Czy to juz sprzeglo?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Czy to juz sprzeglo?
Witam,
Mam seata ibize GTi 96 2.0 8v - auto mam juz od 2005 roku i zawsze do tej pory mialem tak ze na 4 biegu wskazowka od obrotow szla rowno z wskazowka od predkosci a na 5 biegu zawsze dla 3000rpm mialem 110km/h.
Ostatnio mialem wymieniany termostat i mechanik ma podjazd z garazu pod duzym katem i jak wyjezdzal to mu zgasl samochod i podobno jak zapalil to ostro gazowal przy wyjezdzie i jak wysiadl to mowil ze chyba przypalil sprzeglo od tamtej pory zauwazylem ze na 4 biegu jak przyspieszam wskazowka od obrotow wyprzedza ta od predkosci ale nieznacznie a na 5 biegu na 3000rmp mam 100km/h
myslicie ze to jest wina nadpalonego sprzegla??
Pozdrawiam
Mam seata ibize GTi 96 2.0 8v - auto mam juz od 2005 roku i zawsze do tej pory mialem tak ze na 4 biegu wskazowka od obrotow szla rowno z wskazowka od predkosci a na 5 biegu zawsze dla 3000rpm mialem 110km/h.
Ostatnio mialem wymieniany termostat i mechanik ma podjazd z garazu pod duzym katem i jak wyjezdzal to mu zgasl samochod i podobno jak zapalil to ostro gazowal przy wyjezdzie i jak wysiadl to mowil ze chyba przypalil sprzeglo od tamtej pory zauwazylem ze na 4 biegu jak przyspieszam wskazowka od obrotow wyprzedza ta od predkosci ale nieznacznie a na 5 biegu na 3000rmp mam 100km/h
myslicie ze to jest wina nadpalonego sprzegla??
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pn mar 01, 2010 20:56 przez Marooo9, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Marooo9, ewidentnie sprzęgło do zmiany. Jesli to pierwsza zmiana to możnaby poprzestac na samej tarczy, ale praktyka wskazuje że to się nie opłaca bo kupa roboty z montazem. lepiej zmienić całość. Koło 6 stówek trzeba znaleźć
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Tak może być jak masz diesla. Nie wiem dokładnie jak w TDI ale w klekotach na mechanicznej pompie sygnał na obrotek idzie z alternatora. W benzyniakach sygnał idzie z cewki lub ECU więc nie może się z tego powody mylić.Nie znam sie, ale u mnie w poprzednim golfie tez po zabawie na cargo mialem podobny problem. Jednak u mnie okazal sie byc winny pasek klinowy, ktory po rozgrzaniu zwyczajnie sie slizgal.
a co masz z tym na mysli?Qto pisze:może być że się delikatnie ślizga, ale to raczej powinno być słychać
u mnie nie slychac nic poprostu zaobserwowalem to z tymi obrotami
nie jest to pierwsza zmiana poprzednia byla w 2004 to jest jakies 60tys km temuPaweł Marek pisze:Jesli to pierwsza zmiana to możnaby poprzestac na samej tarczy
myslisz ze to juz na 100% bedzie tarcza
chyba bede musial scignac tego mechanika co do robocizny - wkoncu to on je przypalił
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
witam
musze powiedziec ze zrobilem tak jak pisal italiano_83 i nie mam gwaltownego skoku wsakowki od obrotow jedyne co zaobserwowalem to jest to ze jak jade po trasie i zaczynam przyspieszac na 4 biegu to tak 2 2ooorpm wskazowiki ida w miare rowno ( od obrotow jest ciut w przodzie) a po pokonaniu 2000rpm ta od obrotow idzie znacznie do przodu
musze powiedziec ze zrobilem tak jak pisal italiano_83 i nie mam gwaltownego skoku wsakowki od obrotow jedyne co zaobserwowalem to jest to ze jak jade po trasie i zaczynam przyspieszac na 4 biegu to tak 2 2ooorpm wskazowiki ida w miare rowno ( od obrotow jest ciut w przodzie) a po pokonaniu 2000rpm ta od obrotow idzie znacznie do przodu
sprawdz czy jestes w stanie ruszyc spod swiatel na 4tym biegu... bardziej strzalem ze sprzegla niz zabawa na polsprzegle... sam nie tak dawno skonczylem swoje sprzeglo i poza objawami przy przyspieszaniu na 4tym i 5tym biegu jakie opisales moglem np. plynnie ruszac na suchym asfalcie uzywajac 4tego biegu
Kurczę, nie czujesz jak auto idzie a jak szło kiedyś? Jakbyś znał ten samochód dobrze to żaden problem ocenić jak to sprzęgło ciągnie... Pamiętaj też, że wskazówki od obrotomierza i prędkościomierza nie "idą" tak liniowo, tzn. obrotomierz szybciej i jest to bardziej widoczne na niższych biegach - i to jest ok. Jeśli jednak przy 90-100 na 5 wciśniesz gaz w podłogę i obroty wyraźnie rosną, a auto nie przyspiesza (lub przyspiesza nieznacznie) - no to sprzęgło się kończy.
Ja już od czerwca tak jeżdżę, a robię teraz jakieś 3 tys. miesięcznie. Ślizga tylko czasem przy dynamicznej jeździe na 4 lub 5 biegu. Trzeba będzie w końcu to zrobić... Jakoś powoli się kończy
Ja już od czerwca tak jeżdżę, a robię teraz jakieś 3 tys. miesięcznie. Ślizga tylko czasem przy dynamicznej jeździe na 4 lub 5 biegu. Trzeba będzie w końcu to zrobić... Jakoś powoli się kończy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 221 gości