przejscie z SDI na MTDI
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- MaSa_Golf
- Gadatliwa bestia
- Posty: 708
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
przejscie z SDI na MTDI
Witam
Czy ze zwyklasa SDI mozna zrobic MTDI, czyli jak to bedzie jezdzic, w przypadku zmiany pompy na pompe od 1.9TD i dolozenie turbo, np. K24 lub T2??
Czy ze zwyklasa SDI mozna zrobic MTDI, czyli jak to bedzie jezdzic, w przypadku zmiany pompy na pompe od 1.9TD i dolozenie turbo, np. K24 lub T2??
Chyba się mylisz, tu chodzi o TDI na całkowicie mechanicznej pompie, bez elektroniki.
[ Dodano: 28 Lut 2010 01:36 ]
Trochę poszperałem, więc tak, tłoki będą ok, potrzeba podstawę filtra (może się nada od twojego silnika), dopływ i spływ oleju do turbo, kolektor wydechowy, dolot może też zostać. Od bidy nada się pompa z AAZ, ale jak masz kupować to podobno z peugeota jest lepsza (nie wiem czemu)
[ Dodano: 28 Lut 2010 01:36 ]
Trochę poszperałem, więc tak, tłoki będą ok, potrzeba podstawę filtra (może się nada od twojego silnika), dopływ i spływ oleju do turbo, kolektor wydechowy, dolot może też zostać. Od bidy nada się pompa z AAZ, ale jak masz kupować to podobno z peugeota jest lepsza (nie wiem czemu)
- MaSa_Golf
- Gadatliwa bestia
- Posty: 708
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
to raczej plan na przyszlosc, zeby osiagnac jakies 110 - 120 KM, nie wiecej
a jak ze stopniem sprężania, w SDI jest 22,5, a w TDI 19,5, trzeba bedzie jakos go odprezyc??
po moich zabawach z 1.6 TD ostał mi sie kolektor dolot, kolektor wydech pod k14, doplyw oleju, podstawe filtra tez powinienem znalezc. bedzie mi brakowac pompy, i turbo (mam k14 ale w kiepskim stanie) i odplywu oleju. podejda kolektory od 1.6TD?? wiem ze wydech pasuje od 1.6TD do 1.9TD a dolot juz nie
za jaka pompa sie rozgladac od 1.6 czy 1.9??
czytalem ze trzeba wsadzic fale od TDI, bo pompa od TD daje za małe cisnienie, a jak ma sie do tego fala z SDI, wystarczy??
turbo szukac ze zwykla czy zmienna geometria?? czy da sie w jakis prosty sposob zmieniac geometrie przy MTDI czy lepiej znalezc t2/k14 lub t3/k24, nie zaglebialem sie jeszcze w temat VNT
dzieki za wszystkie porady, bede wiedzial czy sie za to zabierac powoli, tzn. graty kompletowac
a jak ze stopniem sprężania, w SDI jest 22,5, a w TDI 19,5, trzeba bedzie jakos go odprezyc??
po moich zabawach z 1.6 TD ostał mi sie kolektor dolot, kolektor wydech pod k14, doplyw oleju, podstawe filtra tez powinienem znalezc. bedzie mi brakowac pompy, i turbo (mam k14 ale w kiepskim stanie) i odplywu oleju. podejda kolektory od 1.6TD?? wiem ze wydech pasuje od 1.6TD do 1.9TD a dolot juz nie
za jaka pompa sie rozgladac od 1.6 czy 1.9??
czytalem ze trzeba wsadzic fale od TDI, bo pompa od TD daje za małe cisnienie, a jak ma sie do tego fala z SDI, wystarczy??
turbo szukac ze zwykla czy zmienna geometria?? czy da sie w jakis prosty sposob zmieniac geometrie przy MTDI czy lepiej znalezc t2/k14 lub t3/k24, nie zaglebialem sie jeszcze w temat VNT
dzieki za wszystkie porady, bede wiedzial czy sie za to zabierac powoli, tzn. graty kompletowac
110-120 da radę z 1.6 wycisnąć, zrób sobie do swojego pompę 10 lub 11 na bazie AAZ lub Peugeota 406 to będziesz miał podstawę do robienia porządnej pompy do m-tdi.
Stopień sprężania jest taki sam w TDI i SDI kolektor dolotowy też powinien pasować, ale ten z SDI będzie lepszy, zapewni Ci doładowanie dynamiczne
Co do pompy to jest zasada, że do wtrysku pośredniego dajesz falę z silnika z wtryskiem pośrednim i analogicznie do bezpośredniego.
Turbo to już tylko wyłącznie twoje widzimisię, na zmiennej geometrii licz się z zapiekaniem się kierownic, na wg będziesz miał laga.
Stopień sprężania jest taki sam w TDI i SDI kolektor dolotowy też powinien pasować, ale ten z SDI będzie lepszy, zapewni Ci doładowanie dynamiczne
Co do pompy to jest zasada, że do wtrysku pośredniego dajesz falę z silnika z wtryskiem pośrednim i analogicznie do bezpośredniego.
Turbo to już tylko wyłącznie twoje widzimisię, na zmiennej geometrii licz się z zapiekaniem się kierownic, na wg będziesz miał laga.
Niech lepiej kolega poda jaki dokladnie silnik ma zamiar dlubac. Cos mi sie wydaje ze moze byc mylone pojecie silnika SDI z wolnossacym na posrednim wtrysku. Tez mi chodzi po glowie maly mod w moim polo 1.9D (AEF) zeby dolozyc turbine i wtedy ma sens podkrecenie wydatku na pompie bo tak to batory za mną.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
- piotrekgal
- Forum Master
- Posty: 1407
- Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
- Lokalizacja: Suwałki
- Kontakt:
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 522
- Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:24
- Lokalizacja: Danków
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości