Montaż tempomatu w MK4 TDI
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
jest to gniazdo zaciskane na taśmę typ SC10 - 10pinów. załączam przykładową stronkę. http://www.seguro.pl/sklep/?podkat=174
Tanie części samochodowe.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: sob lut 27, 2010 10:04
- Lokalizacja: Płock
witam
mam pytanie bo kiedyś widziałem na tym forum dokładny opis jak założyć tempomat w golfie iv ale teraz już tego w ogóle nie mogę znaleźć jedynie ten wątek. To co jest jest trochę poszarpane i nie chciałbym czegoś zepsuć.. Czy mógłbym prosić kogoś kto to robił albo wie jak to zrobić krok po kroku? mam manetke i wtykę+ piny do zarobienia na kablach..
będę bardzo wdzięczny
mam pytanie bo kiedyś widziałem na tym forum dokładny opis jak założyć tempomat w golfie iv ale teraz już tego w ogóle nie mogę znaleźć jedynie ten wątek. To co jest jest trochę poszarpane i nie chciałbym czegoś zepsuć.. Czy mógłbym prosić kogoś kto to robił albo wie jak to zrobić krok po kroku? mam manetke i wtykę+ piny do zarobienia na kablach..
będę bardzo wdzięczny
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: sob lut 27, 2010 10:04
- Lokalizacja: Płock
wiązki nie mam ale mam wtykę-tą dochodzącą do manetki z kabelkami obciętymi z oryginalnej wiązki, niestety kolory się nie zgadzają z tymi w instrukcji którą umieścił spidermonkey (chociaż manetka i wtyczka pochodzi z bory 2002r.). dodatkowo mam nowe piny do zaciśnięcia na nowych przewodach tylko dokładnie nie wiem jakiej długości itd. a nie chce próbować rozbierać tego wszystkiego żeby się nie zrobiła kaszana choćby z poduszką powietrzną, fajnie byłoby jakby ktoś opisał jak po kolei to wszystko robić, myślę że taki tutorial przydałby się szerszemu gronu użytkowników:)
-
- srebrna strzała
- Posty: 120
- Rejestracja: śr maja 28, 2008 07:13
- Lokalizacja: Warszawa/Ząbki/Prudnik
- Kontakt:
magazynier,
Także troszkę cierpliwości i zborę to wszystko do kupy
, za namową kolegi qurka przygotowywuje FAQ "montaż tempomatu od A-Z", ale żeby to wyszło przejrzyście, nie pomijając niczego potrzebny jest czas, a póki co mi go bardzo brakuje. Ale ponad połowa za mną....magazynier pisze:myślę że taki tutorial przydałby się szerszemu gronu użytkowników:)
Także troszkę cierpliwości i zborę to wszystko do kupy
raku
-------------------------------------------------------
Materiały budowlane w Warszawie
-------------------------------------------------------
Materiały budowlane w Warszawie
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: sob lut 27, 2010 10:04
- Lokalizacja: Płock
To od razu kolego pisz w FAQ bo też czekam na instrukcjerakutom pisze:magazynier,, za namową kolegi qurka przygotowywuje FAQ "montaż tempomatu od A-Z", ale żeby to wyszło przejrzyście, nie pomijając niczego potrzebny jest czas, a póki co mi go bardzo brakuje. Ale ponad połowa za mną....magazynier pisze:myślę że taki tutorial przydałby się szerszemu gronu użytkowników:)
Także troszkę cierpliwości i zborę to wszystko do kupy
Das Auto.
[url=http://g.imagehost.org/view/0306/06062009_004][img]http://g.imagehost.org/t/0306/06062009_004.jpg[/img][/url]
[url=http://g.imagehost.org/view/0306/06062009_004][img]http://g.imagehost.org/t/0306/06062009_004.jpg[/img][/url]
-
- srebrna strzała
- Posty: 120
- Rejestracja: śr maja 28, 2008 07:13
- Lokalizacja: Warszawa/Ząbki/Prudnik
- Kontakt:
magazynier, Vito1988, mam ale nie śpie już ponad 30 godzin, więc jeżeli są jakieś babole to nie krzyczeć a poprawiać
tutorial tempomat
już zasypiam nad kompem, jeżeli są niejasności pisać.
[ Dodano: 27 Lut 2010 23:10 ]
Vito1988,
tutorial tempomat
już zasypiam nad kompem, jeżeli są niejasności pisać.
[ Dodano: 27 Lut 2010 23:10 ]
Vito1988,
do działu FAQ to trafi, jak będzie pewne, że instrukcja jest w pełni kompletna bez błędówVito1988 pisze:To od razu kolego pisz w FAQ bo też czekam na instrukcje
Ostatnio zmieniony ndz lut 28, 2010 00:08 przez rakutom, łącznie zmieniany 2 razy.
raku
-------------------------------------------------------
Materiały budowlane w Warszawie
-------------------------------------------------------
Materiały budowlane w Warszawie
Opis jest spoko, ale moim zdaniem mało szczegulów dotyczących zdjęcia poduski kierownicy, a to dla amatora jest najtrudniejsze / wiem po sobie/, dopisz jeszcze coś takiego:
Potrzebne narzędzia: Torx'y: 20 , 25, 55, 30 (chyba), płaski śrubokręt o szer. ok. 5mm,
krzyżakowy śrubokręt wąski, a długi, klucz nasadowy 13.
Step l. Odłączenie bieguna - akumulatora (chyba komentarz nie potrzebny)
Step 2. Demontaż poduszki kierowcy.
Należy przekręcić kluczyk w stacyjce (aby nie blokowała się kierownica) i
obrócić o 90* w stosunku do kierunku jazdy na wprost (boczne ramiona kierownicy
powinny się znajdować, jedno na dole drugie na górze). Od tyłu ramiona
znajdującego się u góry znajduje się otwór o średnicy ok. 8-10 mm, należy w niego
włożyć płaski śrubokręt na głębokość ok. 4,5-5 cm./to jest 2/3 głębokości/ W otworze tym znajduje się
blaszka połączona ze sprężyną stalową (trochę przypominającą tą od weka). Na
blaszce tej znajduje się niewielki wypust o wysokości ok. 1mm. „Penetrując" (ruch
pionowy) śrubokrętem w otworze można wyczuć ten wypust - śrubokręt delikatnie na
nim podskakuje. Ostrze śrubokręta należy ustawić tuż nad tym wypustem (tego nie
widać, trzeba to zrobić „na macanego" śrubokrętem). Następnie należy trzonkiem
(starając się nie przesuwać ostrza) wykonać ruch do góry. Poduszka z tej strony
powinna odskoczyć. Następnie należy obrócić kierownicę o 180*, aby drugie boczne
ramię kierownicy tym razem znalazło się u góry i powtórzyć całą operację jeszcze raz
dla drugiej strony. WARNING: Po zluzowaniu drugiego zaczepu poduszka może
nam wypaść, w związku z czym. należy uważać bo mogą się zerwać przewody.
95% sukcesu zależy od prawidłowego włożenia śrubokręta. Ja na początku
męczyłem się ze 20 minut, zanim załapałem co jest z tym wypustem. Teraz
demontaż całej poduszki zajmuje mi 15-20 sekund. Należy uważać aby dobrze
ustawić śrubokręt nad tym wypustem, gdyż w innym wypadku złe ustawienie i zbyt
mocne pociągnięcie może spowodować rozerwanie tej czarnej pianki, z której
wykonana jest kierownica wzdłuż otworu. Po wyjęciu poduszki najlepiej ją
przytrzymać kolanami do kierownicy i następnie za pomocą igły lub płaskiego
śrubokręta należy wyjąć blaszkę od klaksonu (tą przymocowaną do korpusu
kierownicy. Jest ona w kształcie litery U i na obu ramionach ma zaczepy. Najlepiej ją
ścisnąć i wyjąć, a przed założeniem ponownie uformować, aby dobrze leżała i nie
powodowała drgań podczas jazdy.
Następnie należy rozłączyć żółtą wtyczką do klaksonu i poduszki. Potem za
pomocą Torx'a (chyba 30, a może 25) należy odkręcić trójkątny wspornik i wyjąć
całość (poduszka + wspornik).
b" : 3 Następnie za pomocą Torx'a 55 należy odkręcić śrubę mocującą kierownicę
(normalny, prawy gwint) i zdjąć kierownicę
Pozdrawiam
Potrzebne narzędzia: Torx'y: 20 , 25, 55, 30 (chyba), płaski śrubokręt o szer. ok. 5mm,
krzyżakowy śrubokręt wąski, a długi, klucz nasadowy 13.
Step l. Odłączenie bieguna - akumulatora (chyba komentarz nie potrzebny)
Step 2. Demontaż poduszki kierowcy.
Należy przekręcić kluczyk w stacyjce (aby nie blokowała się kierownica) i
obrócić o 90* w stosunku do kierunku jazdy na wprost (boczne ramiona kierownicy
powinny się znajdować, jedno na dole drugie na górze). Od tyłu ramiona
znajdującego się u góry znajduje się otwór o średnicy ok. 8-10 mm, należy w niego
włożyć płaski śrubokręt na głębokość ok. 4,5-5 cm./to jest 2/3 głębokości/ W otworze tym znajduje się
blaszka połączona ze sprężyną stalową (trochę przypominającą tą od weka). Na
blaszce tej znajduje się niewielki wypust o wysokości ok. 1mm. „Penetrując" (ruch
pionowy) śrubokrętem w otworze można wyczuć ten wypust - śrubokręt delikatnie na
nim podskakuje. Ostrze śrubokręta należy ustawić tuż nad tym wypustem (tego nie
widać, trzeba to zrobić „na macanego" śrubokrętem). Następnie należy trzonkiem
(starając się nie przesuwać ostrza) wykonać ruch do góry. Poduszka z tej strony
powinna odskoczyć. Następnie należy obrócić kierownicę o 180*, aby drugie boczne
ramię kierownicy tym razem znalazło się u góry i powtórzyć całą operację jeszcze raz
dla drugiej strony. WARNING: Po zluzowaniu drugiego zaczepu poduszka może
nam wypaść, w związku z czym. należy uważać bo mogą się zerwać przewody.
95% sukcesu zależy od prawidłowego włożenia śrubokręta. Ja na początku
męczyłem się ze 20 minut, zanim załapałem co jest z tym wypustem. Teraz
demontaż całej poduszki zajmuje mi 15-20 sekund. Należy uważać aby dobrze
ustawić śrubokręt nad tym wypustem, gdyż w innym wypadku złe ustawienie i zbyt
mocne pociągnięcie może spowodować rozerwanie tej czarnej pianki, z której
wykonana jest kierownica wzdłuż otworu. Po wyjęciu poduszki najlepiej ją
przytrzymać kolanami do kierownicy i następnie za pomocą igły lub płaskiego
śrubokręta należy wyjąć blaszkę od klaksonu (tą przymocowaną do korpusu
kierownicy. Jest ona w kształcie litery U i na obu ramionach ma zaczepy. Najlepiej ją
ścisnąć i wyjąć, a przed założeniem ponownie uformować, aby dobrze leżała i nie
powodowała drgań podczas jazdy.
Następnie należy rozłączyć żółtą wtyczką do klaksonu i poduszki. Potem za
pomocą Torx'a (chyba 30, a może 25) należy odkręcić trójkątny wspornik i wyjąć
całość (poduszka + wspornik).
b" : 3 Następnie za pomocą Torx'a 55 należy odkręcić śrubę mocującą kierownicę
(normalny, prawy gwint) i zdjąć kierownicę
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony ndz lut 28, 2010 09:16 przez Wiesiek74, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 369 gości