przejscie z SDI na MTDI

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
MaSa_Golf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 708
Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

przejscie z SDI na MTDI

Post autor: MaSa_Golf » ndz lut 28, 2010 00:59

Witam
Czy ze zwyklasa SDI mozna zrobic MTDI, czyli jak to bedzie jezdzic, w przypadku zmiany pompy na pompe od 1.9TD i dolozenie turbo, np. K24 lub T2??



vwmkII
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 12:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: vwmkII » ndz lut 28, 2010 01:42

radze kupic caly silnik i zrobic przekladke wyjdzie taniej :chytry: albo zmienic auto :grin:



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » ndz lut 28, 2010 02:21

vwmkII pisze:radze kupic caly silnik i zrobic przekladke wyjdzie taniej
A to czemu?

MaSa_Golf, dłubaj nie bój się, problem może być z wtryskami, bo chude i nie wiem jak tłoki, ale myślę że do serii 1Z spokojnie da rade dociągnąć.



vwmkII
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 12:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: vwmkII » ndz lut 28, 2010 02:24

t0mal, bylo o tym juz na forum ale jak kolega chce niech dlubie



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » ndz lut 28, 2010 02:26

Chyba się mylisz, tu chodzi o TDI na całkowicie mechanicznej pompie, bez elektroniki.

[ Dodano: 28 Lut 2010 01:36 ]
Trochę poszperałem, więc tak, tłoki będą ok, potrzeba podstawę filtra (może się nada od twojego silnika), dopływ i spływ oleju do turbo, kolektor wydechowy, dolot może też zostać. Od bidy nada się pompa z AAZ, ale jak masz kupować to podobno z peugeota jest lepsza (nie wiem czemu)



Awatar użytkownika
MaSa_Golf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 708
Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MaSa_Golf » ndz lut 28, 2010 03:01

to raczej plan na przyszlosc, zeby osiagnac jakies 110 - 120 KM, nie wiecej

a jak ze stopniem sprężania, w SDI jest 22,5, a w TDI 19,5, trzeba bedzie jakos go odprezyc??

po moich zabawach z 1.6 TD ostał mi sie kolektor dolot, kolektor wydech pod k14, doplyw oleju, podstawe filtra tez powinienem znalezc. bedzie mi brakowac pompy, i turbo (mam k14 ale w kiepskim stanie) i odplywu oleju. podejda kolektory od 1.6TD?? wiem ze wydech pasuje od 1.6TD do 1.9TD a dolot juz nie :crazy:

za jaka pompa sie rozgladac od 1.6 czy 1.9??

czytalem ze trzeba wsadzic fale od TDI, bo pompa od TD daje za małe cisnienie, a jak ma sie do tego fala z SDI, wystarczy??

turbo szukac ze zwykla czy zmienna geometria?? czy da sie w jakis prosty sposob zmieniac geometrie przy MTDI czy lepiej znalezc t2/k14 lub t3/k24, nie zaglebialem sie jeszcze w temat VNT

dzieki za wszystkie porady, bede wiedzial czy sie za to zabierac powoli, tzn. graty kompletowac



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » ndz lut 28, 2010 03:48

110-120 da radę z 1.6 wycisnąć, zrób sobie do swojego pompę 10 lub 11 na bazie AAZ lub Peugeota 406 to będziesz miał podstawę do robienia porządnej pompy do m-tdi.

Stopień sprężania jest taki sam w TDI i SDI kolektor dolotowy też powinien pasować, ale ten z SDI będzie lepszy, zapewni Ci doładowanie dynamiczne :bajer:

Co do pompy to jest zasada, że do wtrysku pośredniego dajesz falę z silnika z wtryskiem pośrednim i analogicznie do bezpośredniego.

Turbo to już tylko wyłącznie twoje widzimisię, na zmiennej geometrii licz się z zapiekaniem się kierownic, na wg będziesz miał laga.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9271
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » ndz lut 28, 2010 11:20

Niech lepiej kolega poda jaki dokladnie silnik ma zamiar dlubac. Cos mi sie wydaje ze moze byc mylone pojecie silnika SDI z wolnossacym na posrednim wtrysku. Tez mi chodzi po glowie maly mod w moim polo 1.9D (AEF) zeby dolozyc turbine i wtedy ma sens podkrecenie wydatku na pompie bo tak to batory za mną.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
MaSa_Golf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 708
Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MaSa_Golf » ndz lut 28, 2010 19:49

silnik AEY, ewentualnie 1Y, zalezy z jakim sie autko kupi



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » ndz lut 28, 2010 20:43

1Y to jest zwykły diesel 1.9 z komorą wirową.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9271
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » ndz lut 28, 2010 22:15

czyli jak przypuszczalem zaden tam SDI


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: piotrekgal » ndz lut 28, 2010 22:20

SDI to taki odpowiednik 1,9D z tym, ze calkowicie mechaniczny wolnossak, 1,9D ( 1Y ) to takie TD bez turba , SDI to takie TDI nieuturbione, mowiac najprosciej i najdoslowniej :bigok:



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » ndz lut 28, 2010 22:39

Ale AEY to już jest sdi :bajer:



ZbyszekGolf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 522
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:24
Lokalizacja: Danków
Kontakt:

Post autor: ZbyszekGolf » ndz lut 28, 2010 22:42

Tak AEY to jest silnik z bezposrednim wtryskiem i to jest sdi a 1y to silnik z posrednim wtryskiem



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 18 gości