor: greg » śr mar 22, 2006 14:30

piotrek1313, a u mnie jak odpalisz bez grzania świec to na biało, a nie na czarno - na czarno to jak odpili i wyrwie sadze z tłumika..



Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » śr mar 22, 2006 14:43

Ołkej :pub: To niech Psinka sprawdzi czy mu swieczki w ogole grzeja i cy sa sprawne. W takim przypadku najprostsza mozliwosc to chyba spalony bezpieczniczek :)
Pozdro :)



Awatar użytkownika
Psinka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: śr mar 15, 2006 03:30
Lokalizacja: Leszno/Basingstoke
Kontakt:

Post autor: Psinka » śr mar 22, 2006 17:22

do piotrek : o jaki bezpieczniczek chodzi ? O jeden z tych ktory sie znajduje przy kierownicy czy gdzies w silniku ?[/quote]



Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » czw mar 23, 2006 01:53

Hmm, wydaje mi sie, ze bezpiecznik od swiec zarowych powinien byc gdzies pod maska, ale to nie jestem na 100% pewnien. Poza tym tak chyba bylo w straszych golfach, jak sie myle to prosze mnie poprawic :) Sprawdz opisy tych pod kierownica, jak tam nie bedzie bezp od grzania swiec, to szukaj pod macha :bigok:



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » czw mar 23, 2006 20:02

piotrek1313 pisze:Hmm, wydaje mi sie, ze bezpiecznik od swiec zarowych powinien byc gdzies pod maska, ale to nie jestem na 100% pewnien. Poza tym tak chyba bylo w straszych golfach, jak sie myle to prosze mnie poprawic Sprawdz opisy tych pod kierownica, jak tam nie bedzie bezp od grzania swiec, to szukaj pod macha
Watpie zeby byl pod macha. W Mk3 TDI bezpiecznik swiec jest nad przekaznikami w oddzielnym gdziezdzie i jest w ogole troche wiekszy od normalnych bezpiecznikow...
W Mk4 TDI powinien byc predzej gdzies tam niz pod macha. W TDI pod macha to moze byc (nie w kazdym jest) np. bezpiecznik od swiec podgrzewajacych plyn...



Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » czw mar 23, 2006 20:11

Ale wy sie kurde lubicie czepiac :satan: Jak nie bedzie tu to bedzie tam i tyle :) Przeciez nie napisalem ze na 100% bedzie wlasnie pod maska :)



Awatar użytkownika
Psinka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: śr mar 15, 2006 03:30
Lokalizacja: Leszno/Basingstoke
Kontakt:

Post autor: Psinka » czw mar 23, 2006 20:13

Bezpieczniki sa ok. Dzisiaj sprawdzilem swiece i wszystkie sa spoko. Wg mechanika nie wiadomo co jest. Wg niego silnik chodzi normalnie Zadnych dziwnych stukow. Zalecil mi dolanie Diesel Fuel Cleaner . Niby ma przeczyscic pompe paliwowa i wtryski. Zobaczymy. Jak nie pomoze to zostanie mi podjazd do VW :(

PS ale to juz jak bede w Polsce bo tutaj wolaja 200 poundow za odczyt bledow heh smiech na sali

[ Dodano: Wto Mar 28, 2006 16:41 ]
Mam wielka prosbe do was ! Mozecie mi powiedziec gdzie jest przekaznik od swiec zarowych w mk4 ? Bylem dzisiaj u mechanika i sprawdzij ze swiece sa ok jak je sie podlaczy na krotko pod akumulator ale nie ma pradu w kablu zasilajacym swiece. Nie wiem wlasnie czy na to nie mial wplywu goracy silnik no ale chyba powinny sie chociaz na moment zapalic. Takze stwierdzil ze jest to wina przekaznika ale gdzie go szukac ?? Ma ktos moze schemat tego obwodu ze swiecami ??
moj emil apele@poczta.onet.pl

Z gory wielkie dzieki



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 72 gości